Seksuele voorlichting aan 8 jarige dochter.

• Seksuele voorlichting aan 8 jarige dochter.

Ik heb een dochter van 8 jaar en heb best wel goed contact met haar. We babbelen wel veel over alles en nog wat. Over belangrijke en minder belangrijke dingen in het leven. En soms is ze geinteresseerd in wat meer intiemere vragen. Het gebeurd wel eens dat we allebei naakt in de badkamer zijn. (Wegens praktische reden en tijdwinst). Op zich is daar géén probleem mee denk ik. Zeker niet aan die leeftijd. Over laatst zat ze in bad en ik was mijn benen aan het scheren. Ik had niet goed opgelet, zat met mijn gedachten ergens anders maar heb per ongeluk een beetje teveel getoond tussen mijn benen. Ze vroeg wat dat was. Ja ik kon er op dat moment niet goed een antwoord op vinden. Ik weet niet of ik dit nu aan haar moest uitleggen of niet en of het niet beter was om daar mee te wachten. Is het niet te vroeg voor seksuele voorlichting bij een 8 jarige? Gebeurd dit niet later?
  • Nee, dat is niet te vroeg. Ik had mijn eerste maandstonden op 8 jaar, 2 weken voor mijn 9de verjaardag. Hou de uitleg simpel, maar wel zodat ze al weet hoe en wat.
  • Je bent je benen aan het scheren, hebt geen slipje aan en staat met je benen open voor je kind?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld