Reizen / terreurdreiging

• Reizen / terreurdreiging

Hallo forum,
    Begin mei waan wij naar Tunesië... Jullie weten vast wel van de aanslag van eergisteren in Tunis. Onze vakantie is ook in de noordelijke regio zoals Tunis. Ik twijfel enorm wat we best doen. We hebben wel een annulatieverzekering bijgenomen maar terreur is niet verzekerd. Helaas. Een andere bestemming kiezen mits opleg kan maar ons budget is eerder beperkt. Volledig annuleren kost ons een goede 220 euro maar wat is 220 euro voor je leven hé... blush.gif

Ik weet niet zo goed wat doen... wat zouden jullie doen?
  • De kans dat in zo een land een aanslag zou gebeuren is altijd groter geweest. Maar als je op een verkeerd moment op de verkeerde plaats bent, waar er geen terreurdreiging is, heb je ook 'pech'... Kijk maar naar voorbeelden hier in België alleen al.

Ik persoonlijk zou niet gaan maar mij zegt een vakantie in zo'n land dan ook helemaal niks. Maar ik zou het niet opzoeken. Stel dat Tunesie vergeldingsacties uitzet, dan kan dat spel nog wel even blijven duren... Voor 220 euro zou ik een andere bestemming kiezen en dan een paar cocktails minder drinken wink.gif
  • Ik zou gaan. De kans dat het nu opnieuw voorvalt is klein en de kans dat het op een andere toeristische plaats voorvalt even groot. Laat je niet klein krijgen door een terroristische dreiging. Dat is hetgeen die mannen leuk vinden.
  • Op vakantie ga je om te genieten. Als je denkt dat je je niet op je gemak gaat voelen en je zorgen gaat maken tijdens de reis, en je er dus niet ten volle van gaat kunnen genieten dan zou ik ofwel annuleren ofwel een andere bestemming kiezen.
  • Ik zou al nooit zo'n reisbestemming kiezen. Al in de kans klein dat er wat gebeurd, het zou in mijn achterhoofd blijven zitten.
    Als je er voor kiest te gaan, zou ik vooral bij het hotel blijven denk ik en geen touristische dingen bezoeken.
  • Op elke bestemming kan er een toch een terroristischaanslag gebeuren, aae? Ik ga in de paasvakantie naar Rome. De kans dat daar iets gebeurt is reëel, het blijft een grote massa toeristen samen. Het ideale doelwit.. Het zal me echter niet tegenhouden om alle grote bezienswaardigheden te bezoeken. Paniek is wat de terroristen willen.
  • Paniek is inderdaad wat terroristen willen. Moest er in de nasleep van deze aanslag nog onrust zijn, dan kan je dat volgen via de website van buitenlandse zaken. Als dat niet zo is, zou ik ook gewoon gaan. Tenzij je natuurlijk zelf weet er geen minuut van te kunnen genieten.

In de jaren '90 had je in Parijs aanslagen van de GIA, meestal in de metro. Er waren vermoedelijk wel minder metroreizigers in de maanden van die aanslagen, maar ik voelde me evengoed een sardientje. Het kan overal gebeuren...
  • Inderdaad Ano, maar ik zou in een land als Tunesië dat in mijn achterhoofd hebben, als ik bijvoorbeeld naar Rome gaat niet. Ook al is de kans misschien even groot.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld