Verwacht in okt 2016!

• @Bianka woow!! proficiat smile.gif

@LadyB proficiat meid. Dat alles goed mag verlopen zodat je kan genieten van de zwangerschap en nadien van een wolk van een baby!!
  • Inmiddels al ongesteld geweest weer
    Na ik jaren zei geen kindjes te willen en mijn kleine ventje toch geboren is zei mijn vriend daarstraks plots misschien binnen paar jaar nog 1.
    Als het aan mij ligt komt die er nu wel binnen een paar jaar. Opeens wil ik nog een tweede šŸ˜‚
  • @Senna87 dat komt mee heel bekend voor hihi.

Nog steeds niet ongesteld hier seg.
  • @Bianka proficiat ik begrijpen dat je verschoten was nu 2kindjes dicht bij elkaar is leuk ik zie hier de voor delen nu al alleen de zwangerschap was toen zwaar
  • Heel de tijd niet meer komen kijken op de site. Veel te druk in het huishouden. Maar wel ontzettend leuk.

Mariƫtte groeit goed, geen doorslaper zoals onze zoon was maar dat komt wel goed.
    Michel, haar broertje is ontzettend lief voor haar.

Het is echt genieten!!! Wij gaan uiteraard nog voor een derde kindje. Wel nog eerst even de tijd nemen voor onszelf.
    Ik heb al terug normaal mijn maandstonden maar neem de pil. 6 weken geleden bevallen en ik moet nog 2 kg kwijt van de 14 kg die ik was bijgekomen. Joepie !!! We zijn er bijna smile.gif

Groetjes aan iedereen
  • Hoe gaat t met alle mama's hier en jullie babytjes?
    Wat gaat de tijd snel he. Maximilian is al een flink kereltje geworden. Lekkere dikke wangen en altijd een glimlach op zijn snoetje.
    Ik ben deze week begonnen met groentenpap. Valt heel erg in de smaak.
    Ligt goed op zijn buikje en rolt van buik nr rug maar het mag niet te lang duren want dan laat hij zich horen.

Deze week weer spuitje bij kind en gezin en dan is m er etentjes van af.

Hoop jullie nog eens te horen hier
  • pppff al een hele tijd niet meer gereageerd. Zo enorm druk geweest, niet te doen zeg.
    Maar ik ben niet zwanger meer helaas, zag dat ik de banner nog had staan. Maar dat is 4 weken na het bericht hier fout gegaan. Misschien toch te heftig geweest als het door was gegaan. Ik voelde me ook anders dan bij Jenna was, veel onzekerder en had ik al zn gevoel.
    Nu voor het eerst weer mijn ongesteldheid. maar tjee zeg, best heftig ook.

Wij gaan niet meer voor een tweede. alles bij elkaar is toch erg heftig geweest en ik wil dat niet meer. Jenna blijft dus enig kindje hier love.gif

Als partners moeten wij ons weg ook weer even vinden. dat is nu inmiddels behoorlijk lauw. ik heb zelfs al op een punt gestaan de relatie te verbreken sad.gif Hij verwacht van mij heel veel, en inmiddels ben ik op. Huishouden moet top zijn, want tja hij kan slecht tegen troep (spullen, alles is bij hem troep). En het is bij thuiskomst ook niet meer hoi schat, nee het is: heb je nog wat gedaan vandaag? en dan ben je druk geweest dan wil je dit niet horen gelijk. En met een kleintje in huis die ook aandacht nodig heeft is het best heftig.
    En weekende, ik kijk daar nooit meer naar uit, ben altijd blij als dat voorbij is en hij weer werken is. Wij (Jenna en ik) worden dan zo uit onze ritme gehaald dat ik een dag nodig heb om bij te komen met een kindje die dat ook nodig heeft, die is zn dag niet te genieten, of slaapt heel veel. Wij hebben dan ook de weekende altijd vol met bezoek. zijn moeder moet iedere week komen, en je moet weten, die is zo druk en vraagt heel veel aandacht. ook van de kleine, en moet, ook al heeft zij even geen zin, haar vast houden. bezoek zonder vasthouden kan niet. En ja als ze dan moe is en het op een krijsen zet, dan is mama goed voor het trosten! haar woorden!
    hoe gaan jullie daar mee om?

Voor de rest gaat het gewoon heel goed. En geniet ik volop van haar bigsmile.gif ze lacht een brabbelt er op los. naar mij en begint lekker ook te spelen in de gym. Ze is druk met ontdekken van haar lichaam en kan steeds beter gerichter pakken en naar haar mond brengen. geluidjes die ze maakt wordt ook veel meer, en ze heeft door dat zij dat doet, dus soms moet dat hard en dan smakkelijk bij lachen haha (en ik doe mee dan natuurlijk wink.gif ) Ze drinkt nu ook volledig aan de borst, alle inspanning is beloont en we hebben onze momentjes samen voeden, heerlijk!
    Ze is nu 58 cm en weegt iets over de 5 kilo nu. ze blijft een fijn meisje, maar dat zal ook even blijven. de verloren tijd haald ze nu niet zomaar even in.
    maar ze groeit haar curve en dat is helemaal goed bigsmile.gif Nog 1,5 maand (als ze 6 maand is) gaan we beginnen met vaste voeding, ik ben benieuwd wat ze daar van vind. Ze vind het al heel interesand wat wij eten dus...

Ik kan niet zo veel meer op 9maandne komen, wat wel jammer is. maar met mobiel werkt de site gewoon niet lekker. En op de computer er echt voor gaan zitten, gaat lastig haha

Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat en de kleintjes love.gif
  • @Bianka oh meid, t was snel en onverwachts maar dat maakt het er zeker niet minder erg op. Vind het enorm spijtig voor jullie maar super sterk van je hoe je ermee omgaat. Dikke duim. Gelukkig heb je je bezigheid nu wel met je kleine meid.

Je verhaal is heeeeel herkenbaar.
    Ik heb ook zo van die dagen.
    Je bent moeder en terwijl moet je ook nog vrouw,vriendin,schoondochter en huisvrouw zien te zijn.
    Met sommige momenten iTS a living hell.

Deze zaterdag wou ik eens een rustig pyjama dagje. Lekker thuis met zijn allen, niet werken enkel van elkaar genieten.
    Nodigt mijn man zijn moeder toch uit zeker. Dus ik kan weer zorgen dat we er tiptop uitzien, huis tiptop, lekker eten op tafel en aandacht geven. Zucht....ik heb er echt geen zin in. Dit is al de derde keer deze week!!!

Ik heb behoefte aan een beetje me-time. Want op den duur ben je enkel nog maar voor anderen bezig. In februari ga ik met een vriendin een weekendje op citytrip. Effe tussenuit. Allemaal spannend maar t zal me echt deugd doen.

11ste word Maximilian gedoopt,dus nu volop met de voorbereidingen bezig.
  • @Bianka Sterkte meid! Het was dan inderdaad misschien snel en onverwacht maar het is toch een verlies. Goed dat je zo volop van je dochtertje kan genieten!

@Jamima wauw, jullie gaan nog voor een vijfde kindje? smile.gif Sterk! Lekker druk gezinnetje! bigsmile.gif

Ons zoontje zal normaal gezien ook enig kind blijven, tenzij we over enkele jaren nog van gedacht zouden veranderen maar ik denk het niet. We hebben het al enorm lastig gehad. Zit er soms echt helemaal door, en voel me met momenten zo radeloos en eenzaam. Ik geniet niet echt van de babytijd, en voel me daar tegelijk zo schuldig over.
  • @Jamima Ja inderdaad, het is super lastig om daar een balans in te vinden. op dit moment voel ik me meer moeder en huisvrouw. geen partner meer. of het is maar even. die momenten echt leuk samen zijn zo kort, maar dan voel ik me wel weer helemaal verliefd en verbonden. maar dat is vaak maar kort en vooral als meneer zijn zin heeft dan is het net of dat hij dan niet meer zo zijn best hoeft te doen om gewoon aardig te zijn. ik weet voor hem is het ook enorm aanpassen. Maar voor mij ook, misschien nog wel meer zelfs, want alles komt toch op mijn schouders. Maar goed, ik moet ook er wel bij vermelden dat savonds hij Jenna ook wel geruststeld als zij moeilijk inslaap kan komen, en het hem vaak ook lukt, waar ik weer heel blij mee ben.

uit gaan doe ik wel. Maar nooit alleen, al hoewel ik eens zo door gezeten heb, dat ik gezegt heb dat ik een stukje ga lopen en je ziet maar hoe jij het doet met Jenna (zij was aan het huilen van over vermoeidheid, puur omdat meneer niet luisterde en vond dat ze helemaal niet moe was en gewoon waker wou blijven, en hij haar graaide uit mijn handen). Dus hij mocht er mooi voor zorgen, en ben ik een stukje gaan wandelen, heerlijk. en tegelijk ook weer niet, ik zat met mijn gedachten de hele tijd bij haar.

van het weekend ook een kleintje extra in huis gehad. Zijn ex zat hoog, vanwege begrafenis. En heeft hij gezegd dat ze wel hier kon komen en dan paste ik wel op, zonder overleg met mij. Dus ik kwam voor een behoorlijke verassing te staan die vrijdag avond toen hij me even tussen neus en lippen door melde dat zaterdag middag haar kindje kwam om even op te passen. ik dus alleen met twee babys die dag (hij was boodschappen doen met zijn moeder). Was heel druk en ik was echt aan het einde helemaal kapot. Ik had het sowieso wel gedaan, maar dan had ik iets meer voorbereidings tijd.

Ik hoop dat het een fase is en het er gewoon bij hoort. Ik lees/hoor van velen dat dit herkenbaar is, en dat het voor nieuwe ouders de eerste 2 jaar sowieso pittig is. Maar mocht het zo blijven, en de momenten samen, echt leuk samen, af nemen. denk ik niet dat ik dit trek, en dan zie ik in dat onze relatie niet voor lange tijd is, terwel ik super gek op hem ben.
  • Ja we kunnen maar proberen voor een meisje he...al zegt men gevoel dat t wel weer een jongen zal worden hihi.
    Eigenlijk mocht het niet mits ik al 3 keizersnede's achter de rug heb, maar blijkbaar heb ik zo weinig littekenweefsel en een redelijke rekbare huid dat het nog wel 1 keer kan. Maar dan absoluut niet,meer of de gezondheid komt in het gedrang.
    Maar het zal nog wel even duren hoor, cyclus is nog steeds niet op gang gekomen door de bv.

Zo kan ik nog even alleen genieten van onze mini en krijgt hij alle aandacht zonder het al te moeten delen met een andere mini.

Maar van 3 naar 4 of 5....ti's even aanpassen maar zodra je er weer ingerold bent loopt alles verder. Druk is het zoiezo.
    Het is enkel enorm moeilijk om eens een oppas te vinden.
    Ik ga een meisje van 16 niet alleen laten met 4 kids in huis. Dit is toch een grote verantwoordelijkheid.
    Maar gelukkig heb ik de schoonouders nog die af en toe oppassen en de meter van onze kleinste.

Geniet van jullie prutskes maar vergeet vooral jullie zelf ook niet. Kindjes worden groot en dan zijn jullie weer alleen dus blijven aandacht geven. Al snappen de mannen dat niet echt altijd lol..

• @Dreamy je zal het wat tijd moeten geven. Ik hoop dat je snel kan genieten en wie weet komt er toch nog een kinderwens voor een tweede. Ze zeggen ook altijd dat 2 kindjes nooit dezelfde zijn wink.gif.

Ik kan niet klagen hier. Ons mannetje doet het goed. Hij heeft wel al zijn deel krampen gehad. Nu nog steeds maar minder erg... al zijn we nogmaar een paar dagen met de Belladonna gestopt dus we moeten nog even afwachten. Hij slaapt een 9-tal uurtjes per nacht maar vraagt wel nu en dan zijn tuutje. Het is een heel vrolijk kereltje. Hij lacht superveel (vooral naar de papa tongue.gif). Helaas wel al RSV doorgemaakt en nu dus extra gevoelig voor verkoudheden enzo.

Mijn man is echt super. Hij zorgt supergoed voor ons allebei en is niet kwaad als hij merkt dat ik op mijn vrije dag in de week niet aan huishouden ben toegekomen. Ik voel me soms wel schuldig, hij krijgt altijd veel meer gedaan als hij een dag met ons zoontje alleen is tongue.gif. Het werk thuis wordt goed verdeeld. Ik mag in mijn handjes wrijven met zo'n topman.

Soms voel ik me wel alsof ik wat van mijn pluimen ben verloren. Ik heb mijn lichaam van voor de zwangerschap nog niet terug (al kan ik niet klagen), ik kom er bijna niet toe om te sporten, ik tut me niet meer genoeg op, ik vind nooit meer de tijd om eens deftig te koken... Ik wil wel dat hij mij aantrekkelijk blijft vinden natuurlijk dus zal proberen wat meer moeite te doen!
    Hij krijgt ook wel zijn avondjes vrij in de week om te gaan sporten of eens iets te gaan drinken met vrienden. Ik ben daar nog niet echt aan toe gekomen maar heb binnenkort ook eens een avondje voor mezelf gepland. En ook een datenight met hem zal ik dringend eens moeten vastleggen want dat is ook alweer eeuwen geleden. Alleen babysits vinden is niet zo makkelijk hier, en hem ergens laten slapen wil ik nog niet.

Mama zijn, het doet iets met een mens! Maar vergeet vooral jezelf niet te zijn ondertussen wink.gif.
  • @Babette9 Wij hebben ons zoontje wel al laten slapen bij mijn ouders. Eerst is hij er twee keer gaan slapen, maar ik had het ook moeilijk dus ik ben dan zelf ook daar blijven slapen op een andere kamer zodat ik toch in de buurt was maar mijn ouders stonden voor hem op. Zo kon mijn vriend ook eens goed doorslapen thuis. Omdat ik dan zag dat het hen goed lukte en hij het daar toch ook begint te kennen, is hij er vorig weekend alleen blijven slapen en zijn mijn vriend en ik uiteten geweest. Dat is echt eens nodig inderdaad, al zaten we in het restaurant beiden half in slaap en konden we bijna over niets anders dan hem praten tongue.gif en 's anderendaags kan je hem niet vlug genoe ophalen natuurlijk. Maar het deed toch eens deugd wink.gif
    3 keer aangepast. Laatste keer door Dreamy op 07/02/2017 13:56
  • Het is rustig hier zeg bigsmile.gif

Hier gaat alles na wat strubbelingen wel goed. Jenna is nu 5 maand oud alweer. gaat echt heel hard. Ben ergens wel blij dat ik nog thuis ben (geen werk meer, dat heb je met korte contacten BAH). Als ik soms lees van andere dames die hun kleintje al naar de opvangen moeten brengen... hier komt dat ook wel, want kan niet thuis blijven, en ergens wil je denk ik ook wel weer aan de slag. Maar ppff moet er nu nog niet aan denken hoor, zeker nu ze nog jong is niet.

hoe is het verder met de rest? en de kleintjes? bigsmile.gif
    denken jullie soms al weer aan een volgende?

Ikke wel ondanks het niet zo lekker loopt in de relatie. Maar ik had echt het gevoel bij 1 te houden en nog. maar als ik dat dan aangeef naar anderen vinden ze dat maar zielig voor Jenna geen broertje of zusje te hebben. Maar wordt je daar nou echt zo slecht van? ik zal het wel missen hoor, niet meer zwanger worden (ook al was dat niet altijd even leuk, maar het leven voelen, nou ja je snapt me wel). En ik moet zeggen ik heb er ook niet heel hard van genoten. puur omdat het zo snel ging, en we het druk hadden en op het laatste konden we niet meer echt genieten omdat ik ziek wert. Maar ja nog zn zwangerschap kan ik echt niet aan sad.gif
    ventje heeft al wel duidelijk gemaakt een tweede te willen (terwel hij in het begin aangaf het ook bij 1 te willen houden).
    Deze maand waren we wat on voorzichtig geweest, en ben blij dat ik eindelijk ongesteld ben geworden. maar hier is er 1 die dat jammer vond.
    ach ja we zien wel hoe het gaat lopen. Ik geniet eerst nog lekker van Jenna, en dat is ook al druk zat met momenten bigsmile.gif
  • @LadyB hoe is het met jou? al op de helft zie ik bigsmile.gif
  • @Bianka Ja klopt happy.gif , het gaat vlot vooruit eenmaal die 14w gepasseerd waren.
    Vorige week de 20w echo gehad en onze pruts is helemaal goedgekeurd! Een hele opluchting ook.
    Buiten de usual (moe, ...) heb ik geen kwaaltjes meer dus dat is ook super.
    Heel druk met alles te regelen, heb het gevoel dat alles op me afkomt maar komt wel in orde.

Hoe gaat het met jou? Jammer te horen dat je nieuwe zwangerschap misgelopen is, en dat je relatie een beetje onder stress staat.
    Zal wel normaal zijn door de verandering met een baby in huis, beide aanpassen aan het nieuwe leven.
  • @LadyB goed nieuws dat je zwangerschap goed loopt! Hopelijk heb je een fijne zwangerschap en kan je er veel van genieten.

Met ons zoontje begint het eindelijk beter te gaan. We kunnen er al eens wat mee doen en ik kan op een dag al eens iets gedaan krijgen. Dat is nu zo sinds een goeie maand ofzo. Heel geleidelijk aan gegaan. Binnenkort terug werken en naar de creche...

Soms denk ik wel aan een tweede nu. Als ik zijn eerste foto's zie. En ik mis het zwanger zijn wel een beetje. Maar ik ben veel te bang voor weer een moeilijke huilbaby met veel problemen enzo. Heb me de afgelopen maanden vaak afgevraagd hoe dat zou gemoeten hebben mocht er hier al een kleintje rondlopen. Ik zou het echt niet kunnen combineren hebben... We zien wel wat de tijd brengt smile.gif
  • @LadyB oohh wat fijn zeg dat alles goed gaat. en ja nu gaat het alleen maar sneller bigsmile.gif pas op het laatste dan gaat het weer wat langzamer. alhoewel ik dat dus niet zo heb mee gemaakt omdat Jenna al kwam met 36 weken en daarvoor was het afspraak naar afspraak en daardoor gingen de weken voorbij. dat mis ik wel van het hele zwanger gebeuren. Ik heb genoten van de 12 weken tot 28 weken ongeveer. daarna kwam die zwangerschaps vergifteging en de bekken instabiliteit.

De relatie gaat al wel stukken beter, we komen weer dichter bij elkaar. En ik merk daar door dat de wens voor een tweede bij vriend lief alleen maar meer geworden is. Hij wil graag nu er al voor gaan, en dan een half jaar zelf proberen om daarna weer de mmm in te gaan. Eerst had hij het alleen nog maar over natuurlijk proberen en anders geen tweede. Maar blijkbaar is hij daar al van af gestapt. Dus het ligt nu bij mij of we voor een tweede gaan. ik gebruik nog geen bescherming (ken mijn lichaam goed genoeg om te weten waar ik precies zit in mijn cyclus, alleen deze maand me in vergist, maar gelukkig niet gevreeƫn in de vruchtbare dagen). Ik twijfel nog, ook omdat werk niet zeker is voor mij op dit moment. we kunnen goed rondkomen met 1 inkomen en mijn uitkering. Maar willen we wat extra's dan is het handig als ik ook ga werken, en zeker als we ook nog willen verbouwen aan ons nieuwe huisje. En dan er bij is onze relatie net weer een beetje beter, en tja ik moet nog daarin wat vertrouwen krijgen. want het heeft weinig gescheeld en ik was weg gegaan (had al een huisje gevonden en daar kon ik in april in als ik wilde).
    Maar goed ik let op, want tja vriendlief vind het alleen maar mooi als wij de vruchtbare dagen wel hebben benut.
    Maar verder gaat het wel goed, en daar ben ik erg blij mee, want ben erg gek op deze man en wil ook echt dat het slaagt. Hij is ook zo lief naar Jenna, en zijn liefde voor haar groeit met de dag, en zij kan echt zo lief lachen naar hem. Wel jammer dat hij dat dus niet ziet, letterlijk.
    Ja dat stukje blindheid heeft mij nu ook wel wat tranen gelaten... maar ja het is niet anders.... beter wordt het niet meer, alleen maar slechter.
    En Jenna is nu ook een beetje onze zorgen kindje. Zij heeft ook wat problemen met haar ogen, waar wij druk mee bezig zijn. Zij heeft een hangend ooglid, en gebruikt nu oogpleisters elke dag voor een half uurtje, om het te trainen. Maar ooit moet ze er aan geholpen worden.
    En ze heeft daarnaast nygstagmus (ongecontroleerde beweging van de ogen, die van haar draaien). meestal komen die dingen afzonderlijk van elkaar en komt haast niet voor dat een kind, laat staan een baby allebei de aandoeningen heeft. Dus vriendlief wordt weer gennetisch dieper onderzocht. want ze denken toch een verband te vinden met zijn oogaandoening (ter wel wij dat wel hebben laten onderzoeken, maar zij kon alleen draagster zijn en niet lijder, dat is ze ook niet, maar dit kan wel een aandoening zijn die er bij hoort zonder echt blind te worden).
    Het zijn beide wel gennetische aandoeningen. ik weet dat bij zijn half broertje ook een zoontje geboren is dat Nygstagmus heeft. Dus ook voor directe familie willen wij dit verder uitzoeken. Ook bij Jenna wordt er een gennetisch test afgenomen als zij toch een MRI krijgt.
    ook daarom wil ik nog geen tweede, ook al hebben ze ons van overtuigt dat bij de tweede de kans klein is dat die het zelfde over neemt.

Dus ja ergens is het niet zo gek, dat wij druk voelen in onze relatie, er gebeurt immers heel veel bij ons en er is al heel wat gebeurt. Zwanger worden van Jenna wat heel wat tijd in beslag nam en daarbij behorende onzekerheden, dan de MMM... en dan eindelijk zwanger wat ook niet lekker liep, alleen de geboorte ging zo mooi love.gif en nu dit met ons kleine meid cry.gif Voor de rest doet ze het zo goed, is ze een kleine maar sterke dame en zo vrolijk, maar ze geeft haar lach niet aan iedereen weg, je moet die wel verdienen haha ze is een echte kat uit de boom kijker, wat heb ik hier voor me staan? maar als je haar hebt, ach dan krijg je hem hoor haha en hoe dan weet ze je wel te pakken love.gif ze is naar eten toe ongeduldig (wat ik niet zo gek vind, als je haar geschiedenis kent). zodra ze honger heeft en ze ziet de borst dan moet die snel bij haar haha
    omgeving wordt steeds leuker, buiten zijn vind ze zo mooi, ze kijkt rond en rond en wil alles volgen. ze draaid, zit, en heeft eindelijk naar veel oefenen haar voetje te pakken en leuk dat ze dat nu vind.Ja wij zijn trots op haar en zij vind in alles haar weg wel en wij steunen haar.
  • @Bianka Als ze je slaap afnemen ... Wij hebben hier ook soms woorden hoor smile.gif Dat gaat dan bijna altijd over de kindjes. Ons MariĆ«tte had altijd krampen en slaapt nog steeds niet door. Er komt wel beterschap in. En je doet alles voor die mooie glimlach van dochterlief natuurlijk. Genieten he nu.
  • @Riet ik probeer zeker wel te genieten, het gaat allemaal al zo snel. ze is geen kleine baby meisje meer maar echt een grote baby. Die heel veel energie heeft, als zij waker is altijd in beweging. Laats bij de CB woog ze 6375 en meet ze bijna 64 cm.
    ze brabbelt er ook op los, en soms denk ik mam te verstaan, maar kan ook zo iets zijn van mjam ik wil wel eten haha bigsmile.gif

Hier gaan we na veel overleg met artsen voor een tweede kindje bigsmile.gif we hebben er geen haast bij, en we zien wel. als Jenna iets meer als een jaar is gaan we naar de gyne om te bespreken of we verder gaan of weer IUI.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld