Actieve gezinsvakantie

• Actieve gezinsvakantie

Heeft iemand tips voor een actieve gezinsvakantie? We zijn met 2 volwassenen en 1 kindje van 3 jaar. We zouden graag naar de zon willen gaan maar mijn man is absoluut niet voor een strandvakantie. Hij moet iéts te doen hebben, iets actiefs al dan niet in combinatie met strand. Ik ben een echte strandligger maar doe ook wel graag eens iets maar een vakantie om te rusten, ontspannen én met een 3-jarige? Ik heb geen flauw idee waar wat of hoe. Ook bij verschillende touroperators vind ik niet echt iets. Liefst Italie, Spanje, Noord-Amerika... het moet allemaal niet super ver zijn. Iemand een idee?
  • Zijn jullie lid van cm? Al eens bij intersoc gekeken? Verblijf is wel redelijk basic meestal maar je man kan dan iets actiefs doen terwijl jij met de dochter luiert in de zon
  • Met actief bedoel je sport en beweging? Of cultuur?
    Mijn vader ging toen we klein waren vroeger vaak joggen langs het strand, of rotsklimmen of snorkelen... En tegenwoordig zijn er vaak nog meer dingen te doen, op georganiseerde basis (raften in de Pyreneeën, kajakken...). Soms natuurlijk wel leuker als je het met meerdere kan doen. Misschien samen met een ander koppel op vakantie gaan (of in elkaars buurt, zodat je samen kan afspreken).
    Cultuur vind ik al iets makkelijker te combineren met een kleuter. Een tip: kijk eens in de stad of er een stadspark is. Altijd leuk voor een pauze, en vaak ontspannender dan op een terras waar je kind helemaal niets te doen heeft.

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld