nachtwerk

• Morgen heb ik een sollicitatie gesprek,als zorgkundige in de nacht.Het is 13 nachten per maand,indien ik wou zou het ook minder kunnen.
    Zijn er hier nog die dit doen?Net gebeld naar mijn moeder(heel blij dat ik werk in het vooruitzicht heb)en ze verklaart me zot.Het gaat om een vervangingscontract van min 4 weken.
    pfffft,mijn mama doet zelf niet graag nachtdiensten,dus dat speelt wel mee.
  • Als het maar voor 4 weken is dan zou ik het zeker doen content.gif
  • Voor 4 weken zou ik het ook zeker overwegen. Zo stel je je soepel op, weer een ervaring rijker en na die periode kan je zelf ondervinden of je het iets vindt of niet.
  • Ikzelf ben ook zorgkundige. En als het met mijn man zijn werk zou lukken zou ik zeker nachtdienst gaan doen.
  • Ik heb een tijdje gewerkt als zorgkundige met de nacht en zou niet anders meer willen.
    Toen ik 's morgens thuis kwam bleef ik wakker en deed de kids naar school,en dan ging ik slapen,en tegen dat school om half 4 uit was,was ik wakker en ging ik de kids halen,echt ideaal.
    Ik zou het zeker doen als ik jou was,ook de verdienste is helemaal niet slecht ! wink.gif
  • als ik aangenomen wordt wil ik het zeker proberen.Het is leuk dat het maar tijdelijk is,zo kan ik het uitproberen.Mijn man kan telkens de kindjes naar school doen.
    Een vriendin is verpleegkundige en doet veel nachtdiensten,ze zou niet meer anders willen.
  • Wel, ik heb dat al vaak tegen mijn man gezegd: moest ik uit werken gaan (ben al jaren zelfstandige), ik zou opteren voor een nacht-job.
    Ik werk nu van 8u30 tot 18u00, en tijdens de week moet ik niks doen van boodschappen of dergelijke. Zelfs kapperbezoekje of zoiets na 18u is al niet zo evident (of afspraak weken op voorhand).
    Lijkt me gewoon leuk, en praktisch, ook met kinderen.
    Denk wel dat je misschien minder slaapt, en dat voel je dan waarschijnlijk wel na een weekje werken. Maar meestal ben je ook veel meer thuis als je nachtshiften doet.
  • joehoe! contract ondertekent deze morgen.Eerst een 4 a 6 weken ter vervanginging van een ziekte met ruimte voor vast contract.Eerst op de tanden bijten en 3/4 werken(13 nachten gemiddeld)Nadien kan het naar 8 gaan.Blokken van 5 maximum.
    Vergeten te vragen hoeveel ik ga verdienen.Ik zie het zitten en het ventje ook.Volgende week beginnen!!
  • ja heb gelijk dat je probeert. je zal snel genoeg merken of het al dan niet iets voor jou is.
    Een vriendin van me doet nachten met een interim. Als ze 13 nachten doett heeft ze goed loon en heeft ze veel vrije tijd, ze doet het supergraag...

voor mij persoonlijk zou het minder zijn, ben gewoon zo geen nachtmens
  • Nachtwerk

Hallo,
    Zijn der hier nog mensen die ervaring hebben in de nacht, ik mag mijn contract gaan tekenen maar zit met gemende gevoelens.
    Grtj
  • Hoi,

Voor ik kids had vond ik nachtwerk niet zo een probleem, nadien was het voor mij niet ideaal meer.
  • ik zit al 9 jaar in de vaste nacht.
    Ikzelf ben er net omwille van de kinderen ingestapt.
    Als blijkt dat het je ding is, is het fantastisch..
    maar de meeste die starten, houden het geen jaar vol. Vooral omdat ze de omschakeling niet kunnen maken en onvoldoende rusten na een nacht.

Wij zitten in een team van 9 mensen in de nacht.
    8 werken er vast en 4 ervan zitten al + 25 jaar in de nacht.

Er zijn voor en nadelen
    voordelen: Veel vrije tijd, goeie verloning, kinderen merken vaak niet dat ik ben gaan werken (tenzij schoolvakanties).
    Waar ik werk bouw je vrij snel overuren op, ik kan dus aan de hand van recup alle schoolvakanties thuis zijn (uitgezonderd zomervakantie).
    We hebben een héél flexibel team op vlak van uurroosters samenstellen. Ik doe max 3 wakende na elkaar, ik heb ook slapende.
    Hier worden de kinderen wat ouder (jongste is 8 jaar) en deze zomervakantie moesten ze zelden naar de opvang.
    Ze krijgen de leeftijd dat ik kan gaan slapen en zij braaf beneden hun bezig houden. Er is eigenlijk altijd iemand thuis, ze weten dat met grote problemen ze me wakker mogen maken.
    Schooldagen ga ik slapen om 8h30 en sta op om 15h30. Zij maken hun huiswerk op school en rond 16h ga ik ze halen. Ideaal dus. Ik ben er ook telkens voor de activiteiten na school.

nadelen: ik merk dat mijn ritme vaak verstoord is en kan op vrije dagen moeilijk inslapen. Veel studies wijzen uit dat het op langere termijn het grotere kans heeft op fysieke gevolgen (vooral kankers bij vrouwen), slecht eetpatroon, sociaal leven dat niet altijd even makkelijk is, soms heb ik ook wel periodes dat ik veel reeksen na elkaar heb (3 werken, 1 thuis, 2 werken, 2 thuis, 3 werken enzo...) dat werkt dan weer op mijn humeur.. na 2 weken zit de vermoeidheid er in omdat je lichaam te vaak moet omschakelen van dag naar nacht en dat merken ze thuis wel.
    man en ik slapen weinig samen, zien elkaar soms dagen na elkaar enkel in het voorbijstappen

Aan je huidig bioritme kan je wel wat aanvoelen of het je zou liggen of niet.
    Ik ben altijd een nachtmens geweest. Tijdens studies, studeerde ik het best 's avonds laat en stuk in de nacht.
    En nu nog steeds. Ik ben geen ochtendmens.

Enige reden dat ik zou overstappen naar de dag, is mijn gezondheid.
    Maar dat lukt nog prima.
    Zolang dat allemaal nog mee wilt, hoop ik zelfs in de nacht te kunnen blijven tot aan mijn pensioen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld