Vliegen met baby

• Vliegen met baby

Hoi, we hebben net onze tickets geboekt richting Kreta. Ons meisje zal Dan 4 maanden zijn en omdat we een auto willen huren ter plekke wil ik maxi cosi én kinderwagen met draagmand meenemen (aangezien ze nog niet kan zitten). Bij Brussel airlines moet je blijkbaar kiezen tussen een draagmand en maxi cosi. Zowiezo neem ik ook een draagzak mee dus nu twijfel ik
    :1) of ik laat de draagmand thuis, al denk ik dat deze toch nuttig is voor wanneer we uit gaan eten, Dan kan ze zelf een dutje doen (we nemen ook wel so een deryan travelbedje mee, maar lijkt me onhandig om mee op stap te gaan?). Ik twijfel ook om kinderwagen tous court mee te nemen, was een dure aankoop en heb schrik dat deze kapot gaat gaan tijdens de vlucht. Kan je zoiets trouwens ook huren??
    2) ik laat maxi cosi thuis en huur 1 ter plekke (twijfel wel over de kwaliteit er van Dan... en misschien ook wel domme kosten)
    3) ik betaal extra om beide mee te nemen.
    Wat zouden jullie doen?
  • Ik zou extra betalen om het mee te nemen. Ze kunnen wel even in de maxi cosi liggen maar toch geen hele dag..zeker als je gaat wandelen op promenade ofzo lijkt de buggybak beter... Heb dat zelf veel gebruikt smile.gif
  • Ik zou ook bijbetalen.
    Zeker de draagmand meenemen, een mc is idd niet om ze lange tijd in te laten liggen.
    Wij hadden de Bugaboo bij toen zoon 6 maanden was, die kan helemaal plat. Deze wandelwagen is toch een keer 6-7 mee op het vliegtuig geweest, nooit iets kapot geweest.
    De eerste keer met de plooibuggy was er een wieltje af, maar dat lag gelukkig apart bij op de transportband.
  • Ik zou alleen de MC meenemen. De draagmand hebben we amper gebruikt, wandelen deden we altijd met de draagzak of -doek. Om iets te gaan eten, zou ik de baby dan in de MC leggen.

Een plooibuggy die vanaf de geboorte kan, vind ik ook wel praktisch. Wij hadden die gekocht toen de oudste 6 maanden werd (om mee op vakantie te nemen), en de jongste lag er op 3 maanden al wel eens in. Vooral als we iets gingen eten: wandelen was in de dragen, als we gingen zitten, legden we hem in de buggy.
  • Ik zou bijbetalen. De MC heb je nodig voor in de auto en de draagmand is essentieel om je kindje overdag comfortabel te laten slapen.
    Zo opgepropt in een draagzak/-doek een hele dag en dan nog met die warmte, dat is niet aangenaam voor je kindje. Lekker uitgestrekt in de draagmand waarin het zich ook nog wat kan bewegen, dat is veel aangenamer voor je kindje.
    Allebei meenemen dus!
  • Allebei meenemen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld