vliegen zonder kinderen: aparte vluchten nemen?

• vliegen zonder kinderen: aparte vluchten nemen?

Hallo,

in augustus gaan wij een weekendje weg zonder onze kinderen (naar een huwelijksfeest in Tsjechië). Onze kinderen (4 en 2) blijven bij oma en opa logeren.
    Nu was het al eerder door mijn hoofd gegaan, maar sinds het ongeluk in de Alpen denk ik er steeds meer over om mijn man een andere vlucht te laten nemen dan ikzelf. Zodat als er iets fout loopt, er toch nog één van ons overblijft *ahum*
    Of ben ik nu helemaal aan het doorslaan?
    Praktisch zou het natuurlijk niet echt zijn, 't zou erop neerkomen dat één van ons via Charleroi moet vliegen en de ander via Zaventem (dan kunnen we dezelfde dagen vliegen, een paar uur na elkaar. Anders moet het op verschillende dagen en dat is pas helemaal overdreven, toch?)
    Wat zouden jullie doen?
  • Mijn eerste reactie zegt: je slaat door.
    Dan denk ik na en zou ik het mss zelf ook doen, andere dag zou ik niet doen, maar toch zou ik ook overwegen om niet samen te gaan.
    Heb afgelopen week al vaak gezege, ofwel allemaal samen op het vliegtuig of wel niet!
  • Ik snap je redenering en alhoewel vliegen nog steeds veiliger is dan autorijden... tja. Je slaat niet door maar of ik het zou doen? Ik weet het niet. Ik ga binnenkort naar Tunesië en heb ook al geïnformeerd of ik kan annuleren! Eerst die aanslag, dan het vliegongeluk... Wij gaan ook vaak op circuit gaan rijden en sinds wij een kindje hebben is de afspraak ook dat we nooit nog samen rijden in 1 auto op het circuit. Dusja, zo gek dan toch niet?
  • ik vind dat dus wel compleet gek. Rijden jullie ook nooit samen met de auto? Dagelijks vliegen er duizenden en duizenden vliegtuigen in de lucht, de kans dat je een dodelijk auto ongeluk hebt is gewoon ontelbaar vele malen groter
    En als er dan iets mis is met je vliegtuig, zit je dan graag alleen te sterven in paniek, of ben je dan niet liever samen? wink.gif
  • Mijn ouders zijn vriend vlogen heel veel toen hij klein was (waarbij hij in het thuisland bleef), telkens samen naar dezelfde bestemming en op dezelfde periode. Zij namen steeds andere vluchten voor in het geval er iets mocht gebeuren. Zodat hij nog altijd één van beide ouders zou hebben.
    Persoonlijk vind ik dit helemaal niet gek, maar vooral een teken uit liefde.
    Als jij je er goed bij voelt zou ik het zeker doen.
  • Het is misschien niet rationeel, want vliegen is inderdaad een van de veiligste vormen van vervoer, maar ik kan me er toch wel iets bij voorstellen. Ik denk dat ik zelf het wel zou overwegen, maar het uiteindelijk niet zou doen, omdat het te veel gedoe is en er maar het beste van zou hopen. Je moet gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt. Ik zou eventueel juist wel op verschillende dagen vliegen, dan heeft het nemen van andere vliegtuigen misschien nog zin. Een van jullie kan dan bijvoorbeeld nog even het huis opruimen, of iets op zijn of haar werk afmaken, of alvast eerder terug. Om tegelijk naar twee verschillende vliegtuigen te gaan om vervolgens op ongeveer hetzelfde moment aan te komen, voelt erg omslachtig.
  • Ik denk trouwens dat ik liever alleen zit te sterven in paniek dan samen te zijn. Ik denk dat de paniek minder is, omdat ik zou weten dat mijn man er nog is voor de kinderen.
  • ik vind niet dat je doorslaat, ik zou net hetzelfde doen. Ik ken trouwens genoeg mensen die als ze zonder kinderen vliegen zo reizen.
  • Ik begrijp het ook wel hoor maar ik vrees een beetje dat dit het begin van het einde is. Het begint met apart te vliegen, dan niet meer samen in de auto, en wat dan, niet meer in de bus of de metro of wat dan ook? Dan niet meer met z'n 2-en naar de winkel want die mocht maar eens overvallen worden. En ga je dan nog als 1 ouder alleen op pad met je kinderen want als er iets gebeurd dan is de andere zijn partner en kinderen kwijt. En wat met grooutouders, kunnen die nog alleen met de kinderen in de auto want als er iets gebeurd ben je in 1 klap je ouders en je kinderen kwijt.
    Is natuurlijk allemaal overdreven maar de kans dat er iets gebeurd op een vliegtuig is redelijk klein. Het probleem is dat ALS er iets gebeurd het fataal is, hetgeen niet altijd het geval is op de grond.
    Er zijn trouwens genoeg bedrijven die hun "belangrijk" personeel verbieden om samen te vliegen net daarom.
    Het is dus voor mij geen onrealistische angst maar ik weet niet of ik er aan zou toegeven omdat ik denk dat je die redenering dan heel ver kan doordrijven.
    En ik zou ook liever alleen sterven wink.gif
  • Ik zou dat dus nooit doen. Je hebt dan ook 2 keer zoveel kans om te verongelukken he ... zo kan je bezig blijven. Daar dan ook best 2 taxi's nemen, of aparte bussen, of door 2 auto's worden opgehaald ...
    Stel dat er 2 vliegtuigen vertrekken uit dezelfde luchthaven, kan je dat doen, maar om er naar 2 luchthavens voor de rijden, neen, voor mij is dat een brug te ver.
  • de kans dat er wat gebeurd is idd zo klein.je kan ook bij jezelf denken dat de kinderen het bij opa en oma ook goed hebben als er wat met jullie gebeurd.
    maar ik snap je angst wel hoor.ik ben zowiezo bang om te vliegen.ik zou er voor kiezen om met de auto naar Tjechie te gaan.maar dan ben je ws langer onderweg,en bestaat er ook kans dat er wat gebeurd.dus of dat nou reëel is wink.gif.
    2 aparte vluchten is misschien wel het meest safe,maar als je zo gaat denken heb je geen leven meer door de angsten die je hiermee dreigt te ontwikkelen.en over het algemeen lijd men het meest onder het lijden dat men vreest.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld