November "15

• @tati: dikke proficiat!!!! Geniet van je kleine meid!

@HappyFuture: oh, dat ken ik niet die ballon... Ik veronderstel dat je in Nederland woont, aangezien je spreekt over een ziekenhuisverblijf (en in België is dat eigenlijk normaal)? Hier laten ze je normaal ook nog wel langer over tijd gaan, tenzij het risico's gaat inhouden zoals heel hoog geboortegewicht enzo. Hmmm... Ocharme, heb met je te doen dat het allemaal zo lang duurt... Er zit weinig anders op dan wachten en hopen dat je vrijdag je baby in je armen hebt!!
  • Ik woon inderdaad in Nederland. Hier mag je na de bevalling gelijk naar huis. Ik probeer er vrede mee te sluiten dat ik 3 dagen van huis weg ben.
    Hoe voel jij je @Zon85 ? Al voortekenen?
  • Ben sinds gisteren antibiotica aan het nemen en voel me vandaag al wat beter toch... Nog een dag of 2 en ik ben er klaar voor denk ik smile.gif Ik verveel me alleen zo!! Weet echt niet wat ik de ganse dag moet doen... En voortekenen... Prinses is nog heeeeeel beweeglijk en ik hoor iedereen zeggen dat hun baby's de laatste dagen veel stiller waren, dus als ik daarop afga zal het nog lang duren hier smile.gif langs de andere kant heb ik vandaag ook weer een periode gehad dat ik veel steken had onderaan. Scherpe pijn, maar altijd maar een paar seconden. Zo vandaag weer een uurtje gehad. Hopelijk wil dat zeggen dat er toch iets gaande is, maar ik heb zo m'n twijfels smile.gif ach ja, het kan allemaal snel gaan hé? Moeilijk te voorspellen...
  • Hier heb ik de tijd gevonden om mijn bevallingsverhaal neer te schrijven:

Op maandag 26 oktober ben ik samen met mijn man nog inkopen gaan doen in de colruyt. Drank gaan halen voor in het ZH. Daarna hebben we het park van zolder gehaald omdat de 2 dochters er achter vroegen. We hebben nog een stukje aan ons huis bijgebouwd en dit was klaar sinds vrijdag. Dus we hadden dat weekend ook nog de grote kuis gedaan. In de namiddag kwam een collega van mij even langs om te tetteren. Terwijl ze op bezoek was, kreeg ik wat krampen. Om half 4 is mijn man de kindjes van school gaan halen. Mijn collega ging naar huis en toen vertelde ik mijn man dat ik om de 4 minuten krampen kreeg, maar dat het nog draaglijk was. Mijn man wou onmiddellijk naar het ZH vertrekken (aangezien de eerste bevalling maar 6 uurtjes duurde en de tweede bevalling gefixt was op 3 uurtjes). Dus onmiddellijk mijn ouders gebeld om op onze 2 dochters te passen. Om 17u zijn we in het ziekenhuis aangekomen. De weeën waren draaglijk. Ik werd aan de monitor gelegd, mooie regelmatige weeën om de 3 à 4 minuten. Ik had 3 cm ontsluiting. Tot 21u kon ik de weeën goed opvangen en was er nog tijd voor af en toe een grapje. bigsmile.gif Toen kwam de gynaecoloog even langs om te polsen hoe ver het stond. 6 cm opening en goed gevoeld waardoor mijn water brak. Vanaf dan een weeënstorm die ik niet meer kon opvangen. Dus toch maar epidurale gevraagd. Tegen 22u zat de epidurale eindelijk maar kreeg ik opeens zoveel persdrang. Opeens bleek ik volledige ontsluiting te hebben. De epidurale werkte helaas niet meer... Om 22u50 is ons derde prinsesje Lieze geboren. Ze woog 3200g en was 49 cm groot. Ze deed het onmiddellijk goed. Ikzelf had een minischeurtje dat genaaid is met 2 draadjes. Ik voelde me onmiddellijk super en had nergens geen last van. We zaten duidelijk op de 'befaamde roze wolk'. De grote zussen zijn heel fier en bezorgd, Lieze slaapt en drinkt goed. We genieten volop! Volgende maandag is ons prinsesje al 4 weekjes...wat vliegt de tijd toch snel! Veel te snel want wil nu precies nog meer genieten van dat prutske aangezien het hier wel echt de laatste is. happy.gif
    Voor degene die nog niet bevallen zijn: veel succes en nog even genieten van dat buikje en de stampjes!
  • Oooh klinkt als een behoorlijk goeie bevalling ano! Stom dat je ze dan toch nog,verveeld hebben met die prik als die niks uitgehaald heeft... Intussen zal je hopelijk al wat meer ritme hebben in je drukke huishouden?

@HappyFuture: hoe gaat het daar meid? Hou je het nog vol? Of ben je intussen toch al bevallen? Zo nee, veel succes vanavond en morgen! Ben benieuwd hoe het gaat verlopen!

Hier vannacht best veel gevoelige voorweeën gehad, maar intussen alles weer rustig en opnieuw veel gewriemel in m'n buik.. Het is daar plezant denk ik smile.gif
  • Wij zijn thuis sinds gisteren. Zal ook eventjes de tijd nemen om mijn bevallingsverhaal te brengen smile.gif. Zaterdagochtend nog aan de monitor geweest omdat ik 1 dag over tijd was. Had toen 2cm opening en volgens de gyneacoloog lichte weeën, waar ik mij niet eens bewust van was. Had echt niet het gevoel dat ik in het korte ging bevallen. Ook nog veel leven en gestamp, wel wat vaker harde buiken. Ze zat naar mijn gevoel ook nog redelijk hoog gezien ik haar constant tegen mijn ribben voelde stampen. Bon, terug naar huis met een volgende afspraak voor aan de monitor voor maandag 16/11...

Zaterdagnacht rond 24h plots enorme druk en pijn die bijna niet meer was uit te houden. Had meer last van deze 'druk' dan van de weeën. Onmiddellijk naar het ziekenhuis gereden en daar aangekomen zagen ze dat ik 4cm opening had. onmiddellijk epidurale gevraagd. Echt een wondermiddel ! Amai, wat was dat een opluchting. Na de epidurale had ik al 6cm en een 45 min mocht ik beginnen persen. Omstreeks 4h lag onze meid in mijn armen love.gif love.gif Wat een zalig gevoel ! Zoveel emoties die door je lichaam gieren smile.gif. Hier dus een positief bevallingsverhaal !

@Zon85 en @HappyFuture : Hier dus ook geen enkel signaal dat het op komst was.Hoop dat jullie nu ook snel jullie boeleke in je armen mag hebben nemen! Ik duim voor jullie !!
  • Onze zoon Bradley is gisteravond om 19:29 met een spoed keizersnede ter wereld gekomen. Hij weegt 3395 gram en is 51 cm lang. Hij is kern gezond en heeft al gelijk de nacht door geslapen.
    Zal binnenkort mijn bevallingsverhaal plaatsen.
  • @HappyFuture : Dikke proficiat !!! Geniet maar van jullie zoontje love.gif
  • Dikke proficiat! Geniet ervan...
  • @HappyFuture: proficiat! Blij te lezen dat hij het goed maakt! Ben benieuwd naar je verhaal...

Nu blijf ik hier verdorie nog alleen over sad.gif smile.gif
  • @Elena00 @Tati @HappyFuture Een dikke proficiat met jullie boelekes!

@Zon85 Het is nu ook voor elk moment, we wachten in spanning af smile.gif!

Lukt het iedereen om wat te genieten? Zijn de nachten niet te zwaar? Ik zit deze keer echt op een roze wolk, dat was van onze eerste wel anders. Nu onze kleine kapoen gunt ons ook de nodige rust, de oudste heeft de eerste twee weken ganse nachten gehuild... Nu is het zo dat hij drinkt en dan 3-4uur slaapt, soms zelfs 5u. Als het zo blijft zal hij vlug zijn nachten doorslapen smile.gif!
  • @ihme: Merci hoor ! Hier slaapt onze meid 's nacht 3uren. Ik kan er bijna mijn klok op zetten. Gisteren voor het eerst eens 4uren geslapen, maar het bleef bij deze ene keer. Volgende week moet mijn man terug aan het werk en dan sta je er helemaal alleen voor sad.gif Zie daar wel tegen op !

@Zon85 : Hopelijk is het nu snel aan jou ! Ik duim met je mee smile.gif
  • Even om te melden dat wij woensdagochtend trotse mama en papa geworden zijn van dochter Margot! Bevalling viel op zich wel mee... Overdag is ze de rust zelve, maar 's nachts slaapt ze niet en heeft ze veel last van krampen en slijmen. Zelf dus amper 3 uur geslapen op 2 dagen, wat vandaag tot kraamtranen leidde... Oververmoeid tot en met. Komt daarbij dat ik met een doof been zit als gevolg van de epidurale, wat wsl nog maanden zal duren eer dat hersteld is... De fameuze roze wolk voor de mama is er dus nog niet, maar ben wel apetrots dat zij het zo goed doet!
  • @Zon85 proficiat! Jammer van de vermoeidheid en je been. Maar toch indd genieten van je wonder.
  • @Zon85 : Een dikke proficiat met jullie dochtertje ! Ook een mooie naam trouwens ! Hopelijk herstelt je been vlot en duurt dit niet te lang. Heb daar trouwens nog niet van gehoord.

Hier ook geen roze wolk meer hoor. Onze kleine meid heeft echt heftige huilmomenten die soms 3-4 uren aan een stuk duren. Volgens vroedvrouw heeft ze nu wss een groeispurt, dus hopelijk gaat er dit een deze dagen terug voorbij. Amai, ik heb het moederschap toch serieus onderschat hoor!!
  • Sorry dat ik even kom storen hier wink.gif

@Zon85 ik wil jou even een hele dikke proficiat wensen met je kleine meid!
    Jammer van de tegenslag, maar dat gaat ook weer voorbij! Het is een lange weg geweest maar geniet van het kleine wonder! Het is allemaal zo mooi om mee te maken en ze zien groeien!
  • @Zon85 van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

Mijn bevallingsverhaal:
    Donderdag 19 november om 19:00 met een ballon ingeleid. Om 23:00 begonnen langzaam de weeën. In de nacht een spuit tegen de pijn gekregen zodat ik nog iets kon slapen. Vrijdagochtend getoucheerd, geen ontsluiting en maar 25% verweking. Hormoontabletten ingebracht gekregen. Om 12:00 weer getoucheerd, weer geen ontsluiting en 50% verweking. Om 13:00 braken plots mijn vliezen en hebben ze de ballon eruit gehaald, 4 cm ontsluiting! En dat op een uur tijd. Weeën kwamen direct om de 2 minuten maar waren nog weg te puffen. Om 14:30 kreeg ik een weeën storm. Er zaten gewoon geen rust momenten meer tussen, ik moest blijven puffen, jeetje wat een pijn! Meteen epidurale gevraagd en die om 15:00 gekregen. Vanwege mijn tengere postuur durfde ze de pomp niet hoger dan 6 te zetten waardoor ik de weeën moest blijven weg puffen maar het was te doen gelukkig. Een aantal uur erna kreeg ik een nieuwe gyneacoloog en die begon te zeuren over de hartslag van de baby dat die op de 160 zat en ze wilde 150 zien. Ze zei dat ik me moest voorbereiden op een keizersnede. Heb haar gezegd dat ze die niet mochten uitvoeren met alleen die reden want mijn vaste gyneacoloog zei dat onze drukke baby gewoon een hogere basislijn had en dat het vaker voor kwam. Ze hebben toen bloed van de baby zijn hoofd af genomen om de zuurtegraad te testen en ook daar kwam uit dat de baby het super deed. 18:00 had ik 5 cm ontsluiting. gyneacoloog bleef bezig over de hartslag en ze bleef aandringen op een keizersnede. Ze zou me nog een uur geven zei ze en ik dacht laat haar maar praten dat gaat niet gebeuren. Om 19:00 kwam ze terug en had ik 6 cm maar ze vond dat het te traag ging voor de baby en dat ze nu gingen ingrijpen want de hartslag ging naar de 200 en had weinig variatie. Ik kon alleen maar huilen en zeggen dat ik het niet wilde ondanks dat ik verstandelijk wist dat het beter was. Ze zei dat ze me 20 minuten zou geven om aan het idee te wennen en dan zouden ze me komen halen. Ze verliet de kamer en ik heb gejankt als een klein kind. Nog geen 3 minuten kater stormden er mensen naar binnen en zeiden dat de hartslag niet meer onder de 200 kwam en de nood nu zo hoog was dat de baby er NU uit moest. Ze hebben met mijn bed gerend door de gangen en voor ik het wist lag ik op de ok. Ze hebben me te veel verdoving gegeven waardoor ik tot in mijn nek verlamd was. Ik kon niet eens meer praten, alleen maar kijken. Ze hebben Bradley eruit gehaald en direct weg gehaald. Ze kwamen erna eventjes terug om hem te laten zien maar ik kon niets. Erna duurde het 45 minuten voordat ik hem kon vasthouden! Het was een hel. Vreselijk, dit wens je niemand.
    Dit heeft onze band zodanig verstoort dat de eerste dagen thuis verschrikkelijk waren. Ik kon niet tegen zijn gehuil en wilde hem het liefst biet bij me hebben. Ondanks dat hij een super lieve baby is die alleen huilt voor zijn voeding of als hij kraampjes heeft kon ik niks van hem hebben. En de papa had direct een sterke band met hem en alles ging hem natuurlijk af. Ik zag het echt niet zitten en huilde hele dagen. Wilde niet dat de kraamvrouwen naar huis zou gaan want dan moest ik voor hem zorgen. Ik wilde mijn oude leven terug, ik wilde rust, ik wilde mijn bevalling zelf doen! Gelukkig gaat het sinds een aantal dagen beter en maken we sprongen vooruit. Ik voel me weer een stuk beter en zekerder en kan meer tegen zijn gehuil. We groeien als gezin maar makkelijk is het niet. Ook geen roze wolk hier.. Had het me ook allemaal heel anders voorgesteld.

Sorry voor mijn lange verhaal. Moest het even van me af schrijven. Succes dames! Hopelijk slapen al onze kindjes snel door en wordt het gehuil bij velen van jullie kindjes snel minder.
  • @HappyFuture: wat een verhaal zeg! Dat moet een heel nare ervaring geweest zijn! Hopelijk kan de band snel groeien en kan je beginnen genieten van je ventje!

@jessi en @Ellie: dank je wel! Fijn dat jullie aan me gedacht hebben ☺️

Hierbij mijn verhaal:

Maandag op controle geweest, was toen 2 dagen overtijd. Had gehoopt dat de gynae kon strippen, maar helaas, de baarmoederhals zat nog potdicht en hij kon er zelfs amper aan. Ik kreeg een afspraak voor donderdag en hij sprak al over ten laatste inleiden de week nadien maandag. Wij terug naar huis met het gevoel dat het niet voor meteen was... Volgende dag ben ik met m'n mama nog wat winkels gaan doen, ik verveelde me dood. Fysiek was het wel bijna niet te doen, maar ik wou buiten die 4 muren komen. Ze heeft me thuisgebracht om 16u30 en iets later kwam m'n man thuis van't werk. Om 17u kreeg ik buikpijn, maar dacht darmkrampen of zo, heb ik wel meer. Maar na 5 min weer opnieuw. Zei tegen m'n man om mssn toch maar al te eten, je weet nooit. Tegen dat dat klaar was heb ik zelfs niet meer gegeten, ik had wel door dat het begonnen was en elke 5 minuten kreeg ik een wee. Ben dan m'n koffer gaan maken en in bad gaan liggen om te kijken wat dat deed. Pijn was nog wel te doen, maar regelmaat bleef, dus durfde niet langer thuisblijven omdat ze zo snel kwamen. 19u30 was ik in ziekenhuis en had ik 2-3cm. Was ik al blij mee... Tot 23u30 de weeën zo opgevangen, daarna in bad gegaan want wilde liever geen verdoving. Om 2u30 kwamen de weeën om de 2-3 minuten en werd de pijn echt zwaar om dragen. Kon het niet meer opvangen en bij controle bleek dat ik nog maar amper 6cm had. Dat viel me zo tegen dat ik om een epidurale vroeg. Die kreeg ik om 3u en toen werd het allemaal gemakkelijk om dragen. Voelde geen weeën meer en ik kon m'n benen goed bewegen, perfecte epi dus! Ontsluiting vorderde maar moeizaam, dus kreeg weeenopwekkers bij. Uiteindelijk om 8u had ik volledige ontsluiting. Tegen 9u beginnen persen want we wachtten op m'n eigen gynae. Gelukkig had ik een verdoving, want Margot bleek een sterrenkijker te zijn (hoewel op 38w echo zei van niet) en ze moesten een kiwi gebruiken om haar in het geboortekanaal te draaien en serieuze knip om haar eruit te krijgen.

Eerste nachten waren moeilijk, vooral omdat BV moeilijk op gang kwam en ze 's nachts ontroostbaar was... Maar nu we thuis zijn en de BV goed op gang is geef ik eten op vraag en niet op uur en dat lijkt veel beter. Mijn roze wolk is dus wel aangekomen, maar ben me wel bewust dat er nog regelmatig regen uit zal vallen ☺️ En oh ja, m'n been is nog altijd een probleem, wsl is de katheder inwendig verschoven en is er een zenuw die te veel verdoving gehad waardoor ze wat uitgevallen is. ze spraken nu van aantal weken en als het dan niet beter is dan moet ik even langs de pijnkliniek komen ...
  • En dames Hoe gaat het met iedereen?

Hier gaat het inmiddels zoveel beter. Bradley is een super lieve rustige baby. In de nacht laat hij ons blokken van 4 uur slapen. Manlief doet elke nachtvoeding, die is een echt nacht mens haha. Hierdoor krijg ik telkens 6 uur slaap per nacht voordat ik eruit moet voor de ochtend voeding. En dit lijkt voor ons beide prima te werken. Mijn depressieve gedachtes en emoties zijn weg. Kraamtranen denk ik. De keizersnede een plek geven zal nog wel even duren, kan er nog altijd niet over praten zonder in huilen uit te barsten. Herstel gaat boven verwachting goed. Inmiddels goed mobiel, doe weer boodschappen, wandelingen met de hond en het huishouden. Stofzuigen en dweilen blijf ik nog vanaf dat zal te zwaar zijn. Afgelopen weekend zelfs gaan winkelen in de stad. Had ik niet gedacht 2 weken na de keizersnede te kunnen doen.
    Heel langzaam komt het besef dat ik mama ben van een prachtig zoontje. Onze band maakt babystapjes maar we gaan vooruit. Niet echt een roze wolk maar ook zeker geen donkere wolk meer en daar ben ik echt blij om.

Hoe slapen jullie kindjes? Inmiddels al gewend aan het nieuwe gezinsleven?
  • @HappyFuture Blij te horen dat het beter gaat! En die band met je kleintje moet inderdaad groeien, had ik van mijn eerste ook. Ik had mij voorbereid dat het opnieuw zo zou zijn en deze keer gaat het veel vlotter...

Hier is onze kleine kapoen een flinke jongen! Hij slaapt goed, eet goed. Hij huilt niet zo heel veel. De nachten is hij heel flink, maar het feit dat ze gebroken zijn begint na een maand toch wat door te wegen. Ik probeer af en toe tijdens de dag wat bij te slapen, maar manlief kan dat natuurlijk niet. Hij weegt al bijna 5 kilo, maar bon met 4,240 als start is dat niet zo abnormaal. Zal hem ook dringend eens moeten meten, onze kleine reus wink.gif.

Probeer te genieten van de momenten, want ze worden zo vlug groot!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld