Ik erger me meer en meer

• Ik erger me meer en meer

Nogal een lastige situatie.
    Mijn schoonmoeder en vriend wonen allebei onder hetzelfde dak. Ik sinds twee jaar ook (huis is van mijn vriend)
    Nu sinds begin dit jaar heeft ze een nieuwe relatie. Sinds paar maand woont ze eigenlijk meer daar.
    Word je snel gewoon aangezien de woonkamer ook haar slaapkamer is.
    Nu sinds drie dagen is ze weer terug. Maar meteen klaagt ze over alles. Dat ik bv snachts naar wc moet en blablablabla
    Ga ik Naar de winkel vraag ik altijd of ze watnodig heeft. Komt ze net van de winkel neemt ze vanalles mee dat al in huis was (omdat ze niet eerst kijkt wat er al is) er is geen drinken in huis, enkel hetgeen da zij lust krijg ik te horen dat ik ook nix gezegd had. Ik wist zelf niet dat ze naar de winkel was.

Op alles commentaar, zelf als ik door mijn bekken eens auw zeg.
    Zelf loopt da heel ff dag te klagen da ze moe is en pijnlijke knieën heeft (loopt wel heel de dag rond op stelten)
    Zelf de deur dichtgooien in plaats dicht te doen kalm

Nee ik begin meer en meer gefrustreerd te geraken. En dan ben ik degene die precies nix kan verdragen.
    Zo moest even van mijn lever
  • Wow, dus jij woont met de vriend en schoonmoeder samen in een kleine woning met 1 slaapkamer. En je schoonmoeder gebruikt jullie woonkamer als slaapkamer ? Wow, ik denk dat dat zelfs voor de meest verdraagzame mensen op den duur niet uit te houden is ... courage.
  • Je schrijft dit in het topic oma/ opa worden of zijn? Ben je momenteel zwanger? Ik heb altijd lopen stoefen over de band met mijn schoonmoeder. Ze is van inborst ook echt een heel lieve vrouw en heeft het hart op de juiste plaats maar ik begon me al tijdens mijn zwangerschap erg aan haar te ergeren en dat is na de geboorte niet beter geworden wel in tegendeel. Ik heb heel erg beseft hoe erg je je kan opwinden over advies en meningen van schoonfamilie en hoeveel je meer aanneemt van je eigen familie of moeder.

Kan je er over praten met je vriend? Hoe ziet hij de situatie voor de toekomst? Is dit permanent?!
    Het zal niet gemakkelijk zijn maar het moet natuurlijk voor jou ook leefbaar blijven! Trek tijdig aan de alarmbel! Veel succes!
  • Je vriend heeft een huis/app met 1 slaapkamer?
    Het is zeer raar, dat je schoonmoeder inwoont bij jullie en slaapt in de woonkamer, Ik veronderstel dat je schoonmoeder in de 50-60 jaar is,?
    Kan ze haar geen eigen woning veroorloven, ook al is het maar een studio?
    Ze mag wel respect tonen voor jullie, want ze woont in bij jullie en niet omgekeerd.
    Is het geen mogelijkheid om duidelijke afspraken te maken, wie gaat er naar de winkel en wat is er nodig en dit vooraf te bespreken.
    Tjah s 'nachts naar het toilet gaan, als je naar het toilet moet, moet je gaan hé.
    Je vriend zou beter eens goed met haar babbelen, zegt hij niets op haar gedrag? Haar eventueel voor keuzes zetten, kan ze haar niet aanpassen moet ze maar kijken voor iets anders.
    Ik zou mij ook ergeren, maar zou toch wel zeggen aan mijn vriend dat hij eens deftig met zijn moeder moet spreken doordat de situatie onhoudbaar aan het worden is.
    courage allesins

• nu al klagen omdat je naar de wc moet wat als die baby er is
  • na bijna een week zit ze weer bij haar vriend (eindelijk dat ze het voorlopig weer hebben goed gemaakt)
    Ben ik weer iets geruster thuis (iets niet volledig want haar hond komt ze als ze werken moet of ergens heen altijd naar hier)

Het huis waar wij wonen heeft boven drie slaapkamers,
    ze wonen hier al lang, toen mijn vriend 18 was heeft hij de kans gekregen dit te kopen, dus hebben ze het huis op mijn vriend zijn naam gekocht.
    Zijn moeder en mijn vriend hebben altijd de afspraak gehad dat hij de boven gebruikt (drie slaapkamers)
    en zijn moeder met nu haar exman de beneden (sliepen altijd in een duur zetelbed)

Ik heb eigenlijk tot kort er geen problemen mee gehad zeker aangezien zijn moeder meer bij haar huidige vriend is. Maar dan komt ze na paar maand een paar dagen thuis boeken omdat ze haar goesting ni krijgt bij haar vriend, (net wanneer ze dan ook nog verlof heeft, en dan heeft die hier echt continu gezeten beneden en kom ik amper beneden omdat ik me enkel druk maak)

Zoals naar de winkel gaan, al zeggend ze charcuterie is gaan halen voor mijn vriend, neemt ze enkel charcuterie mee dat hij niet lust.
    De droogkast opzetten en dan afzetten omdat ze gaat slapen of weg gaat (met de was er nog nat in)
    in de vuilbak van PMD binnen zwarte zak steken ipv een PMD zak, terwijl die nogtans in dezelfde schuif steken.
    De koelkast vol eten steken zelf er niet van eten, maar wel verwachten dat nix vervalt, maar dan neemt ze net dingen mee die ik en mijn vriend niet eten.
    Klein vuilbakje in de keuken steekt ze zelf geen plastiek zakje in gewoon afval er zo in met gevolg krijgt da elke keer maar is proper.
    De katten ipv af en toe één zakje per x te geven altijd nen hoop staan dan potjes voor hun eten, maar de vlootjes er zo naast zetten soms tot 6 stuks per x zo'n 6 x per dag met momenten.
    Lege katten zakjes in de wasbak in de keuken gooien ipv de vuilbak.
    Als ik ergens iets wegleg, staat het 9 van de 10 x opeens ergens anders, omdat zij dat beter vind dat dat daar staat. (Zo moest paar maand terug mijn wokpan die drie x per week gebruikt word opeens in de kelder gezet worden die is snel terug in de keuken beland)
    Ach ik kan blijven zagen, want sinds een paar weken kan ik niet veel meer verdragen. Ik zal het allemaal wel beetje opblazen (begin zelf het gevoel te krijgen dat ik alles weer overdrijf aangezien mijn vriend nergens een probleem van ziet al is hij zelf ook blij dat ze terug naar haar vriend is)

Ik probeer gewoon tot drie te tellen en is goed te zuchten. Enkel maar te hopen dat achtereen mijn emmer niet helemaal overloopt en de bom ontploft.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld