Op vakantie met familie

• Op vakantie met familie

We zijn op vakantie met de hele familie. We doen dit ieder jaar en buiten dat het allemaal heel gezellig is (meestal toch) ben ik ook echt aan het aftellen om dinsdag terug naar huis te kunnen.
    Ons middelste zoontje heeft het enorm moeilijk in zo’n grote groep, hij vindt het hele gebeuren duidelijk te druk. En dat laat zich zien in nog meer woede uitbarstingen dan normaal. Met zeer afkeurende blikken van zowel mijn broers als mijn mama. De twee jongsten (we hebben drie kindjes) hangen ook erg aan mij. Ik ben veel met ze thuis en ik denk ook wel dat ze merken dat ze niet geapprecieerd worden voor wie ze zijn. Mijn broers (beide ouder dan mij met al pubers als kids) doen ook geen enkele moeite om een band te krijgen met mijn kids. O ja, wel voor een deel met onze oudste want dat is een ‘normaal’ (in hun ogen) kind.
    Niks wordt uitgesproken maar ik voel hun afkeuring. Ik merk ook dat er achter mijn rug gepraat wordt. Ook mijn man heeft deze vakantie al dingen gezegd (we moeten meer grenzen gaan stellen)die normaal niet uit zijn mond zouden komen (rara wie met hem gesproken heeft...).
    Herkenbaar voor iemand? Wat ga ik blij zijn als ik dinsdag weer in mijn vertrouwde omgeving ben en weer de geduldige mama kan zijn. Ik loop hier echt op de tippen van mijn tenen. Echt niet fijn.
  • Das dus een reden waarom op vakantie gaan met de hele familie niet altijd zo goed werkt. Ergens is het best normaal dat zo iets gebeurt. Je zit meer dan gewend op elkaar z'n lip. Bent vaak samen ziet meer dingen hoort meer dingen dus meer irritaties. Zo vreemd vind ik het helemaal niet. Als je het niet leuk vind kan je er iets van zeggen. Maar weinig doe je er aan denk ik. Aangepast door Lynne op 29/07/2019 07:10
  • Als het enige troost mag zijn.. het ligt niet aan je kinderen, maar aan de verschillende manieren van opvoeden.

Wij gaan 1 keer per jaar op weekend met de familie en 2 keer per jaar met jeugdvrienden (hele groep van minstens 20 volw. en ondertussen heel wat kinderen)

Langer dan een weekend zou ik met mijn familie niet op reis kunnen gaan. Dat is bij ons SUPER gezellig en enorm lachen een heel weekend.
    Maar enkel mijn broer en ikzelf hebben kinderen (zijn met 5 broers en zussen).
    Onze opvoedingsstijl is opmerkelijk uiterste van elkaar. Heel onze manier van leven is totaal tegenovergestelde.
    EN dat valt enorm op tijdens zo een weekend.
    Ikzelf zou niet een hele week of langer willen toekijken hoe zij hun kinderen opvoeden en ben er zeker van dat zij na 3 dagen er ook genoeg van hebben van onze opvoedingsstijl en kinderen.
    We weten dat van elkaar. Spreken het zo wel niet uit, maar dat hoeft ook niet. De tijd op een weekend is net iets te weinig om je zo mateloos te ergeren dat je het ook moet uitspreken.
    Zij hebben ook niet meteen een band met onze kinderen, omgekeerd is dat iets meer, omdat ik wat meer moeite doe dan schoonzus.
    Maar ik het is nu niet dat ik zo lig te wachten op die 'band' hoor.

Waarom dus ook niet ipv een hele vakantie het gewoon herleiden tot een weekend?? Tegen dat de kleine dingen hun en jou beginnen te irriteren is dat weekend al voorbij..

Het weekend met vrienden is bv niet zo. Maar we kennen elkaar ook al +25 jaar en zijn allemaal ook wat gelijkgestemde zielen.. daarom dat we ook al zolang een vaste vriendengroep zijn.

En je irriteren aan andermans kinderen of opvoeding, dat is nu niets ergs aan.. denk dat iedereen wel mensen kent die ze op zich wel graag hebben, maar waarbij je je mateloos kan opwinden (innerlijk) over hoe de kinderen doen en hoe de ouders reageren.
    Ik ken er zo toch heel wat hoor. Daar zou ik zelfs niet mee op weekend willen gaan.
  • Ik zou het zelfs geen weekend volhouden met mijn broer en zijn zoon. En onze kinderen trouwens ook niet. Maar dit terzijde wink.gif

Misschien vindt je man al langer dat er iets mag veranderen, maar durfde hij het niet te zeggen?
    Ik kan mij inbeelden dat het voor alle partijen niet leuk is om constant een kind met woede uitbarstingen rond je te hebben of een kind dat heel de tijd komt 'hangen', en al zeker niet als je een leuke vakantie wil beleven.
    Jij bent dit gedrag gewoon en vindt dit normaal, maar misschien moet je eens proberen om het van een afstand te bekijken ipv meteen in de verdediging te gaan en te zeggen dat alles loopt zoals het moet. Wie weet zijn er toch wel dingen die je anders kan doen, zodat je zoontje minder kwaad is en de 2 jongsten minder hangen. Dat zou niet alleen leuker zijn voor de familieleden, maar ook voor jou, je man én voor de kinderen zelf!
  • als het niet meer gezellig is, dan moet je niet naar jouw kind grenzen gaan stellen, maar naar de familie.
    Samen op vakantie gaan in verschillende huisjes, zodat jouw zoon ook af en toe de rust kan vinden, ook eens dingen als gezin doen, als die oud genoeg is, eens een paar uurtjes alleen laten...
    je moet niet alles samen doen als je samen op vakantie gaat
  • Wij zijn ook op vakantie met familie, niet onze keuze eigenlijk. We logeren niet samen , dat is al goed, maar ondertussen ben ze ook beu hoor. Hoe ze met hun kinderen omgaan vooral, kan ik moeilijk aanzien.
  • Weekendje oké.
    Week of langer doen wij niet meer.
    1: onze kinderen zijn te verschillend.
    Wij hebben echte buitenkinderen, die zwemmen, voetballen, basketten, wandelen,....
    Neefje zit liever binnen, tv, tablet, boek lezen, op een stoel zitten in de zon.
    Onze kinderen vonden het niet leuk, dat hij amper wou meedoen of meespelen.
    Neefje vond het dan weer te druk.
    2 : We vullen onze vakanties te verschillend in.
    s wij op vakantie gaan, willen we gaan eten, dingen bezoeken, wandelen, verkennen, BBQ en lang buiten zitten.
    Voor hen allemaal niet nodig.

Wij hadden vooraf te weinig afspraken gemaakt.
    Van mij moet niemand doen zoals wij maar naar tv zitten kijken tijdens de middag als je tussen de wijngaarden zitten met een prachtig zicht en zwembad, snap ik niet.

We hebben ook beslist niet meer samen op reis te gaan.
    Wij rijden namelijk geen 10 uur om lasagne uit de Lidl te halen en in de zetel te zitten.

• Ik zou thuis al geen lasagne uit de Lidl eten goofy.gif
  • Ano wij ook niet 🤣😂.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld