Ons ziekenhuiskoffertje :-)

• Lanyare,
    Ik ben ook aan mijn valiesje begonnen. smile.gif
    Er zitten al handendoeken en washandjes in, deel van mijn toiletzak, en de babykledij.
    Dees week ga ik voor pyjama zien enzo...
    En ook voor maandverband.
    Bedoel je hoeveel maandverband je nodig hebt int ziekenhuis of ook voor thuis?
    Ik krijg int ziekenhuis 1pak, das van da super dik maandverband, eenmaal da da op is, moet je van je eigen gebruiken.
    Ik pak always, voor de nacht, die zijn extra lang.. wel handig vind ik.
    Verder voorzie ik voor thuis toch ook wa pakken hoor, zeker voor de eerste maand.

Een kleine tip voor de mensen die hun koffertje al gemaakt hebben.
    Leg er zo'n zakje in van zwitsal, de babykledij blijft dan lekker ruiken. thumbup.gif
  • Happy: In eerste instantie vooral in 't ziekenhuis... Heb nu voorlopig 1 doosje Allways extra long of zoiets gekocht, maar daar zitten er maar 22 in en, afgaande op 'de verhalen' zal ik daar wel niet lang mee toekomen. Ik weet ook helemaal niet hoe erg die bloedingen zullen zijn he. Volgende zaterdag gaan we echter wel onze grote inkopen doen bij de Colruyt, en ik dacht al een voorraadje in te slaan.

Ik was eigenlijk altijd gewoon om tampons te nemen, maar ik vermoed dat het wel even zal duren voor ik daar weer aan toe ben? Op zich is het dan niet slecht dat ik gewoon teveel aanschaf he, het raakt wel op uiteindelijk.
  • Ik neem zelf kraamverband mee (merk Kruidvat!) omdat die van het ziekenhuis écht wel heel dik en niet comfortabel zijn. Ik was echt blij dat ik de mijne had bij mijn vorige bevalling. Die zijn dikker dan gewoon maandverband, maar je kan er gewoon mee stappen. Bij ons in het ziekenhuis zijn ze GI-GAN-TISCH! wink.gif En ik wist dat nog van toen ik vakantiewerk deed in het ziekenhuis, toen waren mijn regels er doorgekomen en ik had niets bij en toen hadden ze mij zoiets gegeven... vreselijk vond ik dat! Kon daar waarlijk niet normaal mee stappen bigsmile.gif

Dus nu voorzie ik mij op eigen kraamverband en ook enkele Always Nights extra groot voor de laatste dagen in het ziekenhuis en de eerste dagen thuis.

Ik moet ook nog om tepelzalf, want die geven ze nu blijkbaar niet meer in het ziekenhuis (of toch niet die die ik gebruikte).

Voor de baby heb ik wat kousjes, mutsjes, krabwantjes, body'kes met lange en korte mouw in 50 en 56 en Zwitsal en Mustella (want in ziekenhuis is het Galenco en ik ruik dat niet zo graag...)

Ik zoek ook nog zo van die haarbandjes voor meisjes, iemand een idee?
  • Hier zijn de kraamverbanden van het ziekenhuis ook mega groot, weet ik nog van mijn eerste. Maar wij hoeven eigenlijk wel niet veel mee te nemen want je krijgt alles zoveel je wil in het ziekenhuis. Het zal natuurlijk wel allemaal verrekent zijn hé.

Voor de baby heb ik de 1ste pyjama mee, dan nog 3 setjes, 2 pyjama's en 1 setje om naar huis te gaan. (bij een setje bedoel ik dan ook body en kousjes inbegrepen hé) Voor mezelf heb ik al de handdoeken klaarliggen, toiletgerief, bevallingskleedje en 1 setje kledij.

Tiineke, ik heb al haarbandjes gezien in OBAÏBI (wit en roze), C&A(verschillende felle kleurtjes), en heb er nog al gezien ze maar kan nu niet meer onmiddellijk zeggen waar.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld