Dagje zee - hoe organiseren zonder appartement

• Dagje zee - hoe organiseren zonder appartement

Vroeger hadden mijn grootouders een appartement op de zeedijk. Super handig en praktisch als je een dagje naar zee wou gaan met de kids. Alles was daar voor handen; van windschermen, parasols - je kon je gerief achter laten als je in zee wou.. of rustig iets gaan eten of je afspoelen onder de douche voor je naar huis vertrok.

Nu is er dus geen appartement meer... en ik zou graag onze jongens een dagje naar zee willen, maar ik weet gewoon niet zo goed hoe ik dat praktisch allemaal moet aanpakken. Wat nemen jullie allemaal mee voor één dag? Hoe krijg je het allemaal daar? Wat als je de zee in wilt? Naar welke badplaats kan je best trekken met kleinere kinderen etc...

Alle info en praktische aanpak is welkom - ook wat jullie allemaal meenemen en wat vooral niet.
  • Hoe oud zijn je kindjes ?
    Ga je met auto of trein?

Als je met auto gaat een opvouwbare bolderkar meenemen. Hier kan je dan de tassen, drinken,beetje speelgoedgerief in doen.

Ik zou voor ieders een lighanddoek meenemen + 1 handdoek om af te drogen +een kleinere handdoeken, zwembroek/badpak.
    ( vb. Om op te liggen zo'n dunne grote handdoeken (verschillende maten trouwens) van decathlon --> eens je zo 'n hebt ga je die nog veel gebruiken . Ikzelf droog me het nog het liefst af met gewone klassieke handdoek maar lukt ook hiermee)
    En voor elk kindje 1paar reservekledij .

Als je voor 1dag gaat kan je misschien ligbed/stoel huren. De meeste van die verhuurders hebben nu ook al eigen toiletten .( wel €0.50 of €1)en kan je drinken kopen.( prijs schappelijk)

Veel plezier !
  • Wij zijn al een paar keer zo'n dagje naar zee geweest, wel telkens naar Zeeland, dat is makkelijker bereikbaar voor ons.

We hebben zo'n halve tent tegen de wind en zon, die vind ik super handig. Verder nemen we mee: een rugzak met boterhammen/sandwichen & koekjes & drinkbussen, emmertjes schepjes gieters, paar handdoeken, zwemkledij. Vorig jaar hadden we ook nog een pipi potje en wc papier mee, zoontje was toen net zindelijk. Wij zijn met twee ouders, er bleef zo goed als altijd iemand bij de tent, maar je kon wel even de spullen alleen laten om emmertjes water te halen eens het bijna vloed was. 's Avonds gaan we wel zanderig en zouterig in de auto naar huis, afspoelen is voor thuis smile.gif
  • Dagje zee = Geladen als een ezel smile.gif.
    Wij gaan naar iets minder drukke plekken. Zodat we niet te ver van het strand kunnen staan.

Wat gaat nu mee?
    Buggy met baby ( uiteraard smile.gif ), rugzak met eten, drinken, pampers, vochtige doekjes, speelgoedjes, zonnehoedje,tutje, knuffel, zonnecreme voor de baby.
    Frigo rugzak met een beetje drinken, wat druifjes en een sneukelke ( koek, snoep), zonnecreme.
    Boterhammen en toestanden neem ik niet mee.
    Voor in de auto hebben we wel een frigo box waar wel wat inzit ( je weet nooit dat er file is).
    Wij komen vrij vroeg aan, aan zee.
    Tijdens de middag ga ik naar een bakker of broodjeszaak. Vroeger ging 1 van de kinderen mee, nu waren het er 2 ( baby sliep dan wat, tijdens het stappen naar ).
    3 grote strandlakens, de 2 oudste kinderen, zitten toch geen 2 minuten neer dus voor hen neem ik geen strandlakens mee.
    5 handdoeken van decathlon, die nemen super goed vocht op en zijn heel compact.
    Ik neem niets van smartphone of handtas en toestanden mee naar het strand.
    Mijn man neemt zijn smartphone mee en de 5 id's en die gaan allemaal in een waterdicht zakje.
    Mijn man is niet echt een waterrat dus die zal sowieso niet echt in het water gaan, maar het is wel handiger dan in zijn broekzak te steken en in de golven te staan. Zo laten we niets kostbaar achter en kunnen we makkelijk me ons 5 aan het water wat staan of zitten.
    Tentje voor op het strand.
    Speelgoed voor de kinderen ( petanque ballen, tennis palletjes, windvlieger, 2 scheppen, 2 emmers, 2 garnaal netten, paar vormpjes, 2 handrikjes).
    Ehbo set smile.gif. Altijd nodig bij onze kinderen ( ontsmettingsmiddel, plakkers) en zonnecreme .

Iedereen heeft zijn taak.
    Mijn man doet de baby ( buggy door het zand smile.gif ) en de zak met baby spullen.
    Ik draag de zakken met de handdoeken, strandlakens en de frigo rugzak.
    De kinderen dragen hun speelgoed .

Rond 18u gaan we pas van het strand af.
    Wie wil kan zich wat douchen aan zo een strandpaal.
    Meestal sluiten we de dag af met een pakje friet te eten en dan richting huis. Lekker aanschuiven op de e40.

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld