Sociale koopwoning

• Ik vind dat dit ook goed meevalt qua prijs voor een nieuwbouwwoning!

Bovenstaande halen argumenten aan dat je dit kan ingeven in de belastingen, maar als de lening momenteel nog niet aangegaan is, vrees ik dat dit niet meer zal kunnen?
    Met de woonbonus die wegvalt. Op het nieuws beweren ze toch dat je te laat bent indien nu nog alles in orde moet gebracht worden.
  • Een hypothecaire lening kan je altijd inbrengen in de belastingen. Met de woonbonus kreeg je gewoon meer terug, maar ook zonder woonbonus krijg je een belastingvoordeel.
    Wij hebben geleend voor de woonbonus van kracht werd, maar wij brengen onze lening ook in.
  • Inderdaad, het is een mooie prijs voor een nieuwbouw daarmee dat we ook een sociale woning willen kopen.
    Wij kunnen geen nieuwbouw betalen in de privé markt. Normaal kost een nieuwbouw hier waar wij wonen tussen de 350 en 400k.
    En de woonbonus valt weg dus we hebben daar dan geen recht meer op. Mijn schoonbroer krijgt elk jaar 4000 euro terug dankzij de woonbonus en daarvoor was het ‘maar’ 2000 euro. Dus dat zou dan enorm veel schelen.
  • De 'woonbonus' = het fiscaal 'inbrengen' van de hypothecaire lening in de belastingen. Wie een hypothecaire lening voor 1/1/2015 afsloot viel nog onder de federale regeling en daarvoor is het in te brengen bedrag nog hoger dan momenteel in de Vlaamse regeling. Wie pas een lening afsluit in 2020 kan deze NIET meer inbrengen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld