Nog lang werken??

• Hallo,

Ik ben momenteel 33weken.
    Ik heb juist 2weken verlof achter de rug.
    Ben maandag terug begonnen met werken en dit normaal voor 3weken lang (daarna 2w verlof dan begin zwangerschapsverlof).
    Maar het gaat ni zo goed zoals ik me had voorgesteld.
    Ik werk in carrefour (aanvullen) en ze geven me wel wa lichter werk, chips aanvullen enzo maar het is het vermoeiend.
    Ik geraak amper vooruit.
    Was te juist echt uitgeput opt werk. Ik doe ook maar 4uurtjes maar het zijn er precies 4 teveel. Ze hadden me zelfs al een stoel gegeven zodat ik af en toe kon gaan zitten..
    En daar heb ik toch redelijk wa gebruik van gemaakt.
    Krijg daarna nog is last van mijn onderrug en had bij het stappen heel veel pijn aan mijn schaambeen (mijn bekken zeker).

Nu vind ik zelfs dat mijn gezondheid en die van mijn kindje voorgaat (ooh ja, kneem dus ook al sinds week 28w utrogestan omdak teveel harde buiken heb) maar ik vind het ambetant om naar de dokter te gaan.
    Ik heb schrik voor de reactie's opt werk (ni mijn vrouwelijke collega's want die begrijpen me), maar voor mijn baas enzo, is echt een rare vrouw, en voor mijn chef....

Ik moet dus normaal zaterdag nog werken en dan daarna nog 2weken.
    Nu wou ik dus morgen naar de dokter gaan en toch een weekje laten voorschrijven. Of 2weken, totda mijn verlof begint.

Wa zouden jullie doen?
    Zouden jullie blijven werken of ziektepapiertje binnendoen?
    En zouden jullie 1 week of 2weken vragen??
    En hoelang blijven jullie eigenlijk weken?

Want dit is mijn 3de zwangerschap en ik voel wel degelijk het verschil met mijn andere 2.
    En ik wou zoiezo maar maximum blijven werken tot week 38 (ben ook bij mijn zoontje op 38w bevallen) je weet nooit hé.
    Maar als ik dus nu thuis ben, ben ik nog maar 33weken.
    Ik weet da het raar klinkt, maar kvoel me er ni super bij als ik nimeer ga werken...
  • Heb hetzelfde gevoel.. Wil ook liever thuiszijn, ben doodmoe, maar durf de stap niet zetten..
    Ben zondag 31 weken..
  • Happy: Kunnen ze je echt niets anders geven om te doen? Aanvullen, dan sta je toch veel recht, en moet je toch in principe ook te veel bukken en weer rechtstaan en zo, ook al moet je dan enkel lichte dingen aanvullen? Dat ze je aan de kassa dan eerder zetten, met een stoel uiteraard, of zoiets.
    En anders... Niet te hard mee inzitten om naar de dokter te gaan. Da's beter dan je forceren.
  • Lanyare, kassa zou'k kunnen vragen, maar ten eerste doe ik da dus echt ni graag. Omda ik da ni zo goe kan, val af en toe maar is in, maak ik af en toe dus wa fouten, en de klanten kunnen daar echt ni mee lachen.
    En dus van de stress krijg ik dan veel harde buiken.
    En ook het zitten doet ni zo goed aan mijn bekken/onderrug.
    Kga morgen zien, anders ga ik morgenvroeg toch naar dokter, en vraag 1 weekje. Die laatste week zal ik dan wel zien...

Bedankt voor jullie reactie.
  • Ik vrees da als je volgende week nie gaat, dat het dan de week erna helemaal niet meer zal lukken. Zo heb ik da toch ervaren in mijn vorige zwangerschap: zodra ik dingen lie vallen (sport, rechtstaand werk etc!) was het zeer moeilijk om dat nog te hernemen. Ik werk nog tot 14 oktober, maar doe geen zwaar fysiek werk. Ik geef gedeeltelijk les, de rest is bureauwerk.

Goeie moed!
  • Happy: Oei, ja, daar had ik eigenlijk niet aan gedacht. In mijn studententijd hebben ze mij ook es ene keer aan de kassa geplant omdat het toen net druk was. Had het nog nooit gedaan, maar man, dat is inderdaad echt niet gemakkelijk. En tegenwoordig vliegt iedereen direct op en niemand die nog efkes geduld heeft he.

Nu is 't ook wel zo, gelijk Victoria zegt, dat het misschien wel betert als je volhoudt, omdat je dan terug de gewoonte hebt/krijgt. Ik klaag ook al een tijdje van pijn in de rug en de lies als ik teveel rondstap en zo, maar op reis viel dat eigenlijk beter mee dan nu ik weer thuis ben. Alle ja, ik ondervond wel dat ik rapper es moest gaan zitten en zo, maar we bleven echt wel uitstapjes maken, en al bij al heb ik toen minder last gehad dan ik nu weer heb (heb eergisteren in een 'colère' de kinderkamer leeggehaald, wat inhield dat ik een paar keer trap op en af moest met een paar dozen en vanalles en nog wat - had dat misschien toch beter niet gedaan). Op reis was ik inderdaad altijd wel beetje stram 's morgens, maar met opnieuw in beweging te komen, ging het ook weer weg.

Als je de kassa liever niet doet, is er misschien nog wel iets anders beschikbaar? Volgens mij zal het zeker geen kwaad kunnen om het na te vragen. Desnoods misschien eerst horen bij de collega's anders, of zij geen idee hebben.
  • Dag dames,
    happy hoe voel je je nu? Ik start zoals jullie weten volgende week terug te werken, allé het is niet lang, maar ze moeten mijn verlof natuurlijk goedkeuren, mocht ik toch moeten thuisblijven, weet ik niet of ze 1.mijn verlof gaan goedkeuren 2. ga ik maar 9 weken bij ons kleintje kunnen blijven, kan wel 1 week extra vragen maar toch...
    Happy, ik zou toch even doorbijten maar jij voelt jouw lichaam het beste aan en als het niet lukt, ga naar de dokter maar dan zou ik het werk niet meer hervatten...

xxx muizeke xxx
  • Hallo,

Ben toch te juist naar de dokter geweest.
    Kzei da ik veel pijn had aan mijn schaambeen en rug en hij zei toch om het rustig aan te doen, en veel te rusten.
    Hij wou 2weken schrijven maar heb gezegd da 1tje genoeg is.
    Kheb ni moeten betalen. Dus als het die laatste week toch echt ni gaat, ga ik gewoon terug.
  • Goed happy dat je nu een weekje kan rusten!

Ik ben bij de gyne geweest en mijn bmh is ferm verkort naar 17-22mm dus platte rust 3 weken om. Te beginnen, dus ben ook thuisgezet..
  • Ev, ja da weekje gaat me goed doen, mijn mama is ook met verlof en komt de kindjes ook al een paar dagen halen, maandag gaan ze naar een binnenspeeltuin..
    Dan kan ik is goed rusten.
    Want met zo'n 2 kapoenen hier, is het echt heel lawaaierig en druk.
    De rust en de stilte zal me goed doen.

Oei nu al verkort, je was 31w zeker hé?
    Rust dan maar goed, da je ni te vroeg bevalt hé.
  • Bij mijn zoontje was het nog vroeger, zie profiel..
    Zal ons idd wel goed doen he..

Kindje(s) uit handen geven als je thuis bent, doe ik niet graag maar nu ist van moeten he, en zal deugd doen om wat bij te rusten.

Geniet er maar van meid!
  • Ev,
    Ja ik doe da eigenlijk helemaal ni graag, ook al kan ik dan ni echt rusten, kheb ze liever bij mij.
    Maar mijn mama haar collega heeft ook een kindje met dezelfde leeftijd als mijn dochtertje en ze vraagt al heel de tijd om naar die speeltuin te gaan.
    Ik ging normaal mee, maar nu ik zoveel pijn heb aan mijn schaambeen, blijf ik thuis. Kindjes gaan da leuk vinden die speeltuin en ik kan dus is rusten hé. smile.gif
  • Idd de kindjes hebben er minder last van dan wij he..
    Morgen gaat matteo ook weg met mijn ouders, zodat ik kan rusten, terwijl papa moet gaan voetballen..
    En als ik je zeg dat hij nog maar 2x ergens is blijven slapen, zal ik het nog lastig krijgen sad.gif maar we komen erdoor he.

Rust ook maar goed! De kindjes amuseren zich wel zonder ons smile.gif
  • Happy: Aah, rust dan maar goed uit. 'k Kan me wel voorstellen dat het niet zo leuk is om ook je andere kindjes dan te moeten missen, maar ze zullen het toch ook wel fijn vinden om met de oma op stap te gaan.

Ev: En rust jij ook maar goed zeg! Ocharme, platte rust lijkt me helemaal niet fijn, maar 't is voor een goed doel he.
  • Had het bij mijn zoontje mentaal iets zwaarder dan nu, ik weet nu extra hoe belangrijk het is en als alles goed is, is het maar voor 3 weken en dan mag ik weer meer doen..

wave.gif
  • Ik moet nog 2 dagen werken....
    Tel echt af...
    Het is zwaarder dan ik dacht
    Ik moet wel elke dag een 20 tal keer naar het 2 de verdiep 'trappen'
  • Hier nog 5 weken en 1 dag. Gelukkig kan ik vaak van thuis uit werken. Slaap momenteel erg slecht door de hoest die ik heb overgehouden aan mijn verkoudheid en dat weegt wel. Ben net een hoestsiroop gaan halen, hoop dat die ervoor zorgt dat ik vannacht wel goed slaap.
  • Hier nog 4 weken en 1 dag werken. ik hoop dat ik het kan volhouden
  • Kelly, ik ben uitgerekend voor de dag voor jou dus ik moest eigenlijk nog even lang werken maar ik heb deze week beslist om maar 2 weken meer te gaan. Ik vind, na in verlof geweest te zijn, het werken wel zwaar geworden. Chapeau voor jou en ik hoop dat het je lukt hug.gif
  • Nog 3 weken!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld