samengesteld gezin en zwanger

• samengesteld gezin en zwanger

Hallo
    Wij zijn een samengesteld gezin van 9 personen. Ik heb 4 kindjes; 17,13,9,6 en mijn vriend 3; 13,11,7.
    De kids komen goed overeen. Hebben beide co ouderschap, maar zijn er nu een week achter gekomen dat ik zwanger ben. We hadden vorig jaar al over een gezamenlijk kindje gesproken maar besloten het niet te doen. Nu heeft het lot zo zal ik maar zeggen besloten dat er toch 1tje onderweg is.
    Probleem is we weten beiden niet wat we moeten doen. Het bijhouden of het laten weg nemen. Mijn verstand zegt 7 kids is genoeg, mijn hart zegt 1tje kan er nog wel bij., mijn vriend denkt net hetzelfde waardoor we een beetje in een patstelling zitten.

Iemand ooit ook zoiets overkomen of heeft er soms iemand een beetje raad?

groetjes
    W
  • waar er zeven kunnen zijn, kunnen er volgens mij ook acht zijn. De oudere kinderen zijn al op een leeftijd dat ze geen tien jaar meer gaan thuis wonen, er zijn geen ander babies meer, dus het kindje zal aandacht genoeg krijgen, zowel van jullie als van de broers en zussen.
    Bovendien zijn de andere kinderen halftijds in huis wat toch ook de 'last' wat vermindert. Ik zou het met hen durven bespreken ook... misschien zullen ze grote hulp zijn (of mss net niet, en kan dat ook meespelen).

Jullie dachten er al over dus ergens moet het toch kriebelen...

• hoe zit het financieel?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld