Drama zo beu!

• Drama zo beu!

Even anoniem...

Ik ben het 'drama' de laatste jaren in mijn leven zo beu aan het worden. Even de situatie schetsen.

Ik ben een jonge, getrouwde vrouw met twee kindjes. Enkele jaren geleden, toen mijn man en ik nog niet getrouwd waren en vóór de kindjes er waren, waren wij goed bevriend met twee andere koppels. We gingen samen uit en spraken vaak samen af. Na enkele maanden is hier ruzie van gekomen. Het ene koppel was boos op ons omdat we met het andere koppel hadden afgesproken zonder hen. Nu was dat niet onze bedoeling, we hadden hen wel mee gevraagd maar zij konden niet op het uur dat wij hadden voorgesteld. We kwamen hen dan achteraf op de afgesproken plaats tegen, blijkbaar waren zij later gekomen, en waren ze dus boos omdat we niet hadden laten weten dat wij ook nog steeds daar waren... Beetje kinderachtig vond ik dat. Uiteindelijk merkten mijn man (toen vriend) en ik op dat zij plotseling zelf vaak met elkaar begonnen af te spreken zonder ons mee te vragen. Toen we zeiden dat dat wel heel grappig was, gezien zij vorige keer zo boos waren op ons, is er ruzie van gekomen.
    Wij vonden dat een heel kinderlijke, puberale reactie van hen en besloten het contact met hen te verbreken. Dit is intussen 4 jaar geleden, en nog steeds spreken we niet met elkaar en negeren we elkaar als we elkaar tegen komen. Ik dacht dat mensen na een tijd wel meer volwassen zouden worden, maar tevergeefs. Gisteren stak mijn man zelfs zijn hand op naar een van deze vrienden, maar deze draaide gewoon zijn hoofd om...

Nu hebben we de laatste jaren nog zo vaak van die soortgelijke situaties mee gemaakt. Een nieuw koppel leren kennen, door een kindje dat even oud is als het onze. Heel leuke maanden gehad, dan familie van dat koppel leren kennen waar het ook mee klikt. Het eerste koppel stikjaloers omdat we ook met hun familie afspreken, knallende ruzie tot gevolg.

Het tweede koppel waarvan sprake hierboven, bleven goede vrienden waar we regelmatig mee afspraken. Intussen opnieuw nog een koppel leren kennen, verre familie van mij, waar het ook mee klikt. Het 'tweede koppel' werd jaloers op het 'derde koppel' en reageerde net zo als hun familie en verbrak het contact met ons.

Wij, heel die drama en kinderachtig gedoe beu, laten het zo. Na een aantal maanden spreken we koppel twee terug aan. Zij geven hun fout toe en dat ze wat stom gereageerd hebben. Contact wordt opnieuw hersteld en stilaan spreken we terug af. Hou je vast, is koppel drie plotseling boos en jaloers!

Ik begrijp het echt niet waarom niemand van onze vrienden normaal met elkaar kan omgaan en het kan verdragen dat wij nog andere koppels / vrienden hebben waar we mee afspreken. Het is zeker niet zo dat wij geen contacten kunnen onderhouden, we hebben nog een ander koppel die al 8 jaar goede vrienden zijn en waar we nog nooit problemen mee hebben gehad... Maar vind het wel vreemd dat dat nu al de vierde keer is dat er zo jaloers gereageerd wordt op één koppel omdat zij ook afspreken met andere mensen of andersom... Is dat nu zo vreemd om verschillende koppels te vriend te hebben? Ik ben die drama in ieder geval zo verschrikkelijk beu! Gisteren nog tegen mijn man gezegd dat wij beiden volwassenen zijn en afspreken met wie wij zelf willen én met de mensen die ons graag zien en ons willen zien. Maar blijkbaar is het bijna niet mogelijk om met verschillende bevriende koppels af te spreken. Wat een kinderachtig gedoe seg.

Nog mensen die dit mee maken, jaloezie tussen bevriende koppels?
  • Eigenlijk niet, nee. Je mag toch met meerdere mensen tegelijk bevriend zijn?
    Om eerlijk te zijn klinkt het een beetje als de klas van één van onze kinderen waar het BFF gegeven nogal heel hard leeft bigsmile.gif Dat leidt daar soms ook tot van die situaties, helaas. Ik heb al 100 keer gezegd dat je echt wel meer dan één vriend/BFF kan hebben en die van ons is het daar helemaal mee eens, maar sommige kinderen snappen dat gegeven precies toch nog niet heel goed. Maar ja, misschien hebben die ook wel ouders die zijn zoals de koppels in jouw voorbeeld...
  • Een mama van een vriendinnetje kan het niet verdragen dat mijn dichter ook nog graag speelt met een ander meisje.

Het is precies op alle niveau's en leeftijden smile.gif

Maar ik ondervind dat op.het werk ook. Mensen die het niet kunnen verdragen dat je ook eens plezier maakt of goed overeenkomt let iemand anders ...
  • Teveel met dezelfde mensen optrekken is nooit goed. (je hebt uitzonderingen, maar toch héél zelden).
    Vaak eindigt het in jaloezie, ruzie, 'geheime' relaties, enz...
    In het verleden al zo vaak gezien in onze kennissenkring. Koppels die steeds samen overal naartoe gaan, die geen stap buiten zetten zonder dat de anderen ervan op de hoogte zijn: het is een zeldzaamheid als het blijft duren!
    Wat vaker (bewust) afstand nemen is zeker niet slecht.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld