Verwacht in okt 2016!

• Hier nog iets langer dan een week en dan terug een echo.
    Kan echt niet geloven dat ik volgende week al 30 weken zwanger ben.

Het mag van mij wat trager gaan. Men vriend heeft nu enkele dagen aan de babykamer gewerkt
    Ik kan amper helpen door de pijn aan mijn bekken.
    Bukken en draaien gaat nogal moeizaam en kan enorm pijnlijk zijn.

Stilaan beginnen er bij mij ook veel zenuwen te komen.
    Bang voor de bevalling en de eerste maanden erna.
  • @Mona Bij de 30 weken echo woog ons kindje 1,300 kg. Het is een kleintje. Ik had liever gehad dat het ren beetje meer woog, maar ja ... .

Ik heb ook een dwarsliggertje. Heeft iemand daar ervaring mee ?
  • Ik zat op 28 weken aan 1kg250 en weet morgen hoeveel het zal zijn op 32 weken wink.gif. Ook geen idee wat de gemiddeldes zijn dusja. Zal maar gewoon goed luisteren naar wat de gyn zegt 😊
  • Ik kom hier even binnenvallen voor @Riet. Onze meid lag op alle controles steeds goed, behalve op 32 weken controle, toen lag ze opeens dwars/stuit. Nu had de huisarts wel gezegd dat als ze al met hoofdje naar beneden gelegen hebben, zevaak nog terugdraaien ook. Maar was toch schrikken aangezien we voor thuisbevalling zillen gaan. Ik heb van de vroedvrouw oefeningen gekregen die je ergens in week 34 moet doen, en ja hoor, op 36 weken is ze gedraaid (ik heb de oefeningen wel veel meer gedaan dan voorgeschreven en tis echt nie altijd een pretje). Als je wil mag je me gerust een pb sturen met een emailadres endan stuur ik je het oefeningen blad eens door. Meeste babys draaien nog in de laatste weken hoor, maar sommige hebben gewoon een extra duwtje in de rug nodig smile.gif
  • Ja, ben benieuwd. Heb volgende week een extra controle ivm gewicht/groei.... het is ook geen klein zei de gyn. Alles wel in verhouding. Maar ik moet ze er wel uitpersen:p:) begin ook wat zenuwen te krijgen nu... is allemaal nieuw...spannend! Op haar 30 weken echo liet ze haar gezichtje nimmer zien, maar ze ligt al met haar hoofdje naar onder. Dus vlgd week ook maar een kleine kans dat we haar snodtje kunnen bewonderen...shocked.gif maarja, binnenkort kunnen we er elke dag naar kijken!! Juist gebeld met verzekering ivm kamer. Dat kost nogal geld seg! Ik ben verzekerd via mijn man zijn werk, maar heb nu bij mijn mutualiteit nog een extra verzekering afgesloten. Anders zouden de kosten heel hoog kunnen oplopen. Dus bevraag jullie maar goed;) grtz
  • Ons ukkie weegt +- 1750 gram op (bijna) 32 weken. Is blijkbaar perfect op schema. Vorige keer was hij nog iets voor op schema (paar dagen). Verschilt van meting tot meting denk ik wink.gif. Nu opnieuw 4 weken wachten tot volgende echo. Maar dan zal ik bijna 36 weken zijn dus het aftellen is begonnen wink.gif.

Ziet er naar uit dat ik zal blijven werk tot aan mijn verlof (heb kleine 3 weken voor uitgerekende datum genomen). Zijn er mensen die doorwerken tot een week voor de bevalling? Dat vond ikzelf net iets te veel van het goeie...
  • @Babette9 wow als 1750 perfect voor 32 weken is dan hebben wij echt wel een dikkerd! shocked.gif Ik krijg al schrik blush.gif
    Hier op 35w controle bij de vroedvrouw in het ziekenhuis en pas op bijna 37 weken nog eens naar de gyn, daarna op 39 weken maar hopelijk moet ik naar die afspraak niet meer gaan goofy.gif
  • Hoh @Dreamy niet persé denk ik. Als ze dat cursortje iets verkeerd zetten kan je al snel een paar 100 gr meer uitkomen denk ik. Van een collega van me zeiden ze dat ze een baby van 4 kg zou hebben en was uiteindelijk maar 3kg100. Dus klopt niet altijd wink.gif. Elk kindje is anders. Zolang ze mee zijn met de curve is het goed hé. Liever wat te veel dan wat te weinig wink.gif.
  • @Babette9 da's waar, misschien beter wat reserves en dan nog inderdaad, ze kunnen er ver naast zitten. Krijg wel heeel vaak de opmerking dat het zeker voor alle momenten is? Als ik dan zeg dat het pas voor begin oktober is schrikken de mensen, blijkbaar heb ik een enorme buik... tongue.gif

Ik voel de baby nu sinds een dag of drie-vier minder en heb veel harde buiken en gespannen gevoel. Soms maak ik me wat zorgen, vind het moeilijk om aan te voelen wat normaal is en wat niet...
    Ik begin nu wel echt af te tellen, vrees dat het nog 7 lange weken worden smile.gif hopelijk geen 9! tongue.gif
  • Het kan soms ook andersom zijn. Met onze Mathiz hadden ze hem geschat op 3400gram en het was een flinke baby van 4kg goofy.gif
    Op die cijfers pin ik me niet meer te hard vast, je zal het wel zien als ze geboren worden tongue.gif
  • @Dreamy ik voel hem nog goed. Al is het welk elke dag verschillend. Maar ik panikeer ook snel als hij enkele uren heel rustig is wink.gif.
    Onlangs ook eens 8 harde buiken in 1 uur gehad zonder dat ik fysieke inspanningen had gedaan. Gelukkig zijn ze daarna terug verminderd door te gaan liggen met een kersenpitje. Probeer op zo'n momenten niet te veel aan je buik te komen want dat kan blijkbaar stimulerend werken.

Bij mij zie ik er gewoon uit alsof ik 32 weken ver ben denk ik. Nog niet veel reactie gehad dat mijn buik te groot of te klein zou zijn. Ik denk dat ik gemiddeld ben.

Mijn gewicht blijft ook wat hangen momenteel. Al bijna 2 weken niet bijgekomen nu terwijl mijn eetgewoontes niet veranderd zijn. Daar ben ik niet rouwig om want ze hadden me gezegd dat ik het meest zou aankomen in de laatste maanden maar dat lijkt voorlopig mee te vallen. Hopelijk kan et alleen geen kwaad...

Zoveel vragen zoveel onzekerheid 😊. Nog 8 weekjes te gaan. So excited!
  • Het is inderdaad allemaal zo nieuw he, ben ook vaak onzeker maar niet het type dat rap naar materniteit zou bellen of langsgaan. Durf ik allemaal niet zo goed...

Ondeetussen wel al terug momenten gehad dat ik hem heel goed voelde, het is precies op en af. En inderdaad heb het gevoel dat ik harde buik soms 'uitlok' (al dan niet bewust). Bv over een verkeersdrempel of een diepe put in de weg rijden: harde buik. Niezen: harde buik.

Vraag me soms ook af of ik beetjes vruchtwater verlies of dat ik me dat maar inbeeld tongue.gif heb soms zo een natte vlek in mijn ondergoed (sorry voor details). Gewoon nat, niet wit ofzo zoals duidelijke afscheiding. Het ruikt naar mijn mening naar 'niks'. Maar dat is zo subjectief he.
    Kan je vruchtwater lekken in kleine beetjes, en zonder dat je slijmprop verloren hebt? Ben soms bang dat hij nu al zou komen :blush: maar maak me wsl gewoon veel te veel zorgen bij alles wat ik voel of zie...
  • @Dreamy is zeker normaal hoor die afscheiding de laatste weken. Kan zelfs wit zien. Vruchtwater voel je echt wel. Zelfs in kleine beetjes. Het blijft er rustig uitlopen dan of het komt er in een guts uit.

Ik had gedroomd dat ik men slijmprop kwijt was lol. Dolgelukkig. Maar helaas was t maar een droom. Het zou zoveel gemakkelijker zijn nu te bevallen dan tegen dat t school begint. Ik heb nog steeds geen idee hoe ik naar school toe geraak na die keizersnede. Man is de eerste 10 dagen wel thuis, dus das al iets. Voor erna moet il nog een oplossing vinden. Plus dat ze hier met rioleringswerken bezig zijn in de straat. Dus kan met maxi cosi en al een km verderop wandelen richting wagen terwijl ik de eerste 6 weken niks mag heffen. Maak me er helemaal druk in.
  • @Jamima Bedankt voor de geruststelling hug.gif Toch fijn, een ervaren zwangere in het groepje bigsmile.gif

Hopelijk vind je een oplossing om de andere kids naar school te brengen! Eventueel de baby in draagdoek of zak om naar de auto te stappen en baby daar pas in maxi cosi in de auto zetten? Of anders vlug de maxi cosi voor dat klein stukje op het onderstel van de buggy klikken en zo tot de auto stappen?
    Wel een gedoe natuurlijk, hopelijk zijn de werken daar vlug voorbij!
  • Ik vind dat het trouwens allemaal echt heel erg "echt" aan het worden is!
    Heb regelmatig harde buiken en tegelijkertijd steken in mijn liezen + soort van vaginaal en een enorme druk ook dan. Volgens mijn vriend zijn dat indalingsweeen? Hij heeft precies beter opgelet tijdens de les dan ik tongue.gif
  • Ik heb de laatste tijd ook dikwijls een heel gespannen buik, en als ik rondloop dan voel ik veel druk naar onder toe. En als ik een "volle" blaas heb dan krijg ik ook telkens nog eens een harde buik daarbij. Zou liefst wat meer thuis zijn maarja...als ik nu ziek thuis gezet wordt dan gaat dat allemaal af van mijn zwangerschapsverlof af. Eigenlijk pas vanaf 1 september (6 weken voor uitgerekende datum) maar als ik dan een week te vroeg koop dan zullen ze dat terugrekenen zeker (?) dus ik neem liever geen risico's...

Hoop dat ik het dus volhoud tot minstens 38 weken! En liefst niet langer dan 40 weken wink.gif.

Gisteren heb ik trouwens een rondleiding gekregen in het ziekenhuis en wat uitleg over de arbeid en bevalling. Dan beseft een mens dat het inderdaad allemaal heel "echt" wordt tongue.gif. Ik ga binnenkort al eens beginnen kijken of ik alles heb voor mijn valiesje (en dat van onze mini).
  • @Babette9 Ik denk niet dat ze dat terugrekenen hoor! Is inderdaad pas vanaf 34 weken zwangerschap dat het van je verlof getrokken wordt. Of je nu vroeger bevalt of niet, 34 weken zwanger blijft 34 weken zwanger he wink.gif
    En als je te vroeg bevalt ben je die ene week die verplicht prenataal opgenomen moet worden, kwijt.
    Dus als je nu een weekje ziek gezet wordt heeft dat sowieso geen invloed op je verlof achteraf volgens mij!
  • Hier ook soms druk onderdaan of van die steken. Echt een bizar gevoel...net of hij gaat er zo uitkruipen lol.

Hier zijn de harde buiken fel geminderd. Je zou denken dat het nu allemaal meer word maar t ziet er toch niet naar uit dat meneertje er een deze zal willen uitkomen tongue.gif
  • Pfff help zeg. Wou dat ik al 37 weken was zodat ik meer kon rusten. Fulltime werken is toch lastiger dan ik dacht. Vannacht amper geslapen en er dan vroeg uit moeten om hele dag te gaan werken is dodelijk. Die hittegolfdagen waren ook geen pretje. Zeker als er geen airco is op je werk en je in een bureau van 28 graden moet werken. Ik durf me ook niet "ziek" zetten want mijn collega's nemen hier doodleuk verlof en dan mag ik hun werk overnemen... Dus als ik er ook nog eens niet ben dan wordt dat een volledige fiasco.

Nog 3,5 weken werken en ik kan me eindelijk focussen op de bevalling. Zijn er nog mensen die het zo lastig hebben om fulltime te werken tot het einde? Ik hoop echt dat de tijd wat sneller begint te gaan nu.
  • @Babette9 begrijpelijk hoor dat dat zo lastig wordt! Was ook lang van plan om tot 38w te werken maar toch beslist om naar mijn lichaam te luisteren... Ik ben vanaf vandaag thuis. En komt meteen al heel goed uit want heb een verschrikkelijke nacht achter de rug, zou het echt niet aangekund hebben om te gaan werken vandaag.
    Rust is ook belangrijk he, als je al doodop aan de bevalling moet beginnen... vooral aan jezelf en babytje denken nu!!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld