Sauna etiquette

• Nee, ano, er wordt gezegd of toch zeker bedoeld dat het een goed gevoel geeft te zien dat anderen OOK NiET perfect zijn. De een heeft misschien een dikkere poep maar wel een dunnere buik. Perfectie bestaat alleen in de boekjes, niet bij mij en net zomin bij alle andere sauna bezoekers en daar is niks mis mee.
    En het gaat inderdaad om wie je bent en niet hoe je eruit ziet maar de media doet een mens daar al eens over twijfelen. En in de naaktsauna, maar evengoed in het zwembad of badkleding sauna, zie je dat hetgeen de media ons voorschotelt niet de realiteit is. En ik heb de indruk dat er in een naaktsauna nog minder perfecte lijven rondlopen dan in een zwembad of in een sauna let badkledij. Maar dat ligt misschien aan het feit dat er veel minder jongeren naakt durven gaan en die vaak nog iets dichter bij "het maatje 36" zitten dan de gemiddelde 30'er, 50'er of 70'er.

En er zal altijd iemand de lelijkste, dikste of onaantrekkelijke te zijn maar dat hoeft niet perse dezelfde persoon te zijn. Dik is geen synoniem voor lelijk of onaantrekkelijk. En dan nog is dat heel subjectief. Ik zie bevoordeeld veel liever iemand met een kilootje teveel dan met een kilootje te weinig. Maar andere hebben we' een voorkeur voor te mager, of sproeten of blond of kuiltjes in de wangen of heel gespierd of, of, of...
  • ik snap niet dat je naakt moet zijn om je zo te voelen. Zijn er echt nog volwassen vrouwen die geloven dat de modellen in de boekskes de standaard zijn?

Het is nochtans heel simpel: er zijn geen lelijke vrouwen, alleen luie... (Helena Rubinstein)

Een naakte mens is zelden mooi, het is net pas wanneer men naakt is dat het onderscheid tussen een echt mooie mens en een lelijke mens opvalt, omdat het dan niet meer gemaskeerd is. Maar ik ben toch veel te fier om mij zo (lelijk) te tonen aan de wereld.

En over dat schaamhaar: dat is echt niet mooi... bovendien is dat walgelijk bij orale seks (wie wil er nu een mond vol haar??)
  • Ooh oh, wat veroordelend ben jij...wat voor jou lelijk is, is voor de ander mooi..niet alle mannen/vrouwen houden van kaal. Niet alle mensen doen aan orale sex ook. En dan nog..laat iedereen toch lekker! Ga je graag naar een sauna, prima toch? Heb je er een hekel aan, dan ga je toch niet? Ik moet er ook niet aan denken, maar dan vooral omdat ik me erg zou schamen. Dat ben ik, en ik heb niet het idee dat ik hierdoor iets mis. Fijn als anderen zich niet schamen en zich daar goed voelen. En zeer logisch dat er gekeken wordt, we hebben allemaal ogen he. Leef en laat leven.
  • als ik mijn mening geef (ik vind schaamhaar lelijk) dan ben ik veroordelend. Als een ander zijn mening geeft dan is dat 'feiten weergeven'
    aub... ik schrijf nog IK VIND... de rest hier schrijft gewoon: dat anderen er nog lelijker uitzien dan zijzelf...

• Ano waar val jij eigenlijk over smile.gif.
    Weet je het zelf wel nog .

En trouwens je schrijft nergens IK VIND smile.gif
    Jij zegt gewoon dat het niet mooi is en dat het walgelijk is.
    Mss mag iedereen zelf bepalen wat ze niet mooi vinden en walgelijk ?Aangepast door Neuzeke op 22/08/2017 14:32
  • ik ga niet naar de sauna om mij te tonen aan de anderen, maar omdat sauna leuk is en dat dit met badpak gewoon verschrikkelijk irritant is. Met een mentaliteit als de jouwe kan je daar inderdaad beter wegblijven, want ook al neem jij het ons kwalijk dat wij zogenaamd anderen om hun lijf veroordelen, ben jij echt wel degene die mensen hun lijf veroordeelt. Ik zou niet bij u in de buurt in de sauna willen zitten met zulke ogen
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld