Fris parfum / eau-de-toilette / bodymist

• Fris parfum / eau-de-toilette / bodymist

Hoi!
    Ik ben al enige tijd op zoek naar een frisse geur, maar ik vind niets dat me bevalt. Ik ben heel gevoelig aan geuren en krijg vaak hoofdpijn van een sterker of complex parfum. De meeste geuren reageren ook slecht op mijn huid en gaan veel sterker ruiken dan op het teststrookje.
    Ik zou zo graag een simpele en frisse geur hebben die ik probleemloos kan gebruiken. Bijvoorbeeld een bodymist die ik na het douchen kan opdoen en me een fris gevoel geeft zonder te zwaar over te komen.
    Vandaar mijn vraag: heeft er iemand tips?
    Om een idee te geven van wat ik fijne geuren vind: de standaard zeep van Dove, het parfum Gaia van Daniël Jouvance (had ik vroeger), Nuit D'Orchidéé van Yves Rocher (vond ik zo fijn, maar bestaat niet meer).

Misschien alvast even zeggen dat ik binnen Rituals mijn gading niet vind. Hun geuren komen me te complex en exotisch over.
  • Wat vind je van geurtjes zoals One van CK?
    Die vind ik ook heel fris ruiken.
    Zoon wilde vorig jaar ook eens een parfum, dus vroegen we in de winkel naar een zacht parfum. Is een kinderparfum, maar hij koos voor Tartine et chocolat, ruikt wel heel fris en zeker niet overdreven. Was wel op vakantie, geen idee of je het hier ook vindt.

edit is echt een geurtje voor de allerkleinsten blijkbaar, ik ruik het toch graag smile.gif bigsmile.gif blush.gif2 keer aangepast. Laatste keer door Greet op 05/01/2019 21:52
  • Hallo Greet
    Van One heb ik een staaltje en ik zoek inderdaad iets in die richting. Ik kreeg het staaltje in de parfumerie omdat ik daar ook al gevraagd heb naar een fris en luchtig geurtje. Maar, nadat ik het een paar keer opgedaan had, stak de geur me toch weer wat tegen. Dus One is het niet helemaal.
  • L'eau D'issey?
    Cool Water van Davidoff?
  • Acqua di Gio?

Caudalie heeft ook een paar geuren die je als verstuiver over het lichaam kan gebruiken (eau fraiche).

Ik had vroeger ook zoiets van Dior, echt een super leuke, lichte en subtiele geur, die je als een soort verfrissende nevel over je lichaam kon verstuiven. Ik gebruikte die altijd in de zomer, maar helaas weet ik de naam niet meer. Als iemand anders dat nog weet, het antwoord is welkom! Het zat in zo'n brede, platte parfumfles, met rode dop.
  • Ik ben ook geen fan van zware geuren. Op dit moment gebruik ik Chance van Chanel (en daarvoor Flower van Kenzo).
  • Ik heb hetzelfde probleem, krijg van nagenoeg elk parfum hoofdpijn en vind ze vaak veel te zwaar.
    Al jaren gebruik ik Iceberg Parfum, het flesje met de gekartelde rand (zwart met roze doosje, eau de toilette spray).
    Dat is het enige parfum waar ik tegen kan en die ik lekker vind ruiken, is in de stijl van "one" (heb ik ook geprobeerd en vond ik eerst wel goed ruiken maar inderdaad niet helemaal wat ik zocht)
    Ik vind die niet meer in de parfumerie maar bestel ze nu via internet, op sommige sites verkopen ze het nog wel.
    (misschien ook een idee voor jouw parfum dat je niet meer vindt?)
  • Light blue van dolce and gabanna
    Heel fris citrusachtig
  • L'eau 2 van Kenzo. Lichte 'waterige' geur. Heel fris en subtiel. (toch op mijn huid)
  • Bedankt voor de reacties.

Ik ben even op de website van de parfumerie (ici paris xl) hier in de buurt gaan kijken of ze enkele van de geuren die hier genoemd werden in hun gamma hebben. Een aantal geuren kende ik al en daarvan weet ik dat ze niet goed reageren op mijn huid en veel te sterk gaan reageren. Ik ga zeker eens langs om de andere te testen.

Heeft er eigenlijk iemand een idee waarom een parfum of eau-de-toilette zo wordt versterkt als ik hem op doe?

De tip om online naar mijn vroeger parfum te zoeken: ik heb dat al gedaan en het is enkel nog op Ebay te vinden. Maar aangezien deze geur al heel lang uit het gamma van Yves Rocher is, denk ik dat de (overigens dure) exemplaren op Ebay niet meer hetzelfde gaan ruiken na al die tijd.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld