Nog op reis gaan of niet? (6 maanden zwanger)

• Nog op reis gaan of niet? (6 maanden zwanger)

Hallo

Na een vroeg miskraam te hebben gehad is mijn vrouw onverwacht terug snel zwanger geworden. We dachten dat het allemaal wat langer ging duren en in december '14 hebben we een reis geboekt. In januari kreeg mijn vrouw dan het nieuws dat ze zwanger is. Met de baby gaat alles goed, maar mijn vrouw heeft wel het advies gekregen van de dokter dat ze het op haar werk wat rustiger aan moet doen.

We gaan in juni naar het zuiden van Spanje op reis (Andalusië). Als we op reis gaan zal mijn vrouw dan zes maanden zwanger zijn. In juni lopen de temperaturen daar wel serieus hoog op met pieken tot 40 graden en soms zelfs meer. Nu mijn vraag is:
    Is het nog aan te raden om nog naar ginder te vliegen? We kunnen de verblijfplaats wel kosteloos annuleren, en we hebben een annulatieverzekering die eventueel de kosten van de vlucht zou terug betalen.

Alvast bedankt
    Mvg
  • Afhankelijk van of je vrouw het ziet zitten om de reis (auto of vliegtuig?) te maken, zou ik gewoon gaan maar ik heb ook voorbeeldige en vrij makkelijke zwangerschappen gehad, dat is voor iedere vrouw anders. Als je met de auto gaat, voldoende stoppen onderweg.

Voor daar zie ik geen probleem. Als het 40 graden wordt, doe je toch niet veel meer behalve aan een zwembad liggen. Verkoeling genoeg dus en voldoende drinken. Op het warmste moment binnen blijven en een siesta doen met jullie twee wink.gif , na de geboorte komt daar nog weinig van de eerste maanden.

Voorwaarde zou voor mij wel zijn dat zowel baby als ikzelf helemaal in orde zouden zijn. Dus geen complicaties, geen kans op vroeggeboorte,... Kijk eens wat de gynaecoloog zegt?
  • Zag net dat jullie met het vliegtuig gaan, overheen gelezen wink.gif
  • Ikzelf heb dan weer 2 moeilijke zwangerschappen gehad, en als je goede annulatievoorwaardes hebt zou ik wel annuleren.
    Maar da's natuurlijk heel erg persoonlijk!
    Ik zou dan liever met het geld hier dichterbij iets boeken in de plaats, om er toch met z'n tweetjes nog eens uit te zijn.
    Een verwenhotelletje aan zee of zo.
    Maar die hitte en het vliegen en het idee van zover van huis te zijn... ikzelf zou dat geen prettig idee vinden eerlijk gezegd.
    Mensen die een goede zwangerschap hebben gehad vinden mij nu waarschijnlijk veel te voorzichtig, maar als je al problemen had dan word je automatisch voorzichtiger denk ik.
  • Wel het doel van de reis was eigenlijk het zuiden van Spanje te verkennen en enkele steden/dorpjes aan te doen met een huurwagen. De dokter heeft gezegd om het rustig aan te doen op het werk. De reis is eigenlijk geboekt met de gedachte dat het nog even ging duren vooraleer ze terug zwanger zou worden. Wij houden van een actievere vakantie met af en toe wat rust. Rugklachten, snel vermoeid zijn de grootste problemen waar mijn vrouw mee te kampen heeft tijdens de zwangerschap. En uiteraard.. samen hebben we een enorme schrik om evt terug geen miskraam te hebben.
  • Ik heb 2 zWare zwangerschappen gehad ik zou niet gaan in die warmte maar is persoonlijk ik zou dicht bij gaan je weet nooit
  • Ik zou het dan weer wel doen. Zeker met pas 6/7 maanden zwangerschap van een eerste het nog wel te doen.
    Je hoeft verder niks. Kan lekker je rust nemen. Ik zou juist zeggen:geniet er nog even van.
    Nu met de zorg voor meerdere kinderen waag ik me er niet meer aan en vind ik het wel te zwaar.
    Maar als het de eerste is zie ik geen problemen. Ik heb ook niet specifiek last van warmte ofzo.
  • Ik heb 2 hele moeilijke zwangerschappen gehad.
    Mijn oudste is 5 weken te vroeg geboren en heb het dus ook rustig aan moeten doen (al vrij snel).
    Nu hebben we tijdens beide zwangerschappen een reis gemaakt met het vliegtuig rond de 26 weken zwangerschap.
    (gran canaria en turkije)

Bij ons was het wel een rustvakantie, dus zon-zee-strand en niets hoeven doen op hotel.
    Ik heb daar echt van genoten om te herbronnen. Een actieve vakantie zou ik zeker niet meer doen, als je het nu al rustig aan moet doen!

Ik zou dus afwegen. Als jullie een rustvakantie zien zitten kan je gewoon gaan (mits goedkeuring van je gyn de week ervoor).
    Als je echt houdt het actieve, zou ik annuleren.
    Bij mijn tweede heeft mijn gyn wel gezegd dat hij maar maximum één week op voorhand zou beslissen of ik wel mocht vliegen en op reis gaan.
    Omwille van de voorgeschiedenis werd ik goed opgevolgd. HIj vroeg de bestemming, de duurtijd en de plannen (actief of niet).

• Ben je zeker dat je annulatieverzekering gaat tussenkomen bij een zwangerschap? Ik betwijfel het hoor.

Maar ik zou dus ook wel gaan. Je kan het ter plaatse nog zo druk of niet maken als je zelf wil.
  • Begin 6 maanden of 7 maanden naderend? Hier onverwachts 3 weken vroeger bevallen. Ok, is niet zo veel maar ik zou het niet gaan zoeken hoe veilig 6 maanden ook nog klinkt. Gynae zei ook dat er geen enkel teken ging zijn dat ik vroeger ging bevallen en lap. We zaten midden in bouwverlof en de drukker was 2 weken toe.
  • Ik was 7,5 maand toen we naar Oostenrijk vertrokken. Met de auto. Hadden geboekt en 6 weken later was ik zwanger. Nooit gedacht dat het zo snel zou gaan.

Ik had een superzwangerschap.
    Mensen maakten zich zorgen door de hoogte, maar heb er niks last van gehad.
    Als het lukt, waarom niet?

• Bij mijn eerste ben ik op 5 maand naar spanje gegaan voor 10 dagen (met de auto) en dat vond ik toen te doen.
    We zijn daar ook geweest om het een beetje te zien en hebben toen ook wel wat afgewandeld, maar even goed aan strand geluierd.
    Maar bij deze zwangerschap ben ik op 30 weken naar Rhodos gevlogen met het doel een rustvakantie te nemen,
    en dat moest dan ook wel...
    Als we eens gingen wandelen kreeg ik héél snel harde buiken, mijn blaas vulde ook bijna direct, de warmte (lees 25 graden...) was amper te verdragen met mijn lage bloeddruk, enzo...

Dus het is moeilijk op voorhand te zeggen vrees ik, ik mocht van mijn gyn, maar moet 't ook rustiger aan doen.
    Dat wees zichzelf daar ook snel uit.

Ik vrees vooral voor een "verken"vakantie... Dat het wel eens lastig zou kunnen worden.
    Hoewel dat niet zeker is smile.gif.
  • We gaan nog een beetje afwachten en wachten op het advies van de dokter en uiteraard ook hoe mijn vrouw haar voelt. Het hotel is kosteloos te annuleren en de vlucht kan eventueel gewijzigd worden naar een andere datum zonder kosten. Een vakantie met zon, zee strand en hotel is niet ons ding, wel voor een dag of twee maar geen ganse week. Als mijn vrouw te veel last zou hebben gaan we er enkele dagen dichtbij tussenuit.
  • Het is inderdaad een zeer persoonlijke beslissing en echt afhankelijk van hoe je vrouw zich voelt.
    Ikzelf ben nog 5 dagen gaan citytrippen (Parijs, Versailles, dus echt veel wandelen, heel actief) toen ik 7 maand zwanger was. 4 weken later was baby er (zwangerschapsvergiftiging op 8 maand) ...
  • wij zijn naar turkijke gegaan toen ik 7 maanden zwanger was en ons dochtertje van 2 jaar was ook mee.
    Wij gingen wel voor een zon, zee, strand vakantie.
    in 1 week zijn we 2 keer iets gaan bezoeken en dat was voor mij al MEER dan genoeg.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld