Verwacht in okt 2016!

• @Jamima Ooh zalig, geniet maar volop van je gezin nu! Hoe reageren de andere kids eigenlijk? smile.gif
    Is normaal he dat je nog moet herstellen van de keizersnede. Luister maar naar je lichaam des te beter zal herstel lopen! smile.gif
    Fijn dat alles goed loopt maar je bent nu met 4 kids ook wel ervaringsdeskundige he goofy.gif

Ik kijk echt zoooo hard uit naar de geboorte maar tegelijk ook een beetje bang dat het niet zal lopen zoals ik wil, dat ik niet goed zal weten wat ik moet doen enz.

Ik heb wel heel erg de drang om alles in orde te hebben! Suiker is sinds vandaag ook in orde, nu nog enkel het bedje dat naast ons bed moet komen. Het staat er, maar moet door m'n vriend nog in elkaar gestoken worden smile.gif

@Senna87 Heb ook erge last van mijn bekken, vooral 's nachts shocked.gif Ik kan er echt niet van slapen, kan op zo'n momenten gewoon niet blijven liggen.
    Nu wandelen is op zich wel goed he, in beweging blijven. Misschien gewoon een beetje inkorten? wink.gif

Mijn voeten en benen zijn intussen zodanig opgezwollen dat het echt heel pijnlijk blauw aanvoelt sad.gif

Het is hier voor de rest zo kalm seg, waar zijn al die oktober mamatjes?? wink.gif
  • Ik geen oog dicht gedaan vannacht. Ben opgestaan om te plassen en vanaf dat moment zeker 2u harde buiken (of voorwee├źn ik weet het op een eind niet meer) gehad. Ze kwamen echt om de 3, 5, 8 of 10 min. Door elkaar. Omdat ze niet pijnlijker werden heb ik dan maar geprobeerd om niet te panikeren. Uiteindelijk nog opgestaan om kersenpitje op te warmen en na 3u in slaap gevallen denk ik. Deed pijn toen mijn wekker afging deze ochtend. Nu als een zombie op mijn werk.

Morgenavond naar gyn. Ik ben eens benieuwd wat vorige nacht teweeg heeft gebracht. Hopelijk niet teveel want hij moet toch nog zeker 2 weekjes blijven zitten.

Hopelijk vallen de temperaturen wat mee hier binnen vandaag! shocked.gif
  • Hier alles ok. Kids reageren goed op hun nieuwe broertje. Onze peuter eist zen papa wel helemaal voor zich op. Je merkt dat mama enkele daagjes er niet is geweest. Volgende week gaat papa weer aan het werk en valt de zorg voor de kids weer helemaal op mij alleen. Heb er wel wat schrik voor eerlijk gezegd....maar dat komt ook wel in orde. Even op zoek gaan hoe we alles het beste aanpakken en routine krijgen.

Morgen mogen mijn nietjes eruit, brrrr, hopelijk doet t niet te veel zeer. We lopen al terug rechtop, wel nog niet al te snel lol.

Hoe gaat t met jullie bolle buikjes?

• Ik ben hier echt al heel lang niet meer geweest, sorry dames! maar afgelopen weken was het zo druk en nu is het nog drukker.

De verhuizing was net rond of ik had zelf een probleem.
    Bij een standaard controle in het ziekenhuis (ik wert streng opgevolgd daar vanwege de kleine die achter liep qua groei) doen ze ook altijd je bloeddruk. en nu dus ook, maar die uitslag was niet goed, die was toren hoog en ik moest meteen opgenomen worden. gelijk aan het infuus gelegd met magnesium om mijn aderen te sparen (geeft een bescherm laagje) en daarna bloeddruk verlagers. Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen om de medicatie precies ingesteld te krijgen op die bloeddruk. Die week ging de eiwitten in mijn urine ook omhoog dus we wisten wat het was, zwangerschaps vergifteging. die week daar op mocht ik naar huis mits ik elke dag zou komen voor de controles, ik was ook op strikte rust gezet! mocht niks.
    mij wert toen ook gezegd dat op 37 weken zwangerschap ik sowieso wert ingeleid.

3 september ging ik weer voor controle en ik had weer wat klachten. dus daar ging mijn tripje terug naar huis, ik moest nu blijven tot de bevalling. maandag 5 september kreeg ik een groei echo. en die liet bij ons kleine meid amper groei zien.
    Die dag is besloten om haar te laten komen. mijn lichaam was op en zij ging niet meer vooruit, het was klaar, klaar met de zwangerschap tijd voor haar om te komen.

maandag 5 september om 14:00 uur plaatste ze het ballonetje. ik had van mezelf al 1 cm ontsluiting, dus mijn lichaam was zelf ook al in gang geschoten.
    om 17:00 ging infuus aan met weeen opwekkers op lage stand. de weeen kwamen toen al heel erg snel achter elkaar, rond 6 uur had ik 4 cm opening. Dus wert het infuus weer een stapje hoger gezet. weeen kwamen niet vaker maar wel krachtiger, ik had moeite mijn ademhaling te vinden en raakte heel even in paniek, tot de voedvrouw mij even hulp boot door een ander techniek te pakken en dat werkte. om 7 uur werkte dat niet en ik pakte zelf een andere manier op dat werkte, en het moest dood stil zijn want geluid leide mij af. rond 9 uur voelde ik perdrang. Dus ik mijn vriend gezegd de zuster te bellen want volgens mij moet ik persen. Die kwam dan ook snel en zei dat het daar voor wel vroeg was, kon wel maar ze dacht van niet en ze bleef staan kijken tot ik weer een wee had. En die kwam snel genoeg, en door mijn reactie en die van de buik wist ze wel genoeg! ik mocht licht mee drukken maar meer niet omdat de arts eerst moest komen.
    Die kwam gelukkig snel, voelde toen en ja ik had 10 cm ontsluiting. en eindelijk mocht ik me zelf overgeven aan die drang, mijn vriend legde wij hand op mijn buik om mee te voelen. en bij twee keer persen was ze daar! klein maar helemaal af, gezond en mooi roze en liet meteen van zich horen. tranen....

Op 5 spetmber om 21:12 uur zijn wij ouders geworden van een prachtig wonder meisje. waar wij zo lang naar verlangt hadden. dat was al die jaren vechten, een scheiding tussen door en weer nieuwe liefde kennen, helemaal waard. je bent thuis en hebt ons uit gekozen om je ouders te zijn.
    Lieve Jenna we dragen je op handen.
    ze is met een gewicht van 1735 gram geboren en 44 cm lang. klein maar heel dapper.
    Ze ligt nu nog in het ziekenhuis, maar gelukkig nu alleen nog in een warmte bedje. ze dringt al deels uit de borst. maar wel al volledig mama melk, ze groeit en we hopen haar over 1,5 week naar huis te nemen.

ik blijf ook nog onder controle staan. want die vergifteging is niet zo maar weg, ik slik ook nog steeds bloeddruk verlagers. die hoop ik na donderdag te kunnen afbouwen.

Dus je snapt wel dat ik een poos geen tijd had voor 9maanden, jammer genoeg. ik zal straks weer eens bij lezen. maar nu eerst ga ik richting ziekenhuis om Jenna te voeden en weer vast te houden. wat is het heerlijk mama te zijn love.gif
  • @Bianka wow wat een verhaal plots! Had ik helemaal niet verwacht!!

Gefeliciteerd met jullie kleine wondertje! smile.gif goed om te lezen dat ze het goed doet, ik duim mee dat jullie haar snel mee naar huis kunnen nemen thumbup.gif
    Hoe ver was je dan toen ze geboren werd? 36 weken ongeveer?

Geniet er van!!
  • Hoihoi

Hier ben ik nog eens;) intussen nog maar 4.5 week meer:) spannend!!! Kijken er zo naar uit! Ik slaap ook heel slecht, veel gaan plassen en pijn bij draaien enz... Ook veeeeel last van bekken rug schouderbladen...begint duidelijk te zwaar te worden voor mijn lichaam....nog even:)smile.gif:) dinsdag terug afspraak, ben benieuwd!!! Groetjes!
  • Oooooh wat een klote warmte pfffff.
    Dat maar snel tien graden frisser is.
    Denk dat onze man gedraaid is drie dagen geleden. Opeens worden mijn ribben en maag continu aangevallen. Best pijnlijk ­čśą
    Ach nog 6 weekjes te gaan.
    Beginnen hier achter mijn veren te zitten om alle klaar te zetten. En ik moet nog zoveel halen. Pffff ­čśö
  • @Bianka hele dikke proficiat met jullie dochtertje!!! Nog even en je kan je wondertje mee naar huis nemen, goed te horen dat ze zon vorderingen maakt. Ik wens mama en dochter veel beterschap toe en dan kunnen jullie eindelijk beginnen genieten.

• @Bianka wauw dikke proficiat! We zullen duimen dat ze snel wat bijkomt en snel mee met jullie naar huis mag smile.gif.

Ik heb deze week ook controle gehad. Had al 1 cm ontsluiting. Ik veronderstel dat dit normaal is en dat ik hier wel even mee kan rondlopen? Hoe dan ook... ik heb dus effectief voorwee├źn gehad zondagnacht. Ik krijg ook van de minste inspanning (of volle blaas) een harde buik.
    Mijn gyn heeft me aangeraden om eind deze week al te stoppen met werken dus dat doe ik dan ook. Ze zou graag willen dat onze mini het nog 2 weekjes uithoudt (ik ook!). Hij woog naar schatting wel al 2kg800 op (bijna) 36 weken dus daar ben ik blij om.

Verder is het inderdaad veeeeeeeeeeeeeel te warm. Ik verlang al naar het beloofde onweer vanavond. Mijn voeten en enkels zijn niet gezwollen maar mijn handen wel heel erg. Hopelijk betert dit als het frisser wordt wink.gif.

Hang in there girls!Aangepast door Babette9 op 15/09/2016 11:14
  • @Dreamy ik was precies 36 weken zwanger bij de geboorte bigsmile.gif maar zij liep 3 weken achter dus eigenlijk was ze 33 weken ver. dan was haar gewicht netjes voor die leeftijd.
    maar ze komt aan, en de laatste weging woog ze 1860. en dat mooi op mama melk bigsmile.gif
  • @Babette9 Bij mij heeft de gyn nog niet inwendig onderzocht. Geen idee of ik al opening heb. Heb daar zelf ook niet aan gedacht op dat moment, nu wel spijt van dat ik er niet naar gevraagd heb sad.gif had het ook graag geweten!
    Maar denk inderdaad dat je daar nog heel lang mee kan rondlopen. En elke cm die je nu al hebt is gewonnen he wink.gif

Hebben jullie uitslag al van GBS test? Hier positief, moet dus antibiotica krijgen bij de arbeid. Schrok er van, had het niet verwacht sad.gif maar schijnt nog vrij vaak voor te komen...

@Bianka Super dat ze zo goed aankomt! Vloeibaar goud he, die mamamelk!! wink.gif

Ik wil ook ons ventje in mijn armen kunnen houden... ik begin het stilaan echt beu te worden. Ben meestal rond 4u wakker omdat ik dan echt niet meer kan slapen van pijn. Ik ben wel blij dat ik niet meer moet gaan werken, maar ganse dagen thuis zitten wachten vind ik toch ook maar niks, en heel veel kan ik niet meer doen. Dat zijn dan die laatste loodjes zeker wink.gif
  • @dreamy nee uitslag niet gekregen. Ze zei ook nie dat ik daar zelf voor moest bellen maar misschien doe ik dat wel even... naar tschijnt heeft 30% dat dus idd heel veel kans wink.gif.

Als het een troost is ik slaap ook heeeeel slecht. Veel pijn overal, op geen enkele manier goed liggen, veel opstaan om te plassen enz. Overdag loop ik er dan bij als een zombie.

Normaal moet ik nog een goeie 3 weken tot uitgerekende datum maar hoop ook dat het sneller komt want thuis zijn is idd maar saai wink.gif
  • Heel herkenbaar @Babette9 wink.gif
    Vandaag staat er wat strijk op het programma en koken tegen vanavond, en dat zal het zijn. Veel meer spook ik op een dag niet meer uit tegenwoordig.
    Ik vraag me soms af hoe het ook alweer voelde om gewoon fut en energie te hebben, voor ik zwanger was / in het begin tongue.gif

Al twee dagen zeurend gevoel in onderbuik en rug, zoals bij begin van mijn maandstonden. Zo spannend allemaal... vraag me continu af of het het begin van iets is smile.gif
  • @Dreamy ik heb ook soms dat zeurend gevoel maar blijft nooit aanhouden. Ik heb ook geen idee of hij al ingedaald is of niet... als ik naar mijn foto's kijk (ik neem er elke week eentje) zie ik alvast geen verschil dus ik denk van niet.

Gisteren weer vrij veel last gehad van harde buiken / voorwee├źn maar heel onregelmatig en niet zo pijnlijk. Dus is meestal niets. Gisteren kon zelfs een warm badje niet helpen helaas. Daarbovenop was onze mini meeeega-actief als ik wilde slapen dus dat hielp ook niet echt.

Hier ook strijken op het programma. Man is thuis vandaag dus misschien ook nog een bezoekje aan dreambaby om lijst op punt te zetten. En misschien dat ik ook nog een dutje doe als de vermoeidheid toeslaat deze namiddag.

Ps. Ik wil nog niet te vroeg juichen... maar ik heb zo het gevoel dat mijn gewicht wat blijft hangen (momenteel +- 10,5kg). Baby zat al goed op schema vorige keer dus ik hoop dat er niet TE veel meer bij komt wink.gif. Ook voor de striemen. Tot nu toe nog niet echt last van maar ik hoor veel dat ze helemaal op het einde (of tijdens te bevalling) kunnen komen. Daar kijk ik niet naar uit wink.gif. Ik heb er wel al een kleintje (denk ik) op de plaats waar ooit een navelpiercing heeft gezeten tongue.gif

Veel succes allemaal! wink.gif
  • @Babette9 Hier helaas al 20kg en de laatste weken 2kg per week ineens erbij sad.gif
    Heel veel vocht, had laatste consultatie ook heel hoge bloeddruk dus moest even aan de monitor maar dat was dan toch oke. Heb dus echt een giga buik en hier op enkele weken tijd een pak striemen gekregen, donkerpaars sad.gif
    Maar ja, het hoort er bij zeker.

Ik kan niet zeggen dat ik al voorweeen gehad heb. Geen idee hoe dat voelt. Harde buiken soms ja, al vind ik dat ook nog altijd moeilijk in te schatten want die blijven precies altijd even terwijl die toch vlug moeten wegtrekken ook?

Toch gek he, wat er allemaal met ons lichaam gebeurt smile.gif

Ga me nog beetje aan de strijk zetten, moet me tussendoor regelmatig eens zetten want kan niet blijven staan van de rugpijn shocked.gif
  • @Bianka een dikke proficiat met je dochter.
  • Vandaag babydate gehad.
    Tot nu toe had ik altijd goed nieuws gehad tijdens mijn babydates, vandaag moest ik toch een paar keer slikken en toch paar keer een traan weg pinken.

Voor te beginnen staat mijn ijzer veel te laag (dus extra ijzer innemen, als dit volgende bloedafname nog niet beter is moet ik aan het infuus)
    Meneer heeft besloten zich al lakker laag te nestelen maar lekker in stuit.
    Ook heb ik te weinig vruchtwater waardoor de kans dat meneer zich nog gaat draaien heel klein is. Ook door het weinige vruchtwater is de kans groot dat hij minder goed gaat blijven groeien dus moet ik vaker naar de gyn (volgende week vrijdag opnieuw controle)
    2 x per week vanaf nu aan de monitor om de groei van ons kereltje in de gaten te houden (als hij niet goed blijft groeien word hij eerder gehaald)
    Normaal zal hij rond 39 weken met keizersnede gehaald worden.

Hij stond qua metingen vorige keer op P60 en nu op P40 dus ik vermoed dat hij al niet meer zo goed groeit als ervoor. Dus ik zal me maar voorbereiden op het feit dat ze hem vroeger gaan halen. Maar ik probeer wat positief te blijven.
  • Joehoeeee, ik zit terug aan mij, startgewicht! Zelfs een halve kilo minder. De borstvoeding doet goed zen werk bigsmile.gif
    Nu enkel nog dat buikje wegkrijgen. Je zou denken dat ik pas zwanger ben. Vroeg de dochter van men vriendin of er nog een baby in men buik zat. Kon wel door de grond zakken. Maar t kind is 8 jaar.....wat doe je eraan? Maar toch, niet fijn om te horen.

Onze pruts doet t goed. Op 2 weken nu 170 gram bijgekomen.

@Senna87 hier heb ik na de bevalling 2 baxters met ijzer gekregen doordat ik weer teveel bloed had verloren.
    Nu soms nog het gevoel iets te kort te hebben.
    Krijg je infusies of gewoon tabletten bij?

• Momenteel tabletten.als bij volgend bloedonderzoek het nietomhoog is gegaan krijg ik een infuus
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld