Fietstwijfels

• Fietstwijfels

Dag iedereen

Ik zit met een fietsdilemma.

Een situatieschets:
    Ik rijd met een elektrische fiets waarvan de accu zich aan het frame onder het zaal bevind.
    Mijn oudste wordt te groot om in de fietskar te zitten dus ik wil een follow-me kopen waarin je
    haar fiets kan vastmaken. Maar... de kleine zus moet ook nog mee.
    Graag zou ik voor de kleine (te groot voor een voorzitje) dus een achterzitje kopen maar... ik heb
    echt mijn fietstassen nodig. Ik gebruik de fiets voor woon-werkverkeer en breng dan eerst de kinderen
    naar school; waarna ik naar mijn school rijd.

Ik heb geen idee welk achterzitje ik zou kunnen gebruiken.
    Liefst gebruik ik geen bagagedragerverlenger. Deze heb ik in het verleden al eens gehad maar dat vond
    ik erg onhandig.

Als iemand tips heeft... alvast bedankt!
  • Hoe groot is je fietskar dan? Ik heb een fietskar waar twee kindjes in kunnen. Mijn opstelling nu is, Nienke achter op in een bobike, Emily voor in een bobike, en Tessa in de maxicosi in de fietskar. Maar als Emily echt te groot word voor voor op dan kan ze in de fietskar naast Tessa erbij.
  • ken je dit circecycles.com?
    ik zie hier in de buurt mensen met zo een fiets. Die hebben die in de plaats van een auto en de fiets is volledig modulair. Kan je dus niet met bestaande fiets maar is wel heel interessant.
  • Een grote fietsmand aan je stuur?
    Ik ben die aankoop ook aan het overwegen omdat ik met de fietstassen achteraan soms niet genoeg heb om alle boodschappen op te bergen. Mijn handtas hangt dan aan mijn stuur te bengelen, want niet bepaald praktisch is.
  • Fietszakken aan uw voorwiel en een grote mand op het stuur ?

• Bedankt al voor de tips!

Circecycles kende ik niet, ga ik zeker es bekijken.

Ik heb een Croozer for 2 fietskar, maar wordt echt te klein.

Ook beseft ondertussen dat je met bagagedragerverlenger zo'n follow me niet kan opvouwen...

Ik ga eens naar de fietsenmaker en kijken voor zo'n mand. Zou het liever niet hebben, maar vrees dat het dat wordt of vijf jaar met de auto. De baan waar we langs moeten is erg gevaarlijk: amper fietspad, slecht onderhouden, auto's en vrachtwagens razen tegen 70 maar meestal meer voorbij... En 7 km incl. een viaduct over lijkt me nogal zwaar voor een 6-jarige alleen op een fiets.
  • Een electrische bakfiets? Daar kunnen ze langer in zitten tot ze echt alleen kunnen fietsen
  • ik zag onlangs idd een mama met haar twee kindjes op een tandem met 3, zal wellicht iets zijn zoals de link die hier al gegeven werd
  • Zorg zeker wel dat de kinderfietsjes een rond frame hebben en geen ovaal. Hier viel de fiets er zomaar af, later werd me gezegd dat dit kwam omdat de fiets een ovale frame had. Hadden ze wel eens mogen zeggen toen ze het ding plaatsten. Ik vond die Follow me dus heel onaangenaam en ongemakkelijk.
  • Ik heb twee fietsen: een gewone damesfiets met fietsstoeltje achteraan en een bakfiets op drie wielen waar plaats is voor een maxicosi en twee kindjes op een bankje. De bakfiets drie jaar geleden aangeschaft met het vooruitzicht op het fietsen met een kindje in mc. Nu ze groter is neem ik vaker de gewone fiets (eigenlijk sinds half april de bakfiets niet uitgehaald) en dat zal zo blijven tot het weer slechter wordt of tot ik bevallen ben van nummer twee. Dochtertje zit dan droog in de bak wat aangenamer is als ze droogvaankomt op school. Eens baby geboren is zal alles het komende anderhalfverdiener minimum weer met de bakfiets worden. Ik moet dochter op school afzetten, baby in de opvang en zelf gaan werken.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld