Na bevalling vagina zo groot

• Na bevalling vagina zo groot

Ik heb wat een vreemde vaststelling na mijn bevalling nu 10 maand geleden van mijn 2e zoontje namelijk dat mijn vagina nu heel erg soepel is geworden . In die mate zelfs dat ik bij intiem contact met mijn man bijna niet voel en dat is ook voor hem het geval. Ik heb 2 prémature kindjes gehad , dus zeker geen extreem zware bevallingen en dus ook nooit een "knip" gehad. Vanaf het moment dat iets mijn vagina aanraakt voel ik als het ware dat deze heel soepel wordt en geen klemkracht meer heeft. Het zorgt ook voor meer vaginale winderigheid merk ik. Ik heb nu bekkenbodem oefeningen gekregen en ga weekelijks naar de kine maar er is weinig beterschap. Hebben jullie andere tips of ervaringen met deze problematiek ?
  • Ik volg hiervoor al bijna een jaar kine maar ze had me al bij aanvang gezegd dat er niet echt heel veel verbetering inzit. Bij sommige vrouwen keert de oorspronkelijke grootte nooit meer terug. Vroeger kon ik nauwelijks twee vingers naar binnen brengen, nu... dat durf ik niet eens zeggen. Alles is uitgerekt.
  • Hey Anneleen , jij bent al een jaar verder en nog geen echte beterschap , dat geeft me een beetje de bevestiging van mijn buikgevoel dat voor sommige vrouwen oefeningen niet echt helpen. Gekke is dat ik ook van het ene extreme ( zeer nauw en krap ) naar de huidige situatie ben gegaan. Vervelende vind ik ook is dat ik meer last heb van vaginale winderigheid en ook na het nemen van een bad loopt er meer water uit mijn vagina dan ooit tevoren.
    Volgende week heb ik afspraak bij mijn gynaecoloog om enkele testen uit te voeren. Hopelijk vind hij een reden of oplossing.
  • Ik heb na de bevalling van onze 2de, 1jaar inwendige kiné met electroden gehad.
    Gewone oefeningen of kiné deden niets.
    Het is nooit meer geworden zoals het was maar er was wel beterschap.
    Uiteindelijk nog voor een 3de gegaan en ik had er nooit aan gedacht maar alles is terug prima in orde nu.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld