Met trein naar het werk

• Met trein naar het werk

Hoi

Mijn werk is van locatie veranderd. Ik ben aan het nadenken om met de trein te gaan (station op 3km van het werk, zou dat dan met de fiets doen)

Ben je dan verplicht om elke werkdag de,trein te nemen? Mijn zoon moet 1x per week naar logopedie, wat moeilijk haalbaar zou zijn als ik met de trein naar huis moet komen.
  • Wat bedoel je ben je dan verplicht om elke dag de trein te nemen? Dat kies je toch gewoon zelf?
    Of bedoel je ivm abonnement en km-vergoeding? Je krijgt normaal sowieso maar één van beide, dus ofwel abonnement voor het openbaar vervoer, ofwel sociaal abonnement (= km-vergoeding). En dat is maar logisch ook natuurlijk.
  • Km vergoeding voor woon-werkverkeer met de auto krijgen wij sowieso niet (ambtenaar)

Maar de vraag was idd of,ze je abonnement kunnen weigeren terug te betalen als je toch soms met de auto komt.
  • Hangt van werkgever tot werkgever af bij de overheid. Mijn eigen federale overheidsdienst is zelfs dit jaar nog van gedacht veranderd bigsmile.gif
    Ik heb een trein abonnement terugbetaald maar kwam af en toe met de auto en kon toen zonder problemen de garage binnen. Sinds enkele maanden hebben we allemaal een mail gehad dat diegenen die een treinabonnement hebben NIET MEER zomaar de garage binnen kunnen. Uiteraard kan er altijd eens een uitzondering zijn en in dat geval meoten wij security toestemming vragen op voorhand om bv de dag erna met de auto de parking op te kunnen content.gif
  • Dat ze je geen parkeerplaats betalen als je al een treinabonnement gratis krijgt, dat is natuurlijk normaal.
    Sommige mensen willen toch echt wel alles precies... (en ambtenaren zijn daarin koplopers)
  • Dat weten zij toch niet?
    Je hebt een abonnement van een jaar, niet per maand, normaal gezien als je als ambtenaar werkt, als je dan 1 dag per week met de auto komt, dat weten ze toch niet, ik snap jouw vraag dus niet zo goed.
  • Dat ze je geen parkeerplaats betalen als je al een treinabonnement gratis krijgt, dat is natuurlijk normaal.
    Sommige mensen willen toch echt wel alles precies... (en ambtenaren zijn daarin koplopers)Anna @ Gisteren 20:45

en waar slaat die laatste zin nu op?
    Eventjes aan ambtenarenbashing doen?
  • Hangt van werkgever tot werkgever af bij de overheid. Mijn eigen federale overheidsdienst is zelfs dit jaar nog van gedacht veranderd bigsmile.gif
    Ik heb een trein abonnement terugbetaald maar kwam af en toe met de auto en kon toen zonder problemen de garage binnen. Sinds enkele maanden hebben we allemaal een mail gehad dat diegenen die een treinabonnement hebben NIET MEER zomaar de garage binnen kunnen. Uiteraard kan er altijd eens een uitzondering zijn en in dat geval meoten wij security toestemming vragen op voorhand om bv de dag erna met de auto de parking op te kunnen content.gifSnowflakes @ Gisteren 19:22

dat is hier ook wel, als ik het goed begrepen heb, maar als je dan eens een dag met de auto komt, moet je dat op voorhand vragen en dan kan je parkeren op de parking.
  • Ik denk dat ze het van mij wel zouden zien moest ik met,de auto komen.

Maar doet er feitelijk niet toe of ze het zien of niet. Als het niet mag, mag het niet. Ik ben nogal een brave smile.gif

Dat van de ambtenaren die meest profiteren, waar slaat dat idd op. Voor ik ambtenaar werd, lang in de privé gewerkt. Het is echt niet zo dat werknemers in de privé zoveel harder werken of loyaal of correct zijn ...
  • Het mag, tout court, niemand kan je verbieden om eens een keer met de auto te komen, als je een treinabo hebt.
    Als je ht werkt, dan krijg je een andere kaart, maar vanaf 4 dagen is het een voltijds treinabo.
  • dat mag idd, alleen zal je misschien niet op de parking mogen staan dan... bij ons is het zo dat we 20 dagen parkingrechten krijgen als we treinabonnement hebben, met 20 dagen kom je er wel niet denk ik als je elke week naar de logopedist moet. Maar als je ergens anders kan parkeren (al dan niet betalend) dan lijkt het mij geen probleem.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld