verwachtingen peter en meter

• Ik sluit mij aan bij de bovenstaande reacties...
    Ik zou bijvoorbeeld wel durven vragen of ze het zou zien zitten om wat mee te helpen (als in klaarzetten, eventueel dessertjes ofzo maken,...) Maar zelfs dan het heel vrijblijvend voorstellen omdat ik niet zou willen dat het als een verplichting overkomt.
    Om mee te betalen zou ik nooit (durven) vragen.. dan zou ik nog eerder geen (groot) feest geven denk ik
  • Uiteraard kan je dat niet vragen. Dit zou bij mij serieus in het verkeerde keelgat schieten. Je organiseert een feest voor je kind wanneer je dat wilt en hoe je dat wilt, maar je kan toch niet verwachten dat anderen daar dan in bijdragen. Ook over het eventuele geschenk mag je geen verwachtingen hebben, vind ik.
  • Kan ik geloven, dat je geen reactie krijgt. Het is ook een ongelooflijk onbeleefde vraag! Grof zelfs.
  • Maar misschien heeft ze het nog niet gevraagd. Ze heeft de meter uitgenodigd voor het feest en het diner en krijgt geen reactie. En nu vraagt ze zich af of ze de meter kan vragen te helpen of bij te dragen, maar dat heeft ze nog niet gedaan. Hoop ik.
  • Hoi
    Zoiets kunnen ze zelf voorstellen, maar ik zou het nooit zelf verwachten... Het kost idd veel geld, maar uiteindelijk beslis je zelf wat binnen je eigen budget past.
  • Mijn dochter doet dit jaar ook haar communie..
    Ik zou er nog nooit aandenken om een "bijdrage" te vragen aan peter/ meter.
    Je maakt het zo duur/ goedkoop hoe jij dit zelf kan bekostigen.
    Zowel mijn man als ikzelf zouden zeer in "ons gat" gebeten zijn met deze vraag, hoe kan dit in je opkomen om dit te vragen.
    Oké het kost veel geld, maar je moet daarvoor niet naar een boetiek gaan é voor kledij, je kan thuis feesten, zelf iets in elkaar steken van hapjes/drankjes/ maaltijd.
    Als jullie de meter/peter op deze manier bekijken voor al jullie grilletjes te helpen bekostigen amai....
    Beschaamd in jullie plaats....
  • Ik heb nooit iets verwacht van meter en peter, behalve onze kinderen graag te zien.
    ze hebben hier ook nooit meebetaald, zou dit zelfs niet aanvaarden.
    ikzelf ben ook meter en zou het toch raar vinden als ze me dit vragen, bijleggen voor een grote kado ofzo, OK, maar dit?
  • dag,
    mijn dochter is 8 jaar en zal haar communie doen binnenkort. Kan ik aan meter vragen ofdat ze mee het kleedje uitkiest of mee betaald voor het feest? Zouden jullie dat durven? Ze wordt uitgenodigd voor de kerk en diner maar ik krijg geen reactie van haar.. ofdat ze kan helpen of bijdragen want het kost toch ook allemaal zoveel geld he...
    Wat vinden jullie?
    merci,
    leelee @ 19/02/18

euh, nee, helemaal niet. Ik trek eerlijk gezegd grote ogen dat je dit verwacht?
    Een communiefeest en kledij is zo duur als jij het maakt
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld