November "15

• De laatste loodjes dames! We zijn er bijna smile.gif Al gaan die laatste weken precies wel nogal traag, hebben jullie dat gevoel ook?

Hier sinds deze week toch echt wel meer last dan voorheen. Harde buiken, dochter die precies wat onrustig is in m'n buik, slechter slapen... Het werken wordt lastiger, net nu het zo druk is sad.gif Maandag nog eens op controle, ik ben benieuwd wat ze intussen ongeveer weegt! Komend weekend toch maar m'n valiesje maken...
  • Gisteren controle gehad.
    ukje weegt 2870g smile.gif binnen 2 weekejs terug.
    Helaas is het nu bijna definitief, een keizersnede. Uk blijft in stuit liggen en is zo ingedaald. Ligt al zodanig diep in mijn bekken dat een manuele draaiing onmogelijk is. Dus de kans dat uk zelf nog draait is wel heeeeel klein nu...
    Allesinds nog geen ontsluiting smile.gif ik hoop dat ukje blijft zitten tot de geplande datum. Kunnen we rustig naar het ziekenhuis gaan en een gewone keizersnede hebben. Als mijn water breekt of ik weeën krijg is er altijd een kans op een spoedkeizersnede.
  • @JAR: Als je keizersnede gepland is, is dat dan zoiezo niet rond 38 weken? Juist om te vermijden dat het spontaan in gang schiet en het een spoedkeizersnede moet worden? Dat is alleszins wat ze mij altijd wijsgemaakt hebben smile.gif
  • @zon85 vroeger was dat zo, nu niet meer. Eerlijk? Ik zou me geruster voelen dan maar de gyn wilt er niet van weten. Op 38 weken heb ik nog een controle, dat is 3 november. De keizersnede staat tss 4 en 18 nov gepland wink.gif
    Meer zeg ik niet op voorhand, mag nog een beetje spannend blijven voor jullie he tongue.gif
  • Hey, ik ben 2 weken geleden bevallen en af en toe lees in eens in de groepjes..
    @JAR Ik ben ook bevallen met keizersnede omdat ons Amélie ook heel de zwangerschap in stuit lag.. Deze was gepland op 39weken.. Alles is vlot verlopen.. ik liep dag 2 al rond !
    Laat gewoon alles op je af komen en geniet ervan! Want het gaat zo snel !
    Jij was dacht ik ook van regio Wetteren hé? Als je nog vragen hebt stel ze gerust !! smile.gif
  • @Angel in welk ziekenhuis heb je de keizersnede gehad? Hoe zit het met die blaassonde? Blijft die effectief 24u zitten, of komen ze tussendoor sonderen?
  • Bij de gyn was het een beetje chaotisch. Er was een bevalling bezig, dus de wachtzaal zat heel vol!! Uiteindelijk "maar" een uurtje te laat bij hem mogen gaan. Maar bon, hij was gehaast. Gewicht werd geschat op 3,5 kg astonished.gif , maar direct erna zei hij er wel bij dat het waarschijnlijk echt niet juist is, want de baby is al te ver ingedaald om nog correct te kunnen meten. Ik hoop het maar anders moet ik van een zeer grote baby bevallen wink.gif. Anders ziet alles er goed uit. Nog geen opening te bespeuren... Volgende afspraak op 2/11 en dan moet ik ook naar de monitor gaan.

Sedert maandag ben ik thuis en ik ben blij, heb de rust echt nodig. Ik kan zo ook wat extra van onze zoon genieten. Ik kan hem naar school brengen en gaan halen, zo moet hij niet naar de opvang. Tussendoor doe ik wat kleine huishoudelijke klusjes en ben ik bezig met enveloppen schrijven. We hebben afgelopen weekend ook het park opgezet, het komt nu echt dichterbij! love.gif

Gisteren mochten we ook om de foto's van de shoot, er zitten echt pareltjes bij bigsmile.gif.

@HappyFuture: ik vond die thee zo slecht nog niet tongue.gif. Ben er nu wel nog niet mee begonnen.
  • @JAR ik ben in AZ sint elizabeth te zottegem bevallen. Ja de sonde is bij mij tot de dag erna blijven zitten alsook mijn epi.. Langs mijn epi had ik een pijnpomp waar ik als ik wou kon op duwen.. Dinsdag kz en de woensdag blaassonde eruit dan mocht ik zelf naar toilet maar wel voorzichtig want ik moest alles meesleuren infuus, pijnpomp, wonddrain.. in de nm hebben ze dan de wonddrain ook verwijderd ..
    ik moest tot de zondag blijven maar ik deed eigenlijk vanaf donderdag alles zelf en heb gevraagd om zaterdag naar huis te gaan..

Is wel raar als ze u zo komen wassen, en 3x per dag spoelen de eerste 2 dagen en zo u maandverband komen vervangen.. Maar ik zou het niet anders gewild hebben.. Ik weet eigenlijk niks meer van de kz. Gisteren wel nog naar gyne geweest had ineens heel veel krampen en bloedverlies, blijkbaar nog een enorme bloedklonter in baarmoeder maar die ben ik deze morgen verloren.. Maar van mijn naad niks van last meer is eigenlijk al volledig genezen.. en ik doe eigenlijk alles al terug, behalve dweilen en zware dingen heffen..

Gaan ze bij je kindje ook standaard een echo nemen van de heupjes? Bij ons is dit wel gebeurd want kindjes in stuit hebben meer kans op nog niet volledig ontwikkelde heupjes.. Ons Amélie haar li-heupje is nog niet volledig volgroeit en zit nu voor 3 tot 6 weken in een harnasje .. Is even wennen om aan te brengen maar ze heeft er geen last van.. alleen mama en papa hebben meer werk als ze moet verschoond worden.
    Ik wil je niet bang maken ofso , maar heb liever dat je al van iets weet en mss al eens kunt navragen want hoe later zoiets wordt ontdekt hoe moeilijker voor de baby.

• Bedankt voor de info @Angel
    Ik ga in een ander ziekenhuis. Maar zal wel ong gelijk lopen.
    Er is nog niks gezegd geweest over de heupjes. Miss doet hij de echo bij mijn volgende controle op 3 nov? Ik zal wel zien... wink.gif
  • @JAR je houdt het spannend met de datum hihi. Heb je er een beetje vrede mee dat het een keizersnede gaat worden?

@Ihme 3,5 kilo! Jeetje ik hoop dat ze het mis hebben..dat wordt anders een flinke baby..

Gisteren de laatste kast in huis gepoetst en opgeruimd. Elk laadje/kastje/plekje van zolder tot kelder is gepoetst en opgeruimd.. hoezo nesteldrang?
    Vannacht vreselijk geslapen..vanochtend wakker geworden van menstruatiepijn, uren wakker gelegen, toch nog even kunnen slapen erna en sinds het opstaan is het niet meer weg gegaan. De pijn komt niet met vlagen maar het blijft een zeurderige menstruatiepijn die af en toe naar mijn benen uitstraalt. Ukje is al ingedaald dus dat zal het niet zijn.. is dit wat ze noemen ''het rommelt''? Leuk is anders pff.. Harde buiken merk ik niet vaak aangezien mijn buik al weken op spanning staat maar sinds 2 dagen merk ik dat ik in de avond toch wat last krijg van die harde buiken. Ukje mag eerder komen maar liever niet voor de magsiche 37 weken grens a.s. zaterdag...

• @HappyFuture eigenlijk wel, ik moet ook he wink.gif maar we voelen het nu al zolang aankomen, al van mijn 31 weken weet ik dat de kans groot zal zijn.. Ik had het er eerst zeer moeilijk mee, maar uiteindelijk stel je je daar op in..
    Ja ms pijnen heb ik gisteren heel de dag gehad, savonds wat bruinverlies, nu nergens last van...
  • Hoi hoi, wat begint het in te korten he! Zelf moet ik nog een week werken en dan eindelijk in zwangerschapsverlof! Ik zal de rust kunnen gebruiken. Vorige week woog onze meid 2,6kg. Zit mooi op schema. Zal volgens gyn geen te grote worden😊. Ze heeft de laatste dagen wel vaak de hik. Nog die dit voelen? Alles ligt zo goed als klaar. Heb vandaag verlof genomen om de laatste spulletjes te gaan halen😜.
  • @JAR De echo doen ze bij de baby zelf paar dagen na de geboorte.. houd niks in .. maar ik zou het wel eens navragen aan de gyne of ze dat standaard doen ofso.. Want hoe later ze de echo nemen soms maar na 3 maand hoe langer de behandeling als er iets niet inorde is..

Veel succes met je kz! en Geniet vooral van de baby en je gezin, want het gaat zo snel!! astonished.gif
  • @angel echt bedankt voor alle info smile.gif ik ga het zeker even navragen!
  • @JAR Geen probleem! Ik zeg het liever want ze doen altijd standaard echo bij stuitliggingen maar in sommige zh is dat maar na 3 maand en andere direct na de geboorte en ik vind het eigenlijk wel belangrijk direct na de geboorte..
  • Hier vandaag weer op controle geweest. Ik had nu 3cm opening. Daar moet ik al niet meer voor af te zien. wink.gif
    Ons meisje wordt nu (38 weken) op 3,090kg geschat. Volgens de gyn perfect op schema. Normaal nog 2 weekjes...het wordt spannend!
  • @JAR Lijkt me zo apart om de datum te weten wanneer je je kleintje gaat ontmoeten. Spannend!

@Elena00 Hier heeft de kleine man dagelijks de hik..soms zo lang dat het lijkt alsof hij gefrustreerd raakt en wild om zich heen begint te schoppen haha.

Onwerkelijk dat het nu elk moment kan gebeuren. Ik hoop dat onze kleine man niet lang meer op zich laat wachten.
  • @HappyFuture goh ja, datum kennen. De laatste datum dan toch wink.gif kan altijd vroeger gebeuren ook he wink.gif
  • Gisteren op controle geweest... Dochter werd geschat op 2,8 kg. Was al wel goed ingedaald maar nog geen ontsluiting. Gynaecoloog zei zelf dat als ik op 38 weken wat ontsluiting had, hij het ook wel in gang wilde zetten. Dat doen ze bij zelfstandigen blijkbaar vaker, zodat ze hun verlof beter kunnen benutten. Maar daar voel ik me toch maar raar bij, zou liever wachten tot het natuurlijk in gang schiet... Aftellen!
  • @zon85 gewoon aangeven aan de gyn dat je dat liever niet hebt. Dat je liever nog wat afwacht. Daar houden ze ook rekening mee hoor. Zeker als er geen medische redenen voor zijn.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld