Glazenwasser

• Wassen jullie je ramen zelf buiten (of ook binnen)?
    Of laten jullie een glazenwasser komen? Zoja, hoeveel betaal je die?
  • Wij hebben een heel groot en nogal vreemd opgebouwd huis, waardoor wij de ramen praktisch gezien niet zelf kunnen wassen.
    Bij ons dus een ramenwasser, denk dat die elke zes weken komt en het kost ons 60 euro. Duur, maar veel ramen en ze zijn ook echt bijna een half uur tot een uur bezig. Mij lukt het niet en beter schoon en duur dan dagelijkse ergernis smile.gif
  • Ik woon nu in een huurhuis (appartement) met welgeteld 45 ramen die ik binnen- en buitenkant zelf was. Zoveel lichtinval is geweldig maar amai mijn armen als ik me eens aan ramen kuisen zet! Gelukkig dat ik ramen wassen nog wel graag doe en ik nog zeker anderhalf jaar hier thuis ben zodat ik ook de tijd ervoor heb. In combinatie met voltijds werken zou ik hier ook zeker mijn tijd niet in steken, ook al heb ik superveel 'hulp' van mijn dochtertje die de onderkant van de vensters wast.. smile.gif
    Mss een klein oproepje voor wie graag snel wil bevallen: ik stel mijn vensters ter beschikking! wink.gif
  • Hier een glazenwasser voor buiten (beneden en boven, 13 ramen, rijtjeswoning) wij betalen ?12 en ze komen elke 6 weken. Ik ben er tevreden over, sta niet graag zelf op een ladder!
    wave.gif
  • Wij hebben ook 22 ramen en als ik ze kuis mag ik toch een 2 uur rekenen (binnen en buiten dus 44 ramen in totaal). Ik persoonlijk vind dat nog meevallen. We hebben wel geluk dat we in een platvloers huis wonen en ik zo gemakkelijk bij alle ramen geraak.
  • Ik heb geen idee hoeveel ramen wij hebben, maar het zijn er veel en ook in een ingewikkelde bouw; langs binnen doe ik het zelf, want daar kan ik aan, maar langs buiten komt er iemand ze wassen. Om de 2 maanden, en dan kost het 55 euro.
  • wat hebben jullie veel ramen nervous.gif

wij hebben 3 ramen voor de glazenwasser aangezien we daar zelf niet bij kunnen omdat we in een flat wonen. hij komt iedere maand en het kost 8 euro.
    de ramen zijn klein maar als ik de bedragen bij jullie lees is 8 euro helemaal niet veel wink.gif het 4e raam doe ik zelf want daar hebben we een balkonnetje bigsmile.gif
  • Hm, dat interesseert mij nu wel. Ik heb gisteren al de ramen langs de buitenkant gewassen en dat heeft me toch wel 3 uur genomen (overal houten luiken die ook meegewassen moeten worden). Kan je de ramenwasser vragen die luiken mee te kuisen of doen ze enkel en alleen de ramen?
  • Het aantal ramen valt hier nog goed mee, het enige probleem is dat het grote ramen zijn, en ik er niet in slaag ze te kuisen zonder strepen tongue.gif
    Nu ik in zws-verlof ben is het eigenlijk geen probleem, enkel het nadeel met die dikker wordende buik. Maar met het oog op dan terug te gaan werken lijkt het me handig als de ramen al gedaan worden, 't is toch iets minder hé wink.gif ! + da's iets dat ik echt niet graag doe! En wil manlief het ook niet altijd laten doen!

Veerle, ik denk dat ze ook wel de luiken meenemen!
  • Voor wie zelf zijn ramen wast, om de hoeveel tijd doen jullie dat?
    Met het droog weer van de laatste tijd zijn mijn ramen binnen de kortste tijd weer stoffig. Niet leuk... De ramen op zich zijn goed te doen, maar we hebben dan ook nog een veranda en die is er voor mij teveel aan. horror.gif
  • Een flat is niet te vergelijken met een vrijstaand huis eh:-)
    En dan nog zijn er enorme verschillen in huizen.

In ons rijhuis zijn er 10 ramen dat is zo gepiept, dat zijn heel gewone raampkes, tot heup hoogte, met een radiator onder.
    Maar hier in ons huis zij het allemaal ramen van plafond tot grond, en heel wat vierkante meters dus, met stukken van 2 verdiepen hoog, dat is dus niet zo gepiept...
  • Misschien een rare vraag maar welk bedrijf contacteren jullie hiervoor? Komen de professionele bedrijven ook bij particulieren?
    Wij wonen in een rijwoning, maar de ramen zijn erg hoog en ik kan niet overal bij. Zou wel handig zijn en de prijzen vallen nogal mee, vind ik.

Bedankt alvast wave.gif
  • Offtopic, maar toch niet onbelangrijk precies als ik sommige opmerkingen hier lees: stop maar volledig met zelf je hoge ramen te wassen als je zwanger bent hoor! Zeker vanaf een bepaalde zwangerschapsduur kan dat immers gevaarlijk zijn voor je kindje. Boven je hoofd werken wordt dan net als tillen afgeraden omdat je op die manier je kindje in de problemen zou kunnen brengen met de navelstreng.

Ontopic: Momenteel was ik ze zelf, maar hier zijn het dan ook veelal kleine ramen. Onze nieuwe woning staat vol glas en dat zijn heel grote en hoge ramen, dus wij kijken uit naar een glazenwasser. Nog geen idee wat die zal kosten, maar komen mag hij smile.gif
  • Ik was mijn ramen zelf, maar niet om de zes weken... Als ik die om de twee maanden doe (in de zomer meer, in de winter minder, en in de zomer de terrasramen en de platte velux wel vaker), dan zal het veel zijn.

We hebben 13 ramen (vroeger meer, maar die zijn deels vervangen door grotere ramen). Op één uitzondering na allemaal zonder laddertje te poetsen (twee met een kinderopstapje).
  • Goh, dan moet ik toch nog eens beter rondhoren als ik zo jullie prijzen lees. Ik had eens nagevraagd bij een firma en dat kwam op 185? wel voor binnen en buiten en dat kon ik er echt niet aan geven, dus doe ik het maar zelf. Zijn er trouwens ook bedrijven die dit met dienstencheques doen? Dan komt het waarschijnlijk veel voordeliger.
  • Just to let you know: bij 2 van mijn collega's is recent ingebroken tijdens hun (buitenlandse) vakantie. Ze vermoeden dat de ruitenwasser mensen getipt heeft..
  • Onze glazenwasser weet toch niet wanneer wij met vakantie zijn, dus dat valt mee smile.gif
  • Mevr. Pottier

Wat is jullie prijs voor enkel buiten. 12 gewone ramen 2 schuiframen soms een ladder niet TE hoog. Dank U Dilbeek hug.gif wave.gif wave.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld