Hoe het beebje aankondigen?

• Hey,

Hoe kondigen jullie de komst van een babytje aan?

Bij ons is het nu nummertje 2. Mijn man dacht met een leuke t-shirt voor onze zoon, maar super origineel is dat niet natuurlijk.
    Bij A hadden we voor mijn mama een breiboek voor babykleertjes en voor mijn papa een opa-verhaalboek. Bij mijn schoonouders hebben we een spruitje cadeau gedaan, dat duurde eventjes voor ze de boodschap door hadden, maar ze vonden het wel leuk gevonden.
    Nu dus op zoek naar nieuwe ideetjes.

Volgende week eerste echo en als dan blijkt dat alles ok is (en of we 1 of 2 kindjes extra krijgen want 2-lingen zitten in de familie) gaan we het onze ouders, broers en zussen (en mijn werkgever) vertellen (allez, mijn zus weet het al hoor, ik wilde het toch aan iemand vertellen wink.gif .
  • wij doen het met een t-shirt smile.gif er staat op van voor ik heb een geheimpje en dan vanachter ik wodt ( zoals Navara het zegt bigsmile.gif) grote zus
  • Mijn ouders zijn al op de hoogte. Voor hun had ik een tekening van een vogeltje. Mijn dochter had dit dan met vingerverf ingekleurd. Ik had er dan bijgeschreven: L. de zotte mus. Dan aan de binnenkant: wordt grote zus!
    Ik had hun gezegd dat het de uitnodiging was voor L. haar verjaardagsfeestje. Kwestie van dat ze het nog niet direct zouden doorhebben.
    Voor de facebook aankondiging heb ik een foto getrokken van duplofiguurtje. Mama, papa, grote zus en baby zitten in de living. En daarboven een tekstje: wij kijken uit naar eind september. Dat gaan we aankondigen ergens eind maart.
    Voor de rest van de familie ben ik aan net denken om iets te doen met paaseitjes. En een vroeg paaskado af te gaan geven. Wij gaan het ergens vertellen aan de dichte familie tussen 8-17 en 25 maart. 8 maart heb ik echo op 10 weken. 17 maart verjaardagsfeestje dochter. En 25 maart nekplooi enzo. Dus twijfel nog om het juiste moment te kiezen. Heb al een miskraam achter de rug dus wil nu toch wat zekerder zijn.
  • hier krijgt ons zoontje een zelfgemaakt t-shirt aan
    ga op de voorkant een badeendje zetten en op de achterkant 'binnenkort speel ik niet meer in mijn...' kwestie dat ze het niet in de eerste seconde al doorhebben hihi

Voor ons zoontje hadden we een tutje in een potje gestoken onder het mom an: we hebben iets gemaakt, je moet es zeggen wat je ervan vindt'
  • Voor mijne man had ik een tekstje geschreven op het memo bord en dan newborn kousjes erbij met I <3 Papa op. Toen hij thuis kwam duurde het toch eventjes voor hij het zag hangen.

Mijn moeder hebben we het zo verteld en mijn broer ook, net als mijn schoonmoeder. De rest van de familie weet het nog niet, we gaan nog enkele weken wachten. Misschien gaan we het ook gewoon zeggen tenzij ik nog iets origineel vind.
  • Bij de oudste hebben we een gedichtje in een kaart geplakt en die gegeven aan oma's en opa.

Bij de 2e heb ik de oudste (ze schelen maar 14 mnd) een t-shirt aangedaan waarop ik zelf een 2 had gemaakt in een cirkel en in het klein aan de buitenkant: op komst... Gezet..

Bij sommigen duurde het een poos, anderen hadden het zo door.

Omdat het nu samenvalt met de ziekte en chemo's van mijn man, hebben we het gewoon verteld..
  • hier nog geen idee ,heb wel ooit een longsleeve gekocht voor de jongste in maat 104 met aan de zijkant verticaal ik BEN de grote BROER (prenatal)

moet ff zoeken voor de andere 2 maar eerst een goede reeks echo's hebben smile.gif
  • Heb een bavetje gevonden met de tekst: 'jullie worden oma en opa' op. Ingepakt en vanavond aan mijn man zijn ouders gaan afgeven, ze waren heel erg geschrokken, maar voor de rest was de reactie wel leuk.

Morgen mijn ouders pfffff ....
  • Jolie, oei blijkbaar een zwaar zieke man. Dat zal wel een heel zware periode zijn voor jullie gezin.
  • Idd Lica... Zijn kanker is terug gekomen na 2 gezonde jaren.

Anders had ik denk ik een taart gemaakt met een baby erop.. Met roze en blauw...
  • @Nancy: ook een groot leeftijdverschil bij jullie. Mijn kids zullen dan 9 en 6 zijn. Weet echt niet hoe het te vertellen.
    @Jolie: zal een zware periode voor jullie zijn
  • @ Jolie het gaat idd een zware beproeving zijn. Maar de baby kan mss een mooi lichtpunt zijn.

De Kids hebben we het gewoon verteld, onze ouders hebben we een bavetje gekocht, ze reageerde heel positief, gelukkig
  • Ik stond in een chocoladewinkel en zag ineens het licht:

een mama-eend+ een papa-eend, een klein eendje en dan nog een kuikentje in het ei, ons gezin dus! Daar een mooi cadeautje van gemaakt en afgegeven aan mijn ouders. Ze moesten even kijken, maar hadden het natuurlijk snel door. Leuke reacties en mijn zoon heeft meteen zijn eendje opgesmuld smile.gif.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld