jeuk vagina

• jeuk vagina

hallo,

ik heb al enkele weken vaak jeuk aan mijn vagina. Helemaal vooraan, het eindpunt van het 'spleetje' en dan de haartjes errond.
    Nu merkte ik dit weekend dat de huid wat rood staat, en witte schilfertjes heeft.

Dus ik vrees dat ik stappen zal moeten ondernemen om dit weg te krijgen. Moet ik daarvoor naar de gyn?? Dat is dan 3 maanden wachttijd.
    Naar de huisarts?? Is dat niet raar?

Of zou ik eerst een zalfje proberen? Ik heb geen pijn, geen bloed of zo. Maar wel soms vervelend.
    Ik zag eens dat ze in het kruidvat zalfjes tegen vaginale jeuk hadden. Iemand al geprobeerd?
  • Heb je geen 'poepzalf' van je kinderen in huis, type Daktozin?
    Dat is tegen schimmels en zo. Als het enkel uitwendig is, zou ik dat al eens proberen.
    Als het inwendig is, kan je bij de apotheek zonder voorschrift medicatie tegen vaginale schimmels krijgen, maar ik heb geen idee hoe die heten, want daar heb ik geen ervaring mee.
  • Je kan inderdaad zo een zalfje bij de apotheek gaan halen tegen vaginale schimmels. Als het dat is is het daar snel mee verholpen maar opgelet: minstens 15d blijven aanbrengen want anders komt het zo weer terug!
    Ik heb er ondertussen wat ervaring mee en vorige keer toch maar eens bij de gyn gevraagd en die zei direct dat je het anders even vlug weer terugkomt. Je merkt snel verbetering maar dat wil dus niet zeggen dat je moet stoppen met smeren smile.gif
  • Je kan voor uitwendig daktarin zalf nemen en voor inwendig gyneco daktarin.
    Jeuk is meestal een voorbode voor eventueel vaginale infectie/schimmel, je kan daar totaal niet aandoen.
    De ene persoon is hier heel gevoelig voor de ander niet, kan van antibiotica zijn, wasmiddel, verkeerde ondergoed...
    Best zo snel mogelijk, naar de apotheek achter product.
    Als je geen condoom gebruikt, kan het nooit geen kwaad dat je man zich ook laat behandelen met daktarin zalf...
  • Ok, bedankt iedereen.
    Ik ga morgen bij de apotheker langs voor daktarin gyneco.

Kan het maar proberen, anders naar de huisarts maar dat zie ik niet direct zitten.
    Dus hopelijk is het hiermee opgelost.

Misschien rare vraag: maar moet ik me dan eerst scheren alvorens ik die zalf aanbreng? Niet dat ik een wilde dos heb, maar proper kort. Mag ik die creme dan gewoon door schaamhaar aanbrengen?? Zal beetje vuile troep worden, vrees ik...
  • De gync daktarin, moet je met een kokertje inbrengen en dan inspuiten.
    Wel maar inbrengen voor het slapengaan, zo heeft een zeer goede werking (loopt er anders veel te snel uit).
    De daktarin zalf, kan je mooi op de lippen aanbrengen en tussen je haren wrijven.
    Dit moet geen grote klont zalf zijn, maar gewoon rustig inwrijven.
    Scheren zou ik niet beginnen doen, als je niet kaal bent. ( als je huid het niet gewoon is, kan je bultjes beginnen krijgen die ook nog eens ev extra kunnen jeuken, alsook kan je extra wondjes maken die gaan irriteren).
    Maar zoals iemand boven zei, wel alle applicators gebruiken en geen seks hebben voor die periode ( voor je man niet te 'besmetten', want is wel overdraagbaar wink.gif )
    Veel succes
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld