Organisatie speelgoed

• Organisatie speelgoed

Hoe organiseren jullie het speelgoed (zowel grotere dingen als kleine spulletjes, knutselmateriaal, boeken, puzzels, ...) van jullie kapoenen?
    En dan bedoel ik zowel in de leefruimte waar gespeeld wordt als op de plaats waar jullie het speelgoed stockeren en het toch nog overzichtelijk blijft.

We zijn pas verhuisd en in ons nieuwe huis is de leefruimte kleiner. Op de slaapkamers is er nu wel veel speelruimte en we hebben nu ook een mooie afgewerkte zolder waar we speelgoed kunnen zetten en de kindjes ev. kunnen spelen.

Alle tips en suggesties zijn welkom!
    Bedankt.
  • als je er een aparte ruimte voor kunt gebruiken dat zou ik dat doen... hun speelkamer wordt dat dan, dan blijven leef en slaapruimte vrij van dat soort rommel. In die ruimte zou ik dan voldoende kasten voorzien, zowel dichte kasten als open kasten (met bakken). Voor lego enzo zou ik ook bakken voorzien, van die plastieken doorschijnende. Een tafel en stoelen (eventueel op kindermaat) zou ook niet mogen ontbreken (voor knutselwerk)

Zelf hebben we er geen plaats voor nu, dus alles ligt in leef en slaapkamer, en dat stoort mij enorm! ik probeer het met bakken onder controle te houden maar het is niet gemakkelijk
  • bij ons zit het ook in een aparte kamer en da's inderdaad heel gemakkelijk. Niet alleen naar rommel in de leefruimte toe, maar ook (als je meerdere kinderen hebt) naar het weghouden van de kleine peuter van ongeschikt speelgoed.
    Bij ons is de ruimte wel aansluitend op de keuken en leefruimte. Voor ze op een volledig gescheiden ruimte willen spelen, moeten ze al wat groter zijn.
    Naar hoe indelen hangt van u en uw kind(eren) af. Wij hebben een kast met deurtjes waar boeken en ook een doos met de lego instaan, daarnaast hebben we een kast met ijzeren manden waar de puzzels inzitten en al het andere speelgoed zit in bakken.
    Van het knutselgerief staan enkel de kleurtjes, stiften en krijtjes op hun speelkamer. Het andere knutselgerief zoals verf, lijm, gekleurd papier, crepe-papier staat buiten hun bereik, omdat ik ze nog niet kan betrouwen om er zonder permanent toezicht correct mee om te gaan.
  • In onze leefruimte is er voldoende plaats, maar het is niet de bedoeling dat het speelgoed daar bewaard wordt. Er is een ladekast voor boeken en teken/knutselgerief en er is een kastje waar er lego in en op staat. De rest van het speelgoed heeft zijn plaats in de garage en in een kast in de inkomhal. We hebben zo'n kast van ikea met bakken, waar een hoop los speelgoed in ligt. Verder zijn er een paar herbruikbare tassen (van gymp) gevuld met spullen van het winkeltje en met verkleedspullen en al de rest zit in de kasten. De meeste spullen zitten in hun originele doos, maar er is ook een opbergdoos met deksel gevuld met meisjeslego, eentje met jongenslego, eentje met barbies en eentje met pony's.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld