Bouwovertredingen

• Bouwovertredingen

Hallo,

Wij willen graag een huis kopen en zijn er net 1 gaan bezichtigen,dat ons wel aanstaat.
    Nu hebben die een paar bouwovertredingen,waar ik me wel zorgen om maak.
    Ze hebben een garage(vergund) maar hebben ze vergroot (niet vergund) .
    Ook hebben ze boven van een overdekt terras,een gesloten ruimte gemaakt.

Als je het huis koopt,wat gebeurt er dan?
    Moet je het zo laten en wat staat ons te wachten?
    Ik lees veel over regulariseren.
    Zou dat veel geld kosten? Iemand een idee?
    Als het niet geregulariseerd kan worden ,zouden we het dan moete afbreken?

Door de bouwovertredingen weet ik even niet goed meer of we er goed aan doen om het te kopen.
    Wat kan ik doen en wat zal ik doen?

Iemand ervaring mee of goede raad?

Groetjes
  • Als ik jou was zou ik eens te rade gaan bij de stedenbouwkundige dienst van de Gemeente /stad
    Zij zullen je kunnen vertellen of het al dan niet een bouwovertreding is die al dan niet afgebroken zou moeten worden of die geregulariseerd of gedoogd wordt.
    Zou zeker langsgaan want als je het koopt neem je de overtredingen mee en ben je aansprakelijk.
    Regulariseren kan via een Architect indien er een omgevingsvergunning dient aangevraagd te worden, soms kan het ook met een beperkte aanvraag en als je beetje handig bent kan je dit zelf.
  • Ik zou ook eerst eens informeren. Een kennis van ons heeft ook net een huis gekocht dat (blijkbaar) niet correct gebouwd stond. Bij het aanvragen van een bouwvergunning is dat bovengekomen, regularisatie aangevraagd maar dat kon niet omdat zijn buur al had laten regulariseren en dat mogen ze maar 1x doen om de één of andere reden. Ze hadden onze kennis dan gezegd dat hij zijn huis een halve meter moest opschuiven tough.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld