Overgang/menopauze

• Overgang/menopauze

Eergisteren vroeger naar huis gekomen van mijn werk..
    Zo ineens slecht.
    Hartkloppingen, hoofdpijn, spierpijnen én plotse koorts (38,6).
    Ik voelde mij echt niet goed.
    Dag nadien volledig gedaan. Toch naar dokter (want moest ook een attest natuurlijk hebben) en zij kon niets vinden. Maar ik voelde mij ervoor en nadien ook niet ziek. Geen verkoudheid ofzo.. enkel wat last van de pollen, maar is normaal.

De laatste maanden kan ik ook wel zo warmte opwellingen voelen als ik in mijn bed lig. Vooral benen en voeten.
    Dan moet ik zelfs mijn voeten uit bed hangen omdat ze zo heet aanvoelen.

Ik denk soms dat dit de start is van de overgang...
    Maar ik ben nog vrij jong hiervoor (38 jaar).
    Zou dit kunnen en herkent iemand deze symptomen??
    Ik bleef maar aanvoelen dat eergisteren gewoon een enorme opstoot daarvan was. Maar kan je daar ineens zo koorts van krijgen en je zo slecht voelen dat je zelfs naar huis moet gaan??
    Want als het effectief overgang is en ik krijg nog zo van die zware opstoten.. kan moeilijk elke keer naar huis gaan.

• misschien eens een afspraak maken bij de gyn en bloed laten trekken?
    Vriendin van me is ook in overgang gegaan op 37jarige leeftijd.
    Het kan dus wel.
  • Ik zit ondertussen al korte tijd in de menopauze, dus ik heb de overgang zo goed als achter de rug. Ik heb er ook de leeftijd voor (52).
    Tijdens de overgang had ik met periodes last van warmte-opwellingen, maar niet zoals jij beschrijf (met koorst en spierpijn). Dat 's nachts oververhit in bed liggen herken ik dan wel weer, maar dat had ik over mijn hele lichaam, niet enkel mijn benen en voeten. Ik moest dan de donsdeken van me afgooien, even wachten tot het over was en dan weer lekker onder de donsdeken kruipen.
    Ik heb gemerkt dat stress en ongezonde voeding de symptomen verergerden. Minder suiker en minder vlees eten hadden bij mij duidelijk een effect en zorgden ervoor dat ik minder last van opvliegers had. Al moet ik zeggen dat ik eigenlijk zonder teveel last door de menopauze geraakt ben. Enkel wel veel te veel bijgekomen. Maar, nu mijn hormonen terug wat stabiliseren probeer ik daar iets aan te doen.

Als ik jou was, zou ik de dokter via bloedonderzoek laten nakijken hoe het met je hormonen zit. Want, misschien is er een andere oorzaak van wat je nu voelt.
  • Hanne, hopelijk voor jou dat je het bijna achter de rug hebt. Mijn mama is bijna 65 en zit er al 10 jaar in!

Idd, bloed laten nemen, daar kunnen ze in zien of je in je overgang bent of niet.
  • bloed laten trekken, weet je het meteen.

Maar ik zou ook wel es de piste van schildklierprobleem nagaan. Ik denk dan eerder die richting dan overgang.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld