moeke en vake

• ik zeg tegen mijn ouders ook moeke en vake. Wij kozen zelf om onze kids mama en papa tegen ons te laten zeggen (wat mijn man ook tegen zijn ouders deed) en we hebben er dan voor gekozen om onze kinderen tegen de grootouders moeke en vake (mijn ouders) en moeke en vokke (tegen mijn schoonouders) te laten zeggen.
  • Ik heb mijn ouders laten kiezen, alsook mijn schoonmoeder.
    Bij ons zijn er 2 oma's en 1 pepe.
    Per slot van rekening is dat hoe de kleinkinderen hen aanspreken, en dat zullen de kleinkinderen blijven doen tot ze er niet meer zijn.
    Ik vond het dan ook belangrijk dat ze zelf konden kiezen hoe ze genoemd werden.
    Laat hen gewoon zelf kiezen... content.gif
  • Hey,

Ik zou ze ook gewoon laten kiezen.
    Hier zegt mijn zoontje:
    oma en opa tegen mijn ouders
    mies en opa tegen mijn schoonouders

twee opa's is soms een beetje verwarrend omdat hij soms de ene opa verwacht en de andere krijgt we gaan misschien nog een achtervoegsel toevoegen.

Voor de rest leven de meeste van onze eigen grootouders nog, dus heeft hij ook nog 3 meme's en 3 pepe's.

groetjes
  • Moeke & Vake

Mijn schoonouders willen liever ook Moeke & Vake... Ondanks ze zelf voor hun ouders dezelfde termen gebruiken.
    Zelf vind ik dit moeilijk en voor mij slaagt het teveel op de rol moeder/vader.

Nu komt er vanuit de familie (schoonfamilie) veel harde woorden over onze voorkeur om dit niet toe te passen. Hierdoor staat mijn schoonpa in vrij emotionele schoenen (is een nieuw samengesteld gezin waarvan mijn echtgenote uit het vernieuwde deel komt). De 'stiefzus' lijkt het hierdoor heel moeilijk te hebben en voel ik hierdoor enorme druk. Het lijkt alsof wij nu degene zijn die splitsingen veroorzaken...

Dus ofwel negeer ik mijn gevoel en ga ik erin mee .. en voelt het enorm slecht.
    ofwel blijf ik bij mijn standpunt.

Onze alternatieven zijn Omi, Opi, opa ,..
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld