parfum

• parfum

Ik ben op zoek naar een nieuw parfum. Naar de parfumerie gaan vind ik een hel. Daarom vraag ik hier tips, zodat ik gericht kan gaan proberen. Ik houd voor mezelf vooral van Acqua di Gio en Noa Perle. Iets in die stijl dus... Iemand ideetjes? Aanraders?
  • Mijn favoriet op dit moment is Elisabeth Arden White Tea
  • (niet de TS wink.gif)

Ik koop een nieuw parfum ook niet in één keer. Dan ruik ik op een gegeven moment alles door elkaar en weet ik niet meer welke geur uit welk flesje kwam. Ik loop soms gewoon even binnen in een parfumerie, spuit welgeteld 1 geurtje. Negen van de tien keer, vind ik het achteraf toch niet zo lekker ruiken bij mij. En verder: als je bij iemand iets lekker ruikt, gewoon even vragen... In de stijl van een complimentje, twee vliegen in één klap...

Wat ik nu draag is Chance van Chanel (eau tendre, het roze flesje). De geurtjes die jij noemt, die passen ook bij mij.
  • Ik hou van afwisseling en heb altijd meestal 4 verschillende geurtjes in gebruik. Op dit moment zijn dat voor gewoon overdag: Hugo Boss "Ma Vie", "Diamonds" van Armani, Burberry "Touch", en voor s avonds (uiteraard enkel als ik uitga): My Burberry en 'Si' van Armani.
    Ik hou ook erg van Issey Miyake en Acqua di Gio.
    Ik koop ze meestal op de luchthaven of deed gisteren een bestelling via Vente Exclusive.
  • 'coco mademoiselle' zal dan ook goed gaan bij jou
    en 'this is her' van zadig & Voltaire
    'l'eau d'issey' van issey miyake past dan ook

of voor de winter (mag iets zwaarder zijn) mss eens bright crystal van Versace proberen?

Van cleef & arpels heeft ook een paar frisse geuren herinner ik mij...
    en (maar dat is een 'jonge' geur), clinique happy is ook fris
  • Ik draag Acqua di Parma (Gelsomino Nobile), Diptyque (Figue), Jo Malone Peony en Ralph Lauren Romance afwisselen.
  • Even iets anders: Wat dragen jullie onder jullie oksels als jullie parfum dragen? Iets geurloos? Graag tips smile.gif want ik kan deo en parfum precies niet combineren ...
  • Super! Dankjewel voor de tips. Ik heb ze allemaal opgeschreven en ga ze, inderdaad beter één per keer, uitproberen.

Als deo gebruik ik overigens ofwel zelfgemaakt ofwel Rexona (meestal dat laatste omdat ik eigenlijk best makkelijk zweet). Heeft geen geur die stoort met parfum - ruik je ook enkel echt onder je oksel.
  • (niet de TS, maar die andere)

Die Happy van Clinique die ruikt bij mij echt niet lekker (dat is ooit een miskoop geweest, het rook lekker in de winkel, maar je moet er dus even zelf mee rondlopen om te weten of het bij jou ook lekker blijft ruiken). In de winter draag ik soms ook iets zwaarder, iets van Thierry Muggler, maar de naam ontsnapt me (Angel? - het was een paars hoekig flesje) en Code van Armani. Verder heb ik heel lang Flower van Kenzo gebruikt.

Ik gebruik deodorant van Rituals. Ofwel spuit ik niet zoveel, ofwel matcht die wel goed met parfum...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld