@JAR Proficiat!
Wij zijn sinds gisteren thuis. Emile is eigenlijk superbraaf en sliep al iedere keer 's nachts van 24u tot 5u, dat mag zo blijven hoor!
Zoals gezegd had ik een vlotte bevalling, zondagnacht ben ik rond 3u30 wakker geworden met een natte onderbroek. Niet zoveel, maar dacht dat mijn vliezen misschien gebroken waren. Dus voor de zekerheid mijn moeder opgebeld om voor grote broer te zorgen. Ze kwam rond 5u aan en toen kreeg ik mijn eerste weeën. Onmiddellijk regelmatig. Tegen 6u geïnstalleerd in een bevallingskamer. Controle gehad, had al 5cm ontsluiting, maar ze voelde toch nog een vlies zei ze. Blijkbaar zijn er twee, en was het eerste vlies gebroken, maar het tweede nog niet. Vandaar dat ik ervoor niet zeker was of het nu wel of niet gebroken was.
Gezien ik al 5 cm had en in bad wou bevallen, gingen ze het bad vullen. Tot het water er plots uitstroomde! Zo hebben ze ook opgemerkt dat het water niet proper was (was bruinig van kleur). Dus gaan kijken in een andere bevallingskamer. Daar was het net zo, en zo te horen gekregen dat in bad bevallen waarschijnlijk niet ging lukken

. Dat was dus even een domper... Maar bon met erger wordende weeën had ik niet veel tijd om erbij stil te staan.
Voor de rest is alles vlot blijven gaan. Omstreeks 9u25 kreeg ik onweerstaanbare persdrang, om 9u45 was onze Emile geboren

.
Ik ben een beetje teleurgesteld dat ik niet in het water mocht... Zeker als je net bevallen bent en dan een technieker ziet langskomen om de boel te repareren

!
Nu proberen we vooral super te genieten van onze kleine man. Grote broer reageert echt goed. Hij is heel behulpzaam en gaat direct kijken bij het minste geluidje dat kleine broer maakt, zo schattig!