Overhouden na woonlening

• Overhouden na woonlening

Hallo,

Wij hebben een leuk huisje gevonden,dicht waar we nu huren.
    We zijn hier wel gelukkig,maar je hebt nooit het gevoel dat je er u thuis van kan maken.
    Muren moeten wit blijven,oprit vol onkruid,vanachter een oprit vol sluik enz enz...

Nu zijn we bij de bank gaan informeren en zouden we na betalen van de woonlening,€1600 overhouden.
    Is dit voldoende voor een gezin met 2 kinderen?
    We zijn wel gewoon om naar de aldi/lidl te gaan..
    Ik weet ,als we blijven huren dat je meer geld overhoud..maar we denken ook aan later (pensioen)
    Prijzen om te huren gaan ook niet goedkoper worder.
    Dit huis zou afbetaald zijn als we met pensioen zijn.

Groetjes
  • Denk dat dat voor elk gezin afhankelijk is.
    Hoeveel je elke week koopt aan boodschappen, uitjes, vakantie, kledij, vaste kosten (telecom, water, electriciteit) ...

Kan je niet een berekening maken hoeveel je nu per maand betaald?
    Mij lijkt 1600 zeker goed doenbaar.
  • Ik ga alleen een huis kopen, ik wil voor 1 persoon en 2 kinderen die de helft bij mij zijn 2000 euro overhouden per maand. Dat lijkt me het minimum.
  • Dit is zeer afhankelijk per gezin..

Gaan de kinderen nog naar de creche of reeds naar school?
    Dit kan een groot verschil maken..
    Ook moet je rekening houden met de maanden waarin veel rekeningen toekomen. Heb je dan een reserve hiervoor?

Kan je eventueel nog bijlenen als de auto plots stuk gaat?

Wij persoonlijk zouden niet rondkomen met 1600 zonder de woonlening.
    Wij hebben momenteel 1 dochter en ben zwanger.
  • Dat is denk idd erg persoonlijk. Wij leven vrij zuinig en hebben 3 kinderen . Wij houden momenteel 2700 over buiten de hypotheek. Denk ook aan extra vaste lasten wanneer je koopt. En wil je sparen? Wij doen aan pensioensparen, 80 pp per maand. Per kind sparen we 90 per maand. Voor alle jaarlijkse kosten zetten we 250 euro per maand opzij (alle verzekeringen, ook schuldsaldo, autobelasting, onderhoud) we geven 200 euro per maand aan mensen in nood( vaste last). We kunnen momenteel redelijk sparen, maar alle spaargeld gaat in renovatie gestoken worden. Een huis kopen, kan vrij veel extra kosten meebrengen.
  • Wij komen op in de maand komen wij op 1400-1500 euro kosten 2 volwassenen, 2 pubers halftijds bij ons en een kindje van 3.

Ik denk dat je vooral voor jezelf een goede oplijsting moet maken van zeker vaste kosten/uitgaves die je hebt. Voeding enzo rond ik steeds wat naar boven af. Hierbij moet je vragen reken je kindergeld hierbij of niet, zijn er maaltijdcheques, zit er een loonsverhoging in de nabije toekomst te komen, hou je een beetje buffer over voor onverwachte kosten, ...

Alles goed oplijsten en van daar uit besluiten. Succes!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld