Onverwacht zwanger van 3de en man niet blij

• Onverwacht zwanger van 3de en man niet blij

Hoi

Ik heb vrijdag ontdekt dat ik zwanger ben van een 3de kindje. Beetje onverwachts maar desondanks ben ik er toch heel blij mee. Maar mijn man dus niet. Sinds hij het weet praat hij nog amper tegen mij. Hij denkt dat ik hem in de val heb gelokt en dat ik wist dat ik vruchtbaar was maar expres niks had gezegd. Wat uiteraard niet zo is. Ik had mijn eisprong begin deze maand al op dag 11 na mijn maandstonden en dus dachten we op dag 10 dat we wel onveilig konden vrijen. Groot was mijn verbazing dan ook toen ik dag 11 opeens de pijn voelde van mijn eisprong. Ik heb echt het gevoel dat hij hoopt dat ik een miskraam ga krijgen. Sowieso voel ik al amper symptomen dus ik denk dat het gaat mislopen. Puur door de stress die ik ervaar. Ik heb amper eetlust. Ik probeer met hem te praten maar het enige wat hij zegt is dat ik hem op zijn zenuwen werk en hem met rust moet laten. Onze 2 andere kinderen zien dit ook en snappen niet waarom papa opeens zo doet. Zijn er nog vrouwen die dit hebben ervaren?
  • Als je op dag 11 je eisprong verwacht, en je vrijt op dag 10 moedwillig onveilig ?
    sorry, dan heb je het inderdaad gezocht. dat doen mensen om zwanger te WORDEN, niet om zwangerschap te vermijden..
  • Ik dacht net heztelfde.
    Totaal niet nagedacht lijkt me.
  • Ik denk dat jullie moeten leren lezen.. ze schrijft dat haar verbazing groot was toen ze op dag 11 al haar eisprong had.. dus zal dat normaal gezien wel een stuk later in de cyclus gebeuren.
    Los daarvan, is het uiteraard niet verstandig om onveilig te vrijen.. want dan kan je dus inderdaad in deze situatie terechtkomen.
  • Bedankt imaen. Het is inderdaad zoals jij zegt. Normaal gezien heb ik mijn eisprong pas op dag 14 of 15 en nu al 3 dagen na het einde van mijn maandstonden. Daarom dus dat we dachten dat we in de veilige zone zaten zal ik maar zeggen. We zijn ook maar die ene keer onveilig geweest dus zelfs toen ik mijn eisprong de dag nadien voelde dacht ik niet dat ik zwanger zou worden. Pas toen ik sinds een week nu symptomen begon te voelen ben ik mijn man er stilletjes aan op beginnen voorbereiden dat het wel eens zo ver zou kunnen zijn. En daarom vind ik het zo pijnlijk dat hij het volledig in mijn schoenen steekt. Ik vroeg mij gewoon af of er nog vrouwen in deze situatie hebben gezeten, of zitten, om het af en toe wat van ons af te schrijven
  • Je bent net zwanger... Tis onverwachts... Je man heeft meer tijd nodig denk ik. Het in uw schoenen schuiven vind ik onredelijk. Je bent met 2 om seks te hebben. In de maatschappij wrd verwacht dat de vrouw het maar moete regelen... Dit vind ik zo unfair. Er zijn genoeg middelen voor de man ook. Jullie hebben er samen evenveel schuld aan en jullie zitten er nu samen mee ook. Het is nu aan jullie om dit als volwassen mensen uit zoeken welke oplossing past... Houden of niet houden. Zomaar een vingertje naar iemand wijzen is gemakkelijk eh? En daarbij zo los je niks op. Maar zoals ik zei... Denk er goed over na en geef hem wat tijd.
  • volgens mij heb je het over dag 10 en 11 in je eerste post ?
    in ieder geval, nu zeg je "3 dagen na het EINDE van mijn maandstonden", bedoel je daarmee dan "op dag 11 na de START van je maandstonden" ?
    Dat blijft dan toch nog altijd dag 11 van je cyclus. Als je op dag 14 of 15 normaal je eisprong hebt, en in overweging nemende dat een cyclus geen exacte wiskunde is, dan snap ik nog steeds niet dat jullie op dag 11 onveilig durven te vrijen als je niet zwanger wil worden.

De onvrede van je man... zou die kunnen liggen aan het feit dat jullie al eerder discussie hadden over wel/niet nog een kind ?
    Over je man kunnen wij hier weinig zeggen, maar hoe zit het met JOU ? Als JIJ écht zekerheid wil hebben, dan kan je natuurlijk zeggen duidelijk zeggen tegen je man dat hij een condoom moet gebruiken. Je kan hem ook zeggen dat je cyclus nooit 100% zeker is, dus dat je niet 100% zeker bent dat het een veilig moment is (ook al lijkt dat wel zo op basis van vorige cyclussen), zodat hij duidelijk de risico's kent.
    Je kan natuurlijk ook gewoon zwijgen en dat gesprek niet aangaan. En zeggen "HIJ had maar een condoom moeten nemen, HIJ had er maar moeten aan denken". beetje flauw vind ik. als JIJ echt oprecht geen derde wil, dan vrij JIJ toch niet zonder condoom ? Volgens mij was het duidelijk geen prioriteit voor jou om NIET zwanger te worden, toch ?
    In ieder geval, mannen draaien in de meeste gevallen wel bij.
  • Misschien samen eens bespreken bij een psycholoog als hij niet bijtrekt. Geen ervaring, maar seks heb je met 2 en zonder voorbehoedsmiddelen kan je nu eenmaal zwanger worden. Succes!
  • Goh, ik heb er wel wat ervaring mee maar misschien niet in die mate. Hier was het ook niet echt gepland en manlief was er in het begin ook echt niet blij mee. Hij heeft echt wel een paar weken zelfs nodig gehad om zich helemaal aan te passen aan het idee.

Verschil tussen ons is dat ik wel een tweede wou en er niks mee inzat als het raak ging zijn een keer en hij dat ook wist. Ik bood een condoom aan en zei duidelijk wanneer ik dacht dat er "risico" was en als hij dan toch niks wou gebruiken was het maar zo in mijn ogen. Als ik absoluut niet zwanger had willen worden had ik dat gewoon niet toegestaan want zelfs als je eisprong normaal op dag 14-15 is kan dag 10 gevaarlijk zijn. Ik ben bij Emma zwanger geworden van een vrijpartij 5 dagen voor mijn eisprong. Was toen zelfs kwaad om manlief dat hij daarna "geen zin" meer had want zo was het voor mij die maand in mijn ogen niet meer mogelijk zwanger te worden, maar dus toch. Deze keer zou het 4 dagen voor mijn eisprong zijn gebeurd. Helemaal niet meer zwanger willen worden wil zeggen constant condoom gebruiken, correct pilgebruik of zelfs sterilisatie als je als vrouw geen andere voorbehoedsmiddelen meer wil gebruiken…

Maar het gaat er hier niet om of je er ergens stiekem op hoopte of niet dus Los daarvan moet je je man echt tijd geven. Voor hen is het anders, zij voelen zich niet direct zwanger en hebben er zowiezo minder voeling mee met heel dat gebeuren.
    Mijn man zijn eerste reactie was zelfs dat het weg moest, dat hij er niet voor ging zorgen, dat hij hoopte dat ik deze keer eens goed ziek ga zijn van de zwangerschap en ja, dat deed mij dan weer verdriet. Verwijten dat ik het wist. Voordeel hier was dat hij het ook wist… ik had hem gezegd dat het op het randje was er beter een condoom gebruikt kon worden maar hij zou wel op tijd terugtrekken (wat ook zoooooooo verkeerd is als je echt veilig wil zijn trouwens) en ik heb daar niet over gereclameerd en nogmaals gezegd dat het voor mij niks uitmaakt in ieder geval. De moment suprème kon hij het echter toch niet laten… tja… dan kan je voor verrassingen staan.
    Nu is hij bijgedraaid maar zegt nog wel eens dat de pampers lekker allemaal voor mij gaan zijn maar ik weet ook dat als die kleine spruit er eenmaal is hij daar nog niet meer aan denk.

Verwacht dus zeker niet direct verbetering, noch ineens een enthousiaste man … het komt misschien pas na de geboorte.
    Succes
  • Als je op dag 11 je eisprong verwacht, en je vrijt op dag 10 moedwillig onveilig ?
    sorry, dan heb je het inderdaad gezocht. dat doen mensen om zwanger te WORDEN, niet om zwangerschap te vermijden..Ise @ 22/04/19 17:03

ik snap eigenlijk al niet echt waarom je dat risico al wil nemen om deze methode te gebruiken als voorbehoedsmiddel.
    sperma kan tot 5 dagen overleven in een vrouw, dag 10 is dus sowieso al niet direct een veilige dag.

Eerlijk gezegd snap ik je man dan wel, hoor
  • Me too... Niet goed geregeld allemaal, en niet goed besproken...

Bij mij was het voor de derde beetje zoals bij HappyJ. Ik wou wel, hij (liever) niet, maar hij wist dat de kans erin zat omdat we onveilig vrijden.
    Toen het prijs was, even serieus moeten slikken ,geen "jeuj-gevoel" maar eerder stilte... Een week later hoorde ik hem plots met grandeur aankondigen op een BBQ-feestje dat hij weer papa werd wink.gif
  • Ja ik weet wel dat we misschien niet super goed hebben nagedacht maar ook met onze leeftijd in het achterhoofd, ik 37 en man 38 dachten we dat de kans niet meer zo heel groot was. Ons dus een beetje in vergist. Maar ondertussen merk ik dat hij wat begint bij te draaien. Hij heeft het ook al tegen zijn collega verteld terwijl hij dat niet zou doen als hij toch niet stiekem een beetje blij was. En hij toont wel bij bepaalde zaken zijn bezorgdheid dus het is wel fijn om te merken dat hij er meer en meer vrede mee heeft genomen. Zijn familie in Marokko is ook heel erg blij. Zij vroegen al lang wanneer we nu eindelijk een 3de zouden krijgen maar wij zeiden altijd dat we met onze 2 dochtertjes meer dan tevreden zijn. Dus toen zij het nieuws te horen kregen was het uiteraard meteen groot feest bigsmile.gif.
  • Als je het al begint rond te vertellen, zal hij wel snel moeten wennen 😁😉.
  • Mensen die geen kinderen meer willen zullen dan ook de nodige stappen nemen.

Feit dat jullie beide nogal losjes hiermee omgaan, doet mij toch denken dat jullie ook beide het niet zo heel erg zouden vinden door 'onverwachts' zwanger te zijn.
    Dat hij dus zal keren en er zich bij zal neerleggen dat er een derde op komst is, dat dacht ik meteen.

Hier willen we absoluut geen kinderen meer. Moest het van mij afhangen zou man zich moeten laten steriliseren, condoom gebruiken en ik spiraal (beetje overdreven wink.gif ) maar zo overtuigd zijn we van het feit dat we geen kinderen meer willen.

Voor mij valt je derde zwangerschap zelfs niet onder de categorie van onverwachts zwanger.

Vooral genieten nu content.gif

• Toen ik trouwens tegen de gyn zei dat we ons een beetje hadden laten verrassen zei die vlakaf tegen me: als je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt en niet in de menopauze bent bestaat er geen "verrassing", dan weet je dat het kan gebeuren eerder wanneer…
    En ik stond direct op mijn plaats goofy.gif
    Zoals al gezegd, stiekem hoop je er dan gewoon op anders ben je ultra voorzichtig.
    Ik heb nu al tegen manlief gezegd dat vooraleer er sex bij komt kijken na de bevalling er een knipje zal moeten kopen bigsmile.gif Ik zou liever niet terug aan de pil gaan en condooms is absoluut niet veilig genoeg en daar zijn wij duidelijk niet consequent genoeg in dus geen risico nemen!
  • @HappyJ idem hier. Knipje erin ! En ik geen rommel meer in mijn lijf.

Bij mij zit het gebruik van condoom in mijn hoofd als middel tegen ziektes en niet zo zeer als anticonceptie. Ik denk dat ik nog nooit heb gevreeën met alleen maar condoom zonder pil gebruik.
    Wel gebruikt in nieuwe relaties, de eerste maanden, tot de hiv test en alles gepasseerd was...
  • Ik vind het ook heel onverstandig van jullie om onbeschermd te vrijen, maakt niet uit wanneer op welke dag van de cyclus. Je vriend was er evengoed bij dus hij moet niet boos zijn. Als jullie echt nog geen 3de willen hadden jullie voorzorgen moeten nemen. Dat hij op een miskraam hoopt vind ik heel erg. Zo een vriend zou ik niet eens meer willen. Sterkte daarom.
  • Trouwens je bent vruchtbaar vanaf 4-5 dagen al voor je eisprong. Dat je dat niet wist? Zaadcellen kunnen 4-5 dagen overleven.
  • Ik heb nooit gezegd dat hij dit hoopte. Wel dat ik dat gevoel had door zijn gedrag de eerste dagen nadat ik ontdekt had dat ik zwanger was. Ondertussen ben ik 6 weken en half zwanger en is hij volledig veranderd. Voor hem is dit kindje nu ook meer dan welkom. Hij had gewoon even tijd nodig om dit te verwerken. En door de emoties nam ik zijn gedrag op als afkeer.
    En ja ik weet dit wel allemaal over vruchtbaarheid maar zoals ik al zei, wij gaan allebei al richting de 40 jaar dus wij gingen er een beetje van uit dat door onze leeftijd ik niet meer mega vruchtbaar zou zijn. Ik weet dat dit een beetje dom gedacht is maar in the heat of the moment denkt een mens al eens minder goed na. In ieder geval heb ik besloten om na deze bevalling terug met de pil te starten. Ik wil niet meer het risico lopen dat ik binnen enkele jaren als ik al over de 40 ben opeens eens terug met een positieve test in mijn handen sta.
  • @Lieke
    goed en fijn voor jullie dat je man is bijgedraaid !

Vriendin van me is ook 40 en zelfs met de pil terug zwanger geworden. Supervruchtbaar...
    Veronderstellen mag je eigenlijk best niet doen.

Hier wat slogans die ik in het achterhoofd hou (in heel veel situaties)
    "Assumption is the mother of all fuck ups"
    "Gedachten zijn geen feiten"

bigsmile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld