November "15

• @Elena00: sorry, wilde je niet overslaan hoor! smile.gif Tati moet trouwens ook nog bevallen denk ik?? Intussen kan er weeral veel gebeurd zijn natuurlijk.

Ik denk trouwens dat ik de laatste zal zijn! Zaterdag pas 39 weken, dus ik moet nog even geduld hebben waarschijnlijk. Nog 2 dagen werken, pffff, ik tel af, ben het zo beu!!
  • @JAR Ik kwam nog eens piepen of je al bevallen was en jaaa.. Dikke proficiat met je meid !! En super van de echo!! Laat je iets weten? Hopelijk is het goed nieuws! Moest het negatief zijn mag je mij altijd vragen stellen of toevoegen op facebook ofso om te babbelen erover .. Wij hebben vorige week het slechte nieuws gekregen dat ze nog 3 weken langer haar harnas zal moeten dragen.. Maar we gaan sowieso voor een 2e opinie naar Leuven.
    Geniet vooral van je kindje!!
    Veel succes nog aan de andere dames en dikke proficiat voor alle mama's die reeds bevallen zijn!
  • @angel ik was vandaag aan het denken aan je. Toen mijn kleine meid de echo kreeg.. nu ligt ze heerlijk bij mij te slapen dus heb ik even tijd.
    Alles ziet er goed uit bij haar, ben enorm opgelucht. Morgen luisteren wat de pediater zegt, maar volgens de echoscopist is alles in orde en moet het niet nog eens gecontroleerd worden na 6 weken smile.gif
    Wel jammer van jouw nieuws te lezen sad.gif hopelijk komt alles vlug in orde!
  • Idd ik ook nog! Hier ist voor morgen. Ik begin echt stress te krijgen. Hopelijk kan ik deze nacht nog wat slapen. Zus word op 3.050 geschat en zal klein zijn ook (lengte kwam overeen met 37w zw) dus we zullen zien e morgen
  • @Tati heel veel succes morgen!

@JAR super om te horen dat de echo goed was. Wanneer mag je naar huis?

Dinsdag gaan ze strippen en moet ik in het ziekenhuis zijn om de inleiding te bespreken.
    Hopelijk komt hij een deze dagen...
  • @JAR ooh super!! ik ben zo blij en opgelucht voor jou!! Want das echt niet leuk als ze de 6e dag zo een harnasje komen aandoen..
    Ja vorige week was echt terug een schok voor ons.. We hadden zo op goed nieuws gehoopt maarja.. Zolang ze verder maar gezond is ist goed!! bigsmile.gif
    Geniet van je babytijd!! Amélie is hier al 5weken bigsmile.gif
  • Zaterdag of zondag.. hangt er nog vanaf wat de gyn beslist morgen.
  • @Elena00 Hoe ging jouw afspraak of heb je inmiddels ander fantastisch nieuws te melden? bigsmile.gif
  • @HappyFuture : Alles in orde met de baby. Is mooi aan het indalen. Heb intussen 1 a 2 cm opening. Dusja kan nu voor elk moment zijn. Als ik nog niet bevallen ben moet ik zaterdag naar monitor. Gyn zal me niet lang over tijd laten gaan. Baby intussen al 3,6kg content.gif

Wat doen ze juist bij het strippen?
  • @Elena00 had gehoopt dat je inmiddels was bevallen. Bij het strippen maken ze de vliezen los van de baarmoederhals. Na 40 weken is er een kans van 25% dat het de bevalling in gang zet.
    Ik word ingeleid met 40+6 als ik dan niet ben bevallen. Neem aan dat ze jou ook niet over de 41 weken laten gaan als de kleine al op 3,6 kilo wordt geschat..
    We gaan het vanavond eens gezellig maken, wie weet helpt het haha!
  • Mijn gyn heeft gisteren bij het voelen naar opening ook wel een beetje 'getoucheerd' denk ik. Amai dat deed gene deugd ! Had erna wat harde buiken en vanmorgen een beetje bloedverlies. Hij zei wel dat dit normaal is. Ik moet zaterdag en maandag naar monitor en als ik nog niet bevallen ben gaan ze het dan inleiden. Dusja, het komt nu wel heel dichtbij smile.gif. Hoop wel dat het nog spontaan in gang zal treden.

Succes nog aan alle andere dames intussen !
  • @JAR Proficiat!

Wij zijn sinds gisteren thuis. Emile is eigenlijk superbraaf en sliep al iedere keer 's nachts van 24u tot 5u, dat mag zo blijven hoor!

Zoals gezegd had ik een vlotte bevalling, zondagnacht ben ik rond 3u30 wakker geworden met een natte onderbroek. Niet zoveel, maar dacht dat mijn vliezen misschien gebroken waren. Dus voor de zekerheid mijn moeder opgebeld om voor grote broer te zorgen. Ze kwam rond 5u aan en toen kreeg ik mijn eerste weeën. Onmiddellijk regelmatig. Tegen 6u geïnstalleerd in een bevallingskamer. Controle gehad, had al 5cm ontsluiting, maar ze voelde toch nog een vlies zei ze. Blijkbaar zijn er twee, en was het eerste vlies gebroken, maar het tweede nog niet. Vandaar dat ik ervoor niet zeker was of het nu wel of niet gebroken was.
    Gezien ik al 5 cm had en in bad wou bevallen, gingen ze het bad vullen. Tot het water er plots uitstroomde! Zo hebben ze ook opgemerkt dat het water niet proper was (was bruinig van kleur). Dus gaan kijken in een andere bevallingskamer. Daar was het net zo, en zo te horen gekregen dat in bad bevallen waarschijnlijk niet ging lukken cry.gif. Dat was dus even een domper... Maar bon met erger wordende weeën had ik niet veel tijd om erbij stil te staan.
    Voor de rest is alles vlot blijven gaan. Omstreeks 9u25 kreeg ik onweerstaanbare persdrang, om 9u45 was onze Emile geboren love.gif.
    Ik ben een beetje teleurgesteld dat ik niet in het water mocht... Zeker als je net bevallen bent en dan een technieker ziet langskomen om de boel te repareren thumbdown.gif!

Nu proberen we vooral super te genieten van onze kleine man. Grote broer reageert echt goed. Hij is heel behulpzaam en gaat direct kijken bij het minste geluidje dat kleine broer maakt, zo schattig!
  • @Ihme wat een goede slaper zeg!
    Jammer dat je niet de bevalling hebt gekregen wat je graag wilde. Verder klinkt het als een goede bevalling over het algemeen smile.gif Geniet van jullie nieuwe gezin!

@Elena00 Hoe gaat het met jou?

Hier een dag overtijd en geen enkel voorteken op een naderende bevalling. Met al die hormonen en ongemakken staat het huilen me nader dan het lachen sad.gif Nooit gedacht overtijd te gaan...
  • @ihme: proficiat hoor!

Ik ben zondag omstreeks 4h bevallen van onze dochter Louise! Ze weegt 3,6 en 49cm. Alles goed verlopen! Zeer vlotte bevalling gehad. Ik kom later terug om uitgebreid mijn verhaal te brengen:)

@happy future: troost je ik ben 2d over tijd gegaan. Het wachten wordt wel dubbel zo dik beloond!

Succes nog iedereen !!!
  • @Elena00 Ik had al zo een voorgevoel dat je was bevallen haha. Proficiat! Flinke meid bigsmile.gif Geniet er van!

Nog iemand over?...
  • @elena00: proficiat!! Mooie naam! Heeft hier ook lang op het lijstje gestaan! smile.gif

@HappyFuture: yep, count me in smile.gif Maar ik ben natuurlijk nog niet aan m'n 40 weken. Sinds vandaag wel thuis van't werk. Op zich fijn, want dat zou echt niet meer lukken, maar ik verveel me zo! Plus dat ik met een keelontsteking en enorme verkoudheid zit, ik voel me echt niet fit genoeg om zo te gaan bevallen... M'n ventje is vannacht zelfs op de zetel gaan liggen omdat hij niet kon slapen van al m'n geluiden shocked.gif. Hopelijk betert dat de komende dagen toch nog wat...
  • @Tati Hoe gaat het met jou meid?

@Zon85 Beterschap! Ik was vorige week ook ontzettend verkouden. Vreselijk! Gelukkig was het binnen 5 dagen over, wat hier een wonder is haha.
    Hoe voel je je verder?
  • Hier gaat alles super! Lara werd vrijdag geboren een klein fijn meisje van 47cm en 2.875 kg. Kleine zus slaapt al van de eerste nacht 4u aan een stuk en moet ik telkens wakker maken. Overdag ist iets anders hahaha. Maar op dat vlak is ze net als grote broer dus dat kunnen we wel aan party.gif
    grote broer is ook super trots op zn kleine zusje. Maar we zullen allemaal blij zijn als we woensdag naar huis mogen.
    En ook met mama gaat het erg goed! Van de ks heb ik niet zoveel last gelukkig maar mn hormonen daarentegen oeps wink.gif
  • @Tati proficiat! Wat een fijn klein meisje 😄 Nu al zo een goede slaper, wauw! Goed om te horen dat je vrijwel geen last hebt van de ks.
  • Donderdagavond moet ik binnen en gaan ze een ballon plaatsen. Vrijdagochtend proberen ze dan de vliezen te breken. Gynaecoloog had gekeken om te strippen maar heb nog geen ontsluiting en baarmoedermond is nog niet rijp.. wat een domper!
    Blijkbaar moet ik na de bevalling nog 2 dagen ter observatie blijven vanwege mijn medicatie gebruik. Dit is mij nooit vertelt dus kwam als een klap.. 3 nachten van huis weg zie ik echt niet zitten maar helaas is het niet anders sad.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld