Fixatie disparatie

• Fixatie disparatie

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met fixatie disparatie bij henzelf of bij hun kind(eren)?
    Hoe kwamen jullie tot dit vermoeden en hoe en waar werd dit getest?
    Welke behandelingsmethode wordt er toegepast?

Alle informatie is welkom!
  • Niemand die hier zelf ervaring mee heeft of die kinderen heeft die last hebben van dubbelzicht?
  • wat wil je dan weten?
    Ik ben eruit gegroeid, had te maken met de vermoeidheid denk ik, maar mijn hele jeugd heb ik vaak dubbel gezien bij het lezen, ik merkte gewoon dat mijn ogen dan niet meer konden samen werken en moest stoppen met lezen;
    meer kan ik er niet over zeggen
  • Onze dochter ziet altijd dubbel, dus niet af en toe als ze vermoeid is, al zolang ze zich kan herinneren blijkbaar. In die mate dat ze nu constant hoofdpijn heeft en bv. lezen enorm zwaar is voor haar. Nu be├»nvloedt het haar schoolwerk nog niet, maar volgend schooljaar gaat ze naar het 1e middelbaar en dan kan het toch wel voor problemen gaan zorgen, vrees ik.
    Maar jouw ogen zijn dan nooit getest hiervoor en je hebt ook geen ervaring met een prisma-bril?
    Op welke leeftijd ben je eruit gegroeid?
  • Ik ben bijziend en had al een bril, ik had overdag ook moeite om naar het bord te kijken en hierop te fixeren, 's avonds was een ramp om te lezen, wat echt niet tof was, want ik las HEELgraag. Ik denk dat het bij kwam, doordat ik tussen de twee ogen wel wat verschil heb, mijn rechteroog is beduidend slechter dan mijn linkeroog.
    Eigenlijk stond ik daar als kind niet bij stil dat ik dit eens bij de oogarts moest vragen, en dat er iets tegen zou kunnen helpen. Het is voorbij gegaan toen ik lenzen kreeg, nu ik de uitleg las, viel alles wel op zijn plaats.
    Afspraak maken bij de oogartsAangepast door jongensintwild op 07/11/2017 06:15
  • Je hebt nooit geweten dat er een oplossing voor was?
    Ik heb de indruk dat je niet de enige bent, dat er veel mensen zijn die dit niet kennen.
    De afspraak bij de oogarts ligt al vast, maar nu ik mij wat ingelezen heb, zie ik dat de eigenlijke metingen vaak bij de opticien/optometrist gebeuren en dat die zeker een uur in beslag nemen. Vandaar mijn vraag waar mensen de testen lieten doen.
    Ze heeft geen bril op dit moment. Verziend of bijziend is ze niet, dat is al getest.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld