Lange autorit - pamper

• Lange autorit - pamper

Wij gaan op reis richting Italië dit jaar, met de auto.
    Ik heb al wat ideeën om onze dochter bezig te houden. Het enige wat ik niet goed weet is of ik haar een pamper zou aandoen
    Ze is proper sinds februari, terugval gehad in april, maar na 2 weken was dit voorbij en sindsdien geen ongelukjes gehad. Voor te slapen heeft ze wel nog een pamper, die nog steeds heel vol is smorgens.
    Wat zouden jullie doen? Pamper aandoen voor als we niet tijdig kunnen stoppen/file/in slaap gevallen/...
    Of proberen zonder Pamper? Ze zegt het nu eigenlijk altijd zelf als ze moet plassen. Ze kan haar dan ook nog even ophouden. Dit weekend gaan fietsen, 5min voor thuis zei ze dat ze pipi moest doen. Ze heeft dit perfect opgehouden tot thuis... Natuurlijk die toiletten onderweg kunnen zeer druk zijn.. Of nemen jullie potje mee voor desnoods aan de kant te stellen als het volgende toilet echt te ver is?
    Graag raad, ervaring, mening dus wink.gif

Miss nog even toevoegen, autoritten van een uurtje doen we ook zo, nog nooit problemen gehad. Dus gewoon zonder pamper. Soms valt ze ook in slaap bij die ritten.
    Ze doet geen dutje meer overdag, dus geen idee of ze bij dutjes wel droge pampers zou hebben.
  • Ik zou denk ik geen pamper meer aandoen, enkel indien je tijdens de nacht zou rijden op momenten dat ze hem dus normaal wel nog draagt.
    Voor onderweg zou ik inderdaad een potje meedoen. Wij hebben een 'my carry potty' staan voor als het zo ver is, zo hoef je niet per se aan toiletten te stoppen maar kan je op eender welke parking even stoppen als ze zegt dat ze moet.
  • Tijdens de nacht zou ik een pamperbroek of pamper aandoen.
    Overdag niet direct
    Potje eventueel op de achterbank met goed wat handdoeken of zo een molton onder ?.
    Als je dan echt niet kan stoppen kan ze daar opgaan.
    En anders gewoon stoppen en pipi laten doen .
  • Onze zoon is een dikke maand zindelijk overdag en wij zijn ondertussen een weekendje weggeweest. Potje mee in de auto en inderdaad gestopt (als het veilig was) als hij aangaf dat hij moest gaan. Bij andere tussenstops hem er zelf opgezet en dan deed hij ook altijd pipi. Kan het ook flink wat ophouden als het niet meteen kan. Ik zou sowieso geen pamper aandoen en dan zeggen "schatje doe nu maar even in je pamper". Consequent zijn is de enige manier en zal misschien wat meer tussenstops vragen...maar het is voor de goede zaak.

Met een uitstap hetzelfde: potje mee en nadat we geparkeerd hadden hem erop gezet en dan kon hij even voort. Als we terug naar het hotel vertrokken ook weer erop. Als hij tijdens de uitstap zelf aangaf dat hij moest gaan, gewoon ergens binnen gegaan en daar naar het volwassenentoilet gegaan.

Succes!
  • Ik denk dat ik het idd zo zal doen.
    Had er moeite mee om haar een pamper aan te doen. Want dan idd zeggen, doe nu maar in je pamper vind ik ook zo raar. Maar hoorde dat hier enorm in onze vriendenkring van mensen die dat dus wel zo doen.
    Ik heb veel schrik dat ze dan terug helemaal in de pampers geraakt, en dat is nu de bedoeling niet meer natuurlijk wink.gif
    We vertrekken in de vroege ochtend wanneer ze normaal nog slaapt. Die pamper ging ik sowieso aanhouden tot aan het ontbijt. En vanaf dan idd zonder en met een potje.
    Op een gewoon toilet gaat ze ook al. Als we ergens anders zijn neem ik zeker niet altijd een potje mee.
  • Misschien zo een soort trainingsbroekje aandoen? Ik weet niet of dat voldoende tegenhoudt, maar als ze toch een ongelukje zou hebben, is een natte autostoel natuurlijk niet zo gezellig onderweg. Of een handdoek met plastic zak eronder ofzo onder haar poep?
    Als ze wakker is, kan ze aangeven dat ze moet gaan. Als ze in slaap zou vallen, is een ongelukje sneller gebeurd.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld