Onverwacht zwanger 3e tijdens postnatale depressie... Abortus?

• Onverwacht zwanger 3e tijdens postnatale depressie... Abortus?

Hallo,
    Wij hebben 2 kindjes van 4jaar en 20maand. Na de eerste had ik een postnatale depressie die nooit werd behandeling.
    Na de 2e Kwam dit echte nog harder aan en toen hij 4maand was, ging het licht volledig uit. Nu iets meer Dan een jaar thuis en intensieve behandeling en onder de. Medicatie.

Gezien de situatie nog Lang niet perfect is zijn we reeds langs geweest in het abortuscentrum voor info.
    Ik ben bang opnieuw te hervallen en zo het bestaan de gezin in de steek te laten

De ene Dag staat mijn beslissing vast de abortus te doen, de andere Dag komt mijnoedergevoel boven...

Mijn man laat de beslissing aan mij
  • Heb je soms hulpverleners rondom jou staan die je kunnen ondersteunen bij het maken van die keuze? Het is echt geen simpele vraag om hier even je mening over te posten... Ik kan vanuit wat je al meegemaakt hebt beide keuzes begrijpen. Veel sterkte!
  • Ik denk dat de emotionele gevolgen van abortus niet te onderschatten zijn en dat je daardoor enkel dieper zal zakken.
    Op een bepaald moment zal je je depressie overwinnen en dan zal je mss spijt hebben van deze beslissing en dan opnieuw in een zwart gat vallen. Dit kan je niet meer​ terugdraaien.
    Ik vind dat je alle recht hebt om het te doen. Maar als je er niet honderd procent zeker van bent, vrees ik dat je ooit spijt gaat hebben. En dan denk ik dat dat enorm zwaar zal zijn voor iemand die net een depressie heeft (overwonnen).

Succes met je beslissing!

Grts
    G
  • @Rachel

in zo een abortuscentrum praten ze toch met jou ? Je kan er verschillende sessies doen ?
    Ga je niet naar een psycholoog ? Praat er zo veel mogelijk over met hulpverleners en met je man en met je beste vriendin...
    Ben je van NL ? Dan heb je iets meer tijd dan in België dacht ik ...

Zou je zonder depressie een derde kindje gewild hebben ?
    Ben je nu uit je depressie ?
    Kan je indien je dit kindje houdt niet doorheen de zwangerschap begeleidt worden om postnataal de diepte te vermijden ?
    Ik ben maar luidop aan het denken...

Sterkte en succes !
  • Na veel gesprekken met hulpverleners en na een weekend er alleen op uit, gekozen mijn hart te volgen en ervoor te gaan.
    De depressie deed me verlammen van angst om opnieuw diep te vallen, terwijl dat niet zeker is.
    Ik laat me goed begeleiden en medicatie wordt onder begeleiding afgebouwd
  • Rachel, ik vind het heel moedig van je! Maar ik ben er ook zeker van dat je nu een "gewaarschuwde/gewapende" vrouw bent. Toen je bevallen bent van je tweede had je nog geen ervaring met een postnatale depressie, aangezien je eerste nooit gediagnosticeerd geweest is of behandeld. Nu heb je die ervaring wel, je gaat de signalen veel eerder herkennen.
    En zoals hierboven ook is gezegd: laat je de hele zwangerschap lang begeleiden, dat kan een groot verschil maken.
  • Dag Rachel,
    Maar al te vaak horen we de verhalen van de roze wolken, de 'broze wolk' verhalen zijn veel zeldzamer. Ik vind het daarom echt heel betekenisvol dat je jouw verhaal deelt, dit is erg moedig van je.

Gelukkig schrijf je dat je terecht kan in je omgeving en ook bij hulpverleners. Hier hoef je niet alleen door te gaan.

Ik werk bij Fara vzw, wij begeleiden ook vrouwen, koppels die door een kwetsbare zwangerschap gaan, dit kan om verschillende redenen zijn, maar ook omdat de zwangerschap bijvoorbeeld ongepland is. Hopelijk vind je de weg naar ons, wanneer je deze nodig hebt.

Ik wens je het allerbeste toe.

• Orologi Audemars Piguet

Orologi Audemars Piguet US Dollar Euro GB Pound Canadian Dollar Australian Dollar Jappen Yen Norske
  • Een kopie van het horloge BREGUET

Een kopie van het horloge BREGUET US Dollar Euro GB Pound Canadian Dollar Australian Dollar Jappen
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld