Verwacht in okt 2016!

• @Mayah een dikke proficiat meid! Ik wens je een prachtige zwangerschap toe.

@Babette9 dat klinkt erg lastig. En heb je het gevoel dat je adem word dichtgeknepen of is het echt een pijn?
  • @Mayah hoe leuk zeg dat je terug zwanger bent ! Ben je dan uitgerekend voor april ? Een hele dikke proficiat alvast !!!

We zijn net terug van drie weken vakantie. De laatste week was in Nederland op een sprookjescamping met de tent. We moesten wel vroeger terug komen omdat ik niet meer kon. 4 keer per nacht naar de toilet (250 stappen heen en terug), luchtmatras vaak plat, en met ons zoontje van 1 jaar die alle tenten binnenloopt, ballen van andere kindjes verzameld, gefascineerd is door campingvuurtjes ... . Een sprookjescamping is een aanrader voor mama's die niet zwanger zijn. smile.gif Ons prinsje heeft wel de tijd van zijn leven gehad.

Groetjes Riet
  • Dankjewel! love.gif
    Ik ben uitgerekend voor eind maart, maar t zal wel begin april worden aangezien ze bij mij altijd te laat komen bigsmile.gif

• @Riet hihi, ik kan het me zo voorstellen. Lijkt me idd erg ongemakkelijk maar geweldig voor kinderen
  • Hoi allemaal, in het begin schreef ik hier mee, maar ging t mis. Ik wou even komen zeggen dat ik nu terug zwanger ben en uitgerekend voor maart. blush.gif Wel ben ik bang dat t misgaat vanwege de vorige keer, maar probeer toch ook te gaan genieten nu ik weer zwanger ben! love.gifMayah @ 27/07/16 10:58

wat leuk nieuws zeg, proficiat met je zwangerschap, ik duim alvast mee dat het goed blijft gaan.

Hier maandag op 26w1d naar de gyn geweest, kleine man is weer goedgekeurd. 35 cm en ruim 1 kg groot al.
    Hij was lekker actief bezig in de buik toen ze de echo namen. En maar rekken en stampen bigsmile.gif
    Morgen ben ik 27 weken ver, ik kan het soms nog niet geloven dat ik al bijna in het 3de trimester beland. 6 maand geleden zou ik nog gedacht hebben dat ik ooit zwanger ging zijn (het leven kan verrassend uit de hoek komen)

Gisteren ook de suikertest gedaan. Lekker ziek geweest van dat vieze drankje (leuk dumpen na een maagverkleining)
  • @Ange89 @Dreamy @Jamima het deed veel pijn maar kon niet goed plaatsen waar de pijn precies vandaan kwam. Heb die dag een warme douche genomen en merkte dat het daarna beter was. Mss een verkrampte of getoucheerde spier? Uiteindelijk is het helemaal weg getrokken. Gelukkig maar want was even schrikken wink.gif.

@Dreamy kilotjes komen er hier ook goed bij. Soms een week niets en dan plots 1,5 kg erbij. I know how you feel wink.gif.

Intussen terug beginnen werken na twee weekjes verlof. Baby zit hoog momenteel en 8u zitten is vrij lastig (als ik op een bureaustoel zit dan denk ik dat baby weinig plaats heeft). Voel constante beweging tegen mijn ribben enzo. Geen pijn maar best vervelend. Nog 8 weken voor ik met zwangerschapsverlof ga. Aftellen!!!
  • Vannacht drie uur met weeen gezeten. Begon met enorme rugpijn en harde buiken die maar niet wegtrokken. Warm bad hielp niet, pijnstiller hielp niet, gaan liggen hielp niet, ik kroop de muren op. Uiteindelijk begon ik te timen en volgden ze elke 7 minuten en duurde 1 minuut. De pijn bleef hetzelfde, en dus heb ik gewoon afgewacht. Uiteindelijk zijn ze vanzelf gestopt. Vanochtend laten checken en bleek dat baby volledig is ingedaald dus wss vannacht daarvan last gehad. Voor de rest was alles ok maar moet ik rustiger aan gaan doen. Was even schrikken want nu zou toch echt nog wel te vroeg zijn. Volgende babydate eind van deze maand.

• Kan ik me voorstellen dat dat schrikken is @Jamima . Je bevalt toch met geplande ks he? Ligt er al een datum vast?
    Of verwar ik je met iemand anders? smile.gif

Ik heb mijn verlof aangepast. Ipv tot 38 weken blijf ik vanaf 34 weken thuis. Eerst nog wat verlof opnemen en aansluitend mijn bevallingsverlof. Ik wil nog wat tijd voor mezelf en om alles rustig klaar te hebben, ipv misschien te werken tot de dag voor de bevalling.
    Ben dus enorm aan het aftellen al zal het wel raar zijn, die laatste werkdag smile.gif

Babykamer is bijna geschilderd, kunnen we eindelijk het kamertje in elkaar zetten love.gif
  • @Dreamy nee idd, je zit juist smile.gif datum staat gepland op 16/09. Dan ben ik exact 40 weken bigsmile.gif
    Nu mag ie van mij ook al komen op 38 weken hoor lol, maar als het zoals men laatste word....daar was ik een week overtijd horror.gif

Groot gelijk dat je wat vroeger op bevallingsverlof gaat, geniet nog een beetje van de rust. Daarna word het zo druk met de verzorging en dan alle bezoekjes en goede raad van iedereen.

Babykamer staat hier nog steeds niet horror.gif moet er echt werk van maken. Ben wel al een babybedje gaan kopen maar moet deze nog ineen zetten. Zowiezo slaapt ie het eerste jaar mee in onze kamer, is wat gemakkelijker qua borstvoeding.
    Morgen ook eens aan men tas beginnen voor het ziekenhuis denk k. Het kan maar klaar staan he.

• @Jamima wel leuk dat je de uiterste datum dus wel weet. Kan je echt gericht aftellen bigsmile.gif voor jou is het dus echt niet lang meer!!

Ik heb vandaag al sinds ik opgestaan ben zo'n zeurende menstruatiepijn in mijn onderbuik en lage rug, pfff vervelend, zeker als je de hele dag op een bureaustoel moet zitten. Iemand een idee waar die pijn vandaan komt?
  • @Dreamy Mss gewoon krampen? Of Mss van het groeien van je baarmoeder?
  • Ik heb ook mijn uiterste datum gekregen. 12 oktober op 39 weken. Nog 9 weken en een paar dagen. Aftellen dus. De kinderkamer ... Daar zijn we net aan begonnen smile.gif komt wel goed allemaal.

@Jamima Bij jou slaapt het kindje op jullie kamer ?!? Dan wordt je partner toch elke keer wakker ?

• Hier ook bezig met het kamertje nu, meubeltjes ophalen en in elkaar steken en dan begin ik alles te wassen smile.gif
    We gaan ook nog zo'n ikea bedje halen om om te vormen tot co-sleeper.
    Hier slaapt ie normaal gezien, als alles goed gaat, ook bij ons op de kamer. Dat schijnt al een goede preventie tegen wiegedood te zijn en is inderdaad ook veel fijner voor borstvoeding. Als mijn vriend er niet van kan slapen, moet hij zelf maar in een ander bed gaan liggen tongue.gif

Even een vraagje, misschien een domme vraag maar ben absoluut niet thuis in van die dingen: ik heb een hospitalisatieverzekering via het werk, maar hoe zit dat voor het kindje? Moet ik die vooraf al mee laten aansluiten? Want was als hij bv meteen na de geboorte medische zorgen of zelfs een operatie nodig heeft? Niemand kan me daar precies een pasklaar antwoord op geven op 't werk en in de polis lees ik daar ook niks over. Het is bij ethias.
  • @Riet nee hoor, elk kindje van ons heeft zijn eerste jaar bij ons op de kamer geslapen. Nooit last mee ondervonden, integendeel, allemaal gemakkelijker. Als de partner wakker word helpt hij mee en doet zelf eens een pampertje ofzo maar meestal slaapt ie er gewoon door goofy.gif

@Dreamy normaal gezien word je kindje er automatisch mee op geplaatst na de geboorte maar best eens even bellen om zeker te zijn.
  • Wij verhuizen ons zoontje naar boven en ons meisje komt in de kamer naast ons te liggen, beneden. Het zal druk worden. Een baby'tje en een kindje van anderhalf jaar. Nog heel eventjes rust in huis smile.gif
  • Ja dat voel je wel van 1 naar 2.
    Hier voelde ik het enorm als we van 2 naar 3 kids gingen.
  • Hoi! Hoe gaat het hier met iedereen?

Wij gaan volgende week op controle voor de 32 weken echo. De volgende mijlpaal dus. Hopelijk gaan die laatste 8 weken snel voorbij. We zitten redelijk op schema denk ik. Alles voor de doopsuikers hebben we in huis, kinderkamer is geschilderd en geïnstalleerd, ontwerp voor kaartje is ok. Nu alleen nog stickers met adressen drukken, plakken op de enveloppen en de babyborrelkaartjes er al in steken.
    Ook het parkje staat al in de woonkamer, weliswaar zonder bekleding momenteel. Ik zoek nog een eenvoudige witte parkomrander maar dat is blijkbaar moeilijk te vinden!

Ben nog steeds fulltime aan het werk en dat begin ik wel te voelen nu. Tegen het einde van de dag voel ik meer druk in mijn onderbuik, en omdat ik 8u per dag zit heb ik nog meer last van constipatie. Heel erg vervelend en soms ook wel zeer pijnlijk. Ik zou graag hebben dat de gyn me thuis zet vanaf nu maarja... dan zal ik een andere oplossing moeten zoeken voor mijn verlof na de bevalling, want met 9 weken ga ik echt niet genoeg hebben wink.gif. En ook... ik vermoed dat mijn gyn me niet zomaar zal thuis zetten, zal al een ernstige reden moeten hebben hé. pfff.

Hoe staat het met jullie planning? En houden jullie het daar nog een beetje vol? smile.gif
  • @Babette9 Lijkt me dat je inderdaad al goed voorbereid bent! wink.gif
    Wij hebben kaartjes en suiker gekozen, maar nog niet definitief besteld. Ik twijfel nog tussen het zelf vullen of laten vullen. Eerst wou ik het sowieso laten vullen maar omdat ik nu vroeger thuisblijf van het werk, denk ik het zelf te doen om mijn dagen wat te vullen. Enige dat me tegenhoudt, in september kan het nog goed warm worden en wij hebben nergens een echt koele plaats waar ik het dan kan opbergen. Ik ben bang dat alles dan smelt ofzo.

De kamer is geschilderd en komend weekend wordt het kamertje opgezet.
    Parkje en verzorgingstafel staan ook al beneden, matrasje ligt er in verder nog niets. Al ga ik geen parkbekleding kopen, dus het is enkel nog hoeslakentje en dekentje wassen en erop leggen smile.gif

Ik ben begin deze week langs de huisarts geweest en die heeft me enkele dagen thuis gezet. Je kan het dus ook eens aan je huisarts vragen Babette? Ik ga sowieso vanaf 36 w met bevallingsverlof. Ik zie het pendelen en op bureau zitten echt niet meer langer zitten. Ik neem achteraf dan ouderschapsverlof. Het is financieel wikken en wegen maar ik heb het er wel voor over, ik wil 'uitgerust' aan de bevalling kunnen beginnen en vooraf tijd hebben om alles rustig klaar te hebben en nog een beetje tijd voor mezelf nemen, nog eens leuke dingen doen met vriendinnen nu het nog kan.

Hier vanavond 32 w echo love.gif Benieuwd hoe ons ventje het stelt!
  • gewicht baby 30 weken

Hoihoi dames!
    Wij hebben begin deze week op 30 weken onze groei echo gehad.. nu weegt ons meisje op 30 weken al 2kg, heb geen suiker en ben in totaal 7kg aangekomen.. ik verschrok mij een bult:) nu moet ik op mijn suikers letten, anders zou het een zwaar bevalling kunnen worden. Wie had dit nog?
  • Hier op 28w 1,200 kg en op 32w 2,150 kg
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld