aanspreking grootouders langs man zijn kant

• Jg

JhkjuAangepast door Misscious op 15/06/2016 22:53
  • Ik denk dat het een beetje de hormonen zijn wink.gif
    Hier willen wij niet hebben dat de vriendin van mijn schoonvader met oma wordt aangesproken en wat doen de kinderen? Oma zeggen.
    Hier zeggen wij daar niets op, als wij thuis zijn spreken wij van opa en voornaam van de partner.
    De kinderen weten perfect wie dit is, dus laten wij het zo.
    Het heeft niet veel zin, om daar ruzie over te maken.
    Maar ik vindt het wel mooi eerlijk gezegd, hier wou mijn schoonmoeder worden aangesproken met mammie dit is wel gezegd geweest.
    Mammie trekt teveel op mama dus wilden wij dit niet en mijn schoonmoeder is dan ook oma smile.gif
  • Hormonen...

Je gaat toch moeten leren loslaten vrees ik.
    sommige horen niet graag bepaalde namen.
    Is dat zo een ramp??
    Hier wilden schoonouders perse meter en peter zijn als aanspreking. Niet oma of opa.
    Mijn vader noemen ze dan we Pepa. Mijn mama wou dan weer perse oma zijn.
    Allemaal dus een beetje hun wensen.
    En hier net hetzelfde, enkel bij benaming die teveel op mama lijkt, zou ik iets gezegd hebben. Mammie, had hier dus ook niet gemogen.

Wat regels betreft.
    Dat zijn grootouders.
    Als ik daar naar zou kijken, zouden ze bij geen enkele mogen gaan.
    Ik weet wel dat kinderen heel snel leren, dat wat ze bv bij oma wel mogen, hier niet is. Ze leren echt wel het verschil. Kinderen mag je niet vergelijken met honden wink.gif

Heb je andere oplossingen voor opvang?? Want er zijn maar weinig onthaalmoeders waar je voor 7u terecht kan!
  • Waarom willen jullie niet dat jullie kindje nonna tegen zijn oma zegt? Is de enige reden daarvoor dat jullie geen band met Italië hebben? Sorry, maar dan zou ik dat toch proberen los te laten. Zolang ze geen naam willen krijgen die te hard op papa of mama lijkt, maakt dat allemaal toch niet zo heel veel uit? Onze dochter zegt ook oma en opa tegen zijn vriend zijn ouders. Hier was ik in het begin niet zo voor te vinden, want ik heb nog 1 paar grootouders die ik zelf zo noem. Mijn dochter heeft dat overgenomen en heeft nu dus 2 oma's en 2 opa's en daarnaast nog mijn eigen ouders. Niet helemaal hoe ik het wou, maar zo'n dingen moet je gewoon loslaten, die zijn de frustraties niet waard wink.gif

Wat de opvang betreft, volg ik je dan weer wel. Al je je daar nu al zorgen in maakt, dan gaat dat niet beteren eens je kindje ook effectief door haar opgevangen wordt, vrees ik. Ik zou dus uitkijken of er geen andere optie is, eventueel een van jullie beide die minder of anders gaat werken zodat het kindje naar de opvang kan. Al is het maar voor enkele dagen per week, aangevuld met opvang door de oma, het zal je waarschijnlijk al een hoop frustraties besparen. Maar ook hier: laat het allemaal wat meer los.
  • mijn ouders zijn gescheiden: mijn papa en stiefmoeder zijn opie en omie
    mijn mama en stiefvader zijn mammie en vake
    mijn grootouders zijn gewoon oma en opa gebleven.
    toen wij kind waren zeiden wij tegen de ouders van mijn mama: 'oma en opa bam'
    dit omdat oma en opa graag champagne drinken en de kurken lieten knallen, die naam is blijven hangen en nu zegt iedereen oma en opa bam.
    mama van mijn papa is 'kleine oma' (door haar gestalte)

de papa van mijn man is opa Dré, Hij is overleden en de kindjes hebben hem jammer genoeg nooit gekend.

• Hier bommi en bompi (mijn ouders), mijn beide grootouders leven nog en dat zijn bomma en bompa. Ik hoop dat ons meisje hen nog bewust gaat kennen.
    Langs zijn kant Bommi(ieke) en bompa. Ik denk dat ik hen ook zo moet aanspreken want op elk kaartje (zelfs niet gericht aan ons dochter, laatst nog op de verjaardagskaart voor mijn partner) staat van bommieke en bompa. content.gif Ik ben blij dat ik geen ’mama’ moet zeggen!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld