Platliggen

• Zijn er hier mama's die ook moeten platliggen?
    Kwestie van de tijd te doden?
  • Ik heb de raad gekregen om zoveel mogelijk te rusten... maar moest ik kunnen ik zou : massa's series kijken (zoals true blood, weeds, sex and the city...) boeken lezen, middagdutje doen, beetje op de laptop... maar ja we leven niet in de ideale wereld en met een kleine uk in huis is daar nog niets van in huis gekomen! Mss als ze naar school gaat dat ik dat ga kunnen doen... hoop dat dit je helpt!

xxx muizeke xx
  • Kwestie van mij bezig te houden weet ik wat doen voorlopig, heb het bij mijn eerste ook voorgehad, was ook om ervaringen te delen wink.gif

Normaal werkte ik in een kribbe, maar voor infectiegevaar, was ik overgeplaatst naar de bib, dus boeken genoeg hier lol.. Tv gsm en ipad binnen handbereik

Maar precies niet veel platliggende mama's hier?
  • Ev: Ik denk, met boeken, gsm, iPad, eventueel tv binnen handbereik, dat je het beste af bent. Of misschien nog enveloppen schrijven, of doopsuikertjes vullen. Veel meer kan je niet doen he als je moet platliggen.
  • Idd die dingen staaan ook op mijn to do lijst, en fotoalbums in orde maken ook..

wave.gif
  • hoe gaat het ondertussen ev? wave.gif
  • Nog verder verkort en al een centimeter opening maar dat wil niets zeggen, nu hij verzekerde mij, als ik niet nog 2 weken goed rst, dat het snel kan gaan..
    Ma heb nu erg veel last vanvmijn heupen en onderrug, constante pijn, mijn darmen ook weer, amaai dit hou ik niet uit sadhug.gif
    Hie gaat het met jou? X
  • oei ev da s niet leuk sadhug.gif
    kersenpittenkussen helpt hier vaak, maar dat ken je waarsch al (en dat kan je al liggend moeilijk warm krijgen upset.gif ) Ik wens je toch veel platlig courage zenne, het is nog wat vroeg voor bij jou he...

Hier oké. Dikke cm, beeb goed ingedaald. Normaal vandaag crontole vrvr, maar ze ligt ziek in bed. Mssn morgen. Anders 24/9 gyn (mssn ervoor nog vrvr als ze dit in planning krijgt). Al een keer 'valse start' gehad, en dan paar keer een valse start die minder neig was als ze eerste dus dan wist ik wel dat het terug ging stilvallen smile.gif en dan helpt een kersenpittenkussen ook enorm! Moet mijn was ophangen (en nog vanalles doen!) maar ben blij dat ik je nog eens gehoord heb!

Veel succes he, lijkt me moeilijk dat stilligen, respect! Thumbs up hier, t is toch beter als die nog wat kan blijven zitten zodat de beeb er meer klaar voor is he... candle2.gif
  • Tis zoiezo couveuse moest hij nu komen dus kzou ook nog liever 2weekjes volhouden..
    Valse start, heel herkenbaar, gisteren ook zo en pijnlijk ook pf!
    Maar ah bij matteo is ook alles goed gekomen dus ik maak me minder zorgen, ik mis gewoon het buitenzijn, de rest gaat nog, ik geniet nog van de rust, tis anders dan bij matteo. Toen was ik echt down en depri, maja smorgens zorg ik voor matteo, hij wordt dan naar school gebracht, ik doe een afwasje of wasje of stofzuigen, en dan naar boven liggen, tot 17u ofzo en dan koken en matteo komt dan thuis.
    Als mijn vriend gaat trainen is, ben ik ook niet alleen want matteo gaat op 20u naar bed en omtegen dan ben ik weer blij dat ik kan gaan liggen.
    Bij matteo zijn zwangerschap was ik veel meer alleen he als mijn vriend er niet was..

Ik zou het niet erg vinden dat hij vroeger komt want tis zo nen groten,weer nervous.gif
    Ik ga zoiezo binnen een week en half weer vanalles doen hoor smile.gif

Geniet nog maar van je laatste dagen hoor! Alles komt goed en je zal da supergoed doen!
    Geniet van dat magische moment! thumbup.gif
  • Hey Ev,

fijn dat het platliggen nu beter meevalt als bij Matteo. Kan het me inbeelden dat het inderdaad een verschil maakt of je regelmatig alleen bent of niet he.
    Nog 2 weekjes volhouden, zou super zijn als je het zo lang kan rekken he... en zo couveuse vermijden... ik duim nog altijd zenne thumbup.gif

Hier mag de beeb nog steeds effe in de buik blijven zitten... als het zou kunnen... Heb het idee dat ik gewoon zwanger zou kunnen blijven. Ondanks de ongemakskes... Bevallen is verantwoordelijkheid krijgen, beslissingen moeten nemen, zorgen voor een ander mens die echt afhankelijk van ons zal zijn, en... een datum krijgen waarop ik terug zal moeten gaan werken. thumbdown.gif
    Ik kijk wel uit naar het magische moment als het beebje voor t eerst op de buik/borst zal liggen!
    Hoop dat ik dat allemaal goed ga kunnen, al die verzorgingen.. ponder.gif
  • Hoi hoi dames

heb dit topic nu pas gezien maar ik lig al plat van mijn 18 weken zwangerschap. Had toen al een baarmoederhals van maar 2cm. Na 3weken thuis te liggen was die dan verkort naar 1,5 en ben ik in het ziekenhuis opgenomen. Daar hebben we 11 weken gelegen zonder veel verandering. Was echt volledige bedrust mocht alleen naar toilet en me snel wassen. Uiteindelijk op 32 weken 4 dagen thuis geweest maar bij de controle bleek toen dat de baarmoederhals volledig verstreken was en 1 cm ontsluiting. Ook ons mannetje zit al laag. Nog eens 10 dagen ziekenhuis erbij gekregen omdat de gyn mij absoluut 34 weken wou laten halen. Nu terug anderhalve week thuis (waar ik ook echt zoveel mogelijk rust houd) en geen verandering meer gehad. We hopen ook heel hard nu tot 36 weken te geraken zodat het kindje idd direct bij ons op de kamer mag. Maar je ziet. De gyn heeft gelijk. Enkel door echt te rusten kan je het halen. Ik weet hoe lastig dit soms kan zijn maar mijn kracht was echt om ons kindje zo lang mogelijk bij ons te houden. Daar had en heb ik nu nog steeds alles voor over. De tijd ben ik moeten doorkomen zoals jullie met het lezen van boeken, tv kijken, puzzelboekjes, labtob en van die prutsen. Maar uiteindelijk is het me toch 17 weken gelukt. En wij doen er hier nog zeker een paar dagen bij.

Veel succes voor diegene die hier nog moeten platliggen. Als je volhoud zal je beloond worden. wink.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld