hoe weet je wanneer je vruchtwater verliest?

• Hallo allen,
    ik vind dat ik momenteel veel vocht verlies langs onder
    hoe kan je weten dat je al dan niet vruchtwater verliest?
  • Eens op je hand blazen en als je dan nog verliest zou het vruchtwater zijn
    Ook eens ruiken, vruchtwater ruikt zoeter
    Als je echt niet zeker bent, ff naar materniteit gaan en die doen een testje en dan weet je het direct wave.gif
  • Dank u voor de tip!
  • Als ik op mijn hand blaas, zou het wel eens het verkeerde vocht kunnen zijn hoor blush.gif

Ik ervaarde het als in mijn broek plassen, en ik kon dat totaal niet tegenhouden, hoe hard ik mijn benen ook dicht neep wink.gif
  • ik verloor ook vruchtwater zonder andere tekenen van nakende bevalling (ik was wel al op 3 dagen van mijn uitgerekende datum). Ik stapte in de auto en voelde dat m'n slipje vochtig werd. Thuis broekje veranderd en even afgewacht en niet veel later had ik opnieuw vocht verloren. Ik heb dan de materniteit gebeld en moest langskomen voor een testje... ik ben de dag erna bevallen van een flinke dochter <3

Dat testje stelt niets voor, is gewoon een staafje (lijkt wat op een zwangerschapstest) waarmee ze het vocht opvangen en dan weten ze meteen of het vruchtwater is of niet. Gezien het feit dat je al 31 weken bent zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen.
  • ook het feit dat je het niet kan inhouden (tov urine, kan je wel inhouden) is een indicator
    en inderdaad de geur, ruikt veel zoeter

als je vruchtwater verliest, beval je best binnen de 24u, dacht ik, dus die 15/8 zal het nog geen vruchtwater geweest zijn he?

maar t is normaal op einde zwangerschap meer 'witverlies' te hebben (al dan niet wit)
  • Hey

Katleen is een fout idee hoor. Vruchtwater verliezen wil zeker niet zeggen dat je binnen de 24 u gaat bevallen. Heb Zelf 12 weken in het ziekenhuis platgelegen op een 2persoonskamer en heel wat buurvrouwen gehad waaronder enkele met gebroken vliezen. Die vrouwen hebben er soms nog enkele weken over gedaan voor ze uiteindelijk bevallen waren. Het is zo als er een scheurtje of een gaatje in de vruchtzak zit en je geleidelijk vruchtwater verliest dit niet altijd direct kwaad kan. Je maakt zelf steeds nieuw vruchtwater aan waardoor je nog even voort kan. Zelfs als je zonder vruchtwater zit kan dit nog geen kwaad voor de baby. Vanaf 26 weken zwangerschap kan die zelfs overleven in de baarmoeder zonder vruchtwater.

Dus zelfs bij verliezen van vruchtwater: je gaat best naar het ziekenhuis omdat er dan gevaar is voor infecties, maar tot zolang je geen weeen krijgt moet je je nog geen zorgen maken.
  • je kan idd vruchtwater lekken, door kleine schuertjes. meestal is dat vocht echter slijmverlies van de verwekende baarmoederwand...
    ik heb er ook veel last van nu, is niet echt slijmerig altijd, soms wel, soms perfect doorzichtig, soms donkerder...
    mijn schoonzus had op 37w een scheur in de vliezen en zei zij dat dat echt leek alsof haar water brak: alles was nat langsonder, tot in haar schoenen, en toch was haar water nog niet écht gebroken. zij moest toen wel bevallen, de scheur was te groot en ze was de 37w voorbij.
    als het erg blijft lekken, gewoon eens naar de materniteit rijden, zij gaan snel weten te zeggen hoe of wat, bij kleine scheur mag je er nog mee rondlopen soms, indien te groot en je bent al ver genoeg kijken ze even aan of er weeën komen en anders steken ze het dan in gang...
    zelf heb ik geen ervaring met brekende vliezen dus, die hebben ze bij mij twee keer moeten breken tijdens de bevalling, en da's een zondvloed dan, dat blijft maar lopen haha thumbup.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld