ongepland zwanger

• Wetenschappelijk zal het zeker niet bewezen zijn en over hoeveel personen gaat die studie? 100 personen?
    De meeste personen hebben wel bepaalde gevoelens na een abortus, is het woede, verdriet, twijfel het maakt niet uit, maar gevoelens zijn er zeker.
    Als jij er niets van gevoel bij hebt zegt het meer over jouw persoonlijk.
    De redenen die je ook aanbrengt om abortus te plegen, zijn allemaal kleine zaken die je kan veranderen.
    Schulden? Iedereen die een woning afbetaald heeft schulden.
    Te kleine woning? verhuizen ev je woning verkopen en iets groters kopen of huren, bijbouwen, zolder ombouwen?
    Mentaal? Iedere moeder denkt wel eens dat ze geen goede moeder zijn, of het niet correct doen.
    Medicatie of röntgenstralen? Er zijn zoveel mensen die medicatie of alcohol hebben genomen zonder te weten dat ze zwanger zijn, alsook voor de stralingen er zijn dokters en verpleegkundigen die ook worden blootgesteld hieraan en nog meer dan jouw voordat ze een positieve test in handen hebben.

Jij weet zelf niet wat je wilt, de ene keer ja de andere keer neen.
    Je zit continu te verkondigen dat je er mentaal niet gaat van 'afzien', maar bij de eerste post zeg je:
    * aan de andere kant ben ik ook bang voor de emotionele impact van abortus, ik zal dit trouwens alleen moeten dragen want hoewel niemand in mijn omgeving een derde kind zou aanvaarden zouden ze abortus nog minder kunnen begrijpen (had gewoon nooit mogen gebeuren vinden zij) en voor mijn man is abortus een scheidingsreden

Waardoor je jezelf spreekt jezelf heel de tijd tegen spreekt.
    Alsook van je man, geen liefde, je wilt scheiden, extreem jaloers, bewakingscamera's in huis, telefoon controleren enz enz.
    Als je echt geen kinderen meer wou hebben, moest je maar meer je voorzorgsmaatregelen hebben genomen.
    Condooms kunnen scheuren, de pil kan eens minder goed werken, maar misschien is het beter dat je een abortus laat uitvoeren. Dat is dan al 1 kindje dat niet gaat opgroeien in een liefdeloos gezin, waar het verre van welkom is van de 'moeder', met die bepaalde gedachten.
    Want als jij al zo vlot omgaat daarmee, met een levend wezentje zonder emotie in de 'vuilbak' te gooien verdien je het niet.

Ik hoop dat dit topic niet echt is, het zou ontzettend erg zijn voor die kinderen van de ts.

• @ise voor je anderen scheinheilige trutten noemt lees je best eens alle reacties/noodkreet/hulpvraag grondig door.
    Alsjeblieft zeg. Het is duidelijk dat verward in haar posts verward is. Het gaat van kwaad naar erger in dit verhaal. Soap waardig... Zoals gezegd hè wil geen seks, maar toch zwanger, ok en nu, je bent verdorie 12 weken zwanger! @verward; Doe iets met je leven, zoek hulp!!
  • ik denk dat elke rationeel denkende vrouw beseft dat ik best: abortus pleeg, zorg dat ik nooit meer zwanger kan worden, mijn huwelijk en financiën op orde stel en goed voor mijn kinderen zorg. In die volgorde ja. niet meer verward @ Vandaag 10:35

Misschien is dat inderdaad de beste keuze nu... maak dat het jouw keuze is, maar maak er werk van. Het zal zo al niet evident zijn, maar het wordt er volgens mij niet makkelijker op met het langer uit te stellen. Ik hoop dat je man en jij elkaar hierin uiteindelijk toch ergens kunnen vinden.
    Over de volgorde die je aanhaalt, stel ik toch voor dat je 'goed voor je kinderen zorgen' misschien wat meer naar voren plaatst, lijkt mij dat ze dat wel waard zijn
  • @verward het zal hier toch niet in het kraam passen van deze oh zo perfecte moeders op het forum.

Ik heb de indruk dat elk abortus centrum ook anders doet. Ik had 1 gesprek met psy rn 1 met gyne tijden zelfde afspraak. De week nadien kon ik het reeds laten weghalen. Ze vroeg of ik er nog achter stond 15 minuten later was het reeds gedaan. Ik heb nog twee uur moeten blijven om te zien of ik me goed genoeg voelde en ik mocht weg.

Al diegene die tegen abortus zijn dat is jullie goed recht. Maar zeg niet dat het een egoistische keuze is want een kind op de wereld zetten doe je niet voor dat kind maar voor jezelf
  • Ik denk niet dat het hier effectief over pro/contra abortus gaat. Maar over het feit dat we doorheen het schrijven de twijfels lazen en het feit dat ts reeds 12 weken zwanger is.
    Al dan niet abortus is een onderwerp die past in voer voor discussie, maar zials ik het hier lees; geen abortus plegen op 12 weken zwangerschap en dan hopen dat de natuur in de plaats beslist is toch ook niet verantwoord handelen en beslissingen me dunkt.
    Dit is alleszins geen mooie toekomst voor de baby die groeit en bloeit in ts haar buik....
  • @Neuzeke Groot gelijk... dit is geen echte situatie, gewoon iemand die de groep hier op de kast wil krijgen.
    Leven en laten leven... je hebt je 5 minutes of Fame gehad, move on maar
    Doet me heel fel denken aan paar maanden terug, was er hier ook een met ‘ik ben zwanger maar mijn man wil het niet, dan weer wel, dan weer niet en blabla’
  • @louise idd. Dit verhaal deed mij te veel aan het vorige denken.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld