Babyborrel

• Babyborrel

Hallo,
    Ik ben nieuw hier maar erg benieuwd naar de reacties en ervaringen van anderen.
    Wij doen over enkele weken een babyborrel en hebben al afgesproken dat ons kind niet van arm tot arm mag gaan en enkel door ons en beide grootouders genomen mag worden. Is de bedoeling dat hij in zij kinderwagen slaapt maar uit ervaring weet ik dat hij dat overdag geen uren volhoudt en tussendoor wakker wordt. Ik wil hem dan nemen want we zijn toch fier op onze zoon en je neemt hem toch graag vast. Ik zei dan ook tegen mijn moeder dat zij hem ook wel eens mogen nemen maar dat ik hem toch bij ons wil. Reactie: jullie moeten wel jullie volk ontvangen he! (Maw zij wilt hem gaan 'showen' voor iedereen). Ik vraag mij af wat jullie ervaringen zijn op babyborrels? Heb zelf nooit een meegemaakt...

Los daarvan krijg ik het ook steeds moeilijker wanneer een van de grootouders hier zijn. Ik heb mijn eigen kind nog maar 1 keer op schoot gehad in het bijzijn van mijn ouders en nog nooit in het bijzijn van mijn schoonouders, zelfs in het ziekenhuis. Mijn moeder trekt hem altijd uit mijn armen, zelfs als ik met hem bezig ben. Ik gaf hem een flesje en stopte even, nam zij hem 'ik ga hem een boertje doen laten'. Bij mijn man doet ze dat niet, maar ze kijkt ons kind eigenlijk wel uit zijn armen. Bij mijn schoonouders is dan eerder het probleem dat ze ons kind als hun bezit en hun kind beschouwen. Zij willen veel komen wanneer het hun past (wat we niet toelaten, zij dan: wij missen hem wel he!! > voelde voor mij beklemmend), houden baby uren in hun armen om op hun buik te slapen. Volgens mijn moeder is het normaal dat ik niets aan mijn kind heb als grootouders er zijn en dat ik dat moet accepteren. Is dit bij jullie ook zo?2 keer aangepast. Laatste keer door SarahS op 18/03/2017 08:57
  • In de draagdoek zag ik het al vaak.
    Wss ook om het doorgeef gedoe te vermijden.
    Tegenover uw ouders en schoonouders kan je maar beter zeggen wat op uw lever ligt.
    Dat opa en oma kei fier zijn is normaal en op zo een dag zou ik wel wat door de vingers kunnen zien maar jullie blijven wel mama eb papa natuurlijk.
  • I.v.m. babyborrel: hier hebben wij het volk inderdaad ontvangen met de baby er bij smile.gif Hij heeft het grootste deel van de tijd geslapen op mijn arm en zo stonden wij aan de ingang om iedereen te begroeten en cadeautjes etc te ontvangen. Eventjes heeft hij ook in zijn relax geslapen die naast ons stond. Enkel de oma's hebben hem even vastgehouden om naar hun kant van de familie eens te gaan met hem, en als er even geen volk meer toekwam zijn wij ook eens hier en daar een praatje gaan maken. Eerlijk gezegd heeft verder niemand zelfs gevraagd om hem vast te houden. Ik had ook mijn draagdoek mee voor het geval hij inderdaad continu overpampeld zou worden of indien hij overprikkeld zou zijn o.i.d. maar niet nodig geweest. En hij had zo'n mooi tenuetje aan duw zou hem liever niet in de doek als hij toch rustig was goofy.gif blush.gif
    Achteraf heel blij dat we hem niet laten pakken hebben door alleman want die avond was hij thuis serieus onrustig.

I.v.m. je (schoon)ouders heb ik niet echt ervaring mee, maar zou inderdaad zoals Neuzeke zegt het hen eens zeggen, eventueel de eerste keer een beetje al lachend en zien of ze het snappen..? In ieder geval niet laten aanslepen want dan stapelen de frustraties op en wordt het nog moeilijker om het te zeggen...
  • Tijdens de babyborrel heeft ons zoontje bijna constant in de doek gezeten bij mij, of bij papa op de arm. Grootouders en peter / meter hebben er genoeg mee rondgelopen voor en na het feestje dus het is niet dat ze hem niet mochten pakken die dag smile.gif Ik had op voorhand al gezegd dat we het zo zouden doen dus ze waren niet teleurgesteld omdat ze niet zelf met zoontje mochten gaan pochen bij de familie wink.gif

Qua bezoek: ik duwde zoontje zelf in de armen van grootouders, eigenlijk bigsmile.gif Maar ik moet er wel bij vertellen dat we maar om de twee weken naar de (schoon)ouders gaan dus zo vaak zien ze ons zoontje niet. Moesten ze hier bijna dagelijks over de vloer komen, zou dat waarschijnlijk wel anders zijn.
  • Hier zeker niet zo hoor! Onze baby, hoort in onze armen, en is aan ons om mee rond te showen.
    Nooit iets van moeten zeggen, niemand heeft ooit mijn baby uit mijn armen genomen, zelfs niet gekeken.
    Iedereen hier was ook altijd enthousiast om de baby te zien maar nooit van die aard dat ze zich het kind toe-eigenen.

Bij mij zou het niet pakken hoor! Ik geef mijn kind graag aan grootouders maar wanneer ik het een goed idee vind. Dus niet op momenten dat ik mijn baby wil vasthouden.

Succes ermee!
    Grts
    G
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld