uitgerekend voor November 2014

• Lang geleden dat er nog eens reactie was!

Ik vind Louise op het moment redelijk makkelijk.
    Ze heeft wel een sterke wil, maar is zo meegaand.
    Kan zich al heel goed duidelijk maken, kent vele personen bij naam, kijk, paraplu, woef, banaan, appe (appel), boeee (broer), dank u, kaka, daag,... probeert echt alles na te zeggen.
    Drinkt haar flesje helemaal alleen, heeft eindelijk door dat tegenpruttelen bij tandjes poetsen geen nut heeft en blijft nu rustig.
    Ze is verhuist naar een groot bed, zonder een kik te geven!
    Babykamer is verkocht en heeft nu een grote meiden kamer.

Ze laat zich niet doen door broer, ze kan echt hem zo heeel boos aankijken en hem een lap verkopen. (Ik treed wel op, maar binnenin lach ik me een deuk!)

Nageltjes knippen is eigenlijk ook geen probleem, blijft mooi op het verzorgingskussen zitten terwijl ik dit doe.
    Ik gebruik wel een schaartje en geen knipper.

We staan ondertussen ver met de koemelk, ze drinkt nu eigenlijk volledig koemelk, maar die heeft wel telkens 15min gekookt. Maar het is een eerste stap! Op het moment weer een dubbele oorontsteking, maar dat is geen nieuws bij haar.
  • Inderdaad lang geleden dat er reactie was!

Met Enes begint het nu ook te beteren. Hij begint precies echt te luisteren, geeft uit zichzelf zijn handje als we ergens wandelen terwijl hij een paar weken geleden nog het liefst zo snel mogelijk de andere kant op liep bigsmile.gif Hij kan al verschillende 'woordjes' zeggen, maar meestal is het nog onverstaanbaar maar hij kan wel een hele tijd aan een stuk babbelen. Hij begint ook meer en meer alleen te spelen. Dat is op dit moment echt wel fijn voor mij! Morgen 35 weekjes zwanger en met zo'n dikke buik is het echt niet meer altijd gemakkelijk om hem op te heffen enzo. Bij Enes kan ik me niet meer echt herinneren dat ik heb zitten aftellen, maar nu.... Nog zo lang werken, nog zo lang zwanger... het is echt een stuk zwaarder dan vorige keer. Ik heb precies ook geen tijd meer om te rusten. Mja wat wil ik met een peuter in huis. Ik ben al heeeeeeeeel blij dat men mama 1 keer per week komt poetsen want anders.... Daar heb ik nu eens echt geen fut meer voor als ik thuis van een dag werken, eten gemaakt heb en nog wat bezig ben geweest met Enes. Het enige waar ik dan nog aan denk is de zetel of men bed bigsmile.gif
  • Hoe gaat het hier? Ik hoop dat er geen 'over tijd gaanders' zijn? 40 weken zwanger zijn is écht wel genoeg smile.gif
  • Zwanger zijn lijkt me nu echt geen pretje...

Hier gaat het niet goed...
    Louise heeft al ZES weken een dubbele oorontsteking aan alle 2 de kanten die we niet weg krijgen.
    Ieder week 2x voor naar de nko-arts, al 100 dingen geprobeerd, maar het lukt niet. Staan nu op de wachtlijst voor een speciaal aparaatje...

Maar of dat nog niet genoeg is, licht ons zoontje met een virale hersenvliesontsteking in het ziekenhuis. (Al drie gevallen in zijn klasje)
  • Hallo iedereen,

Ik ben eens benieuwd naar jullie spuitjes, groot en klein. Bij ons zijn het enkele stressvolle weken geweest maar het gaat stilaan beter. Onze fantastische crechemoeder heeft 3 weken geleden immers wegens een burn-out haar zaak overgelaten. Allemaal andere mensen, geen vers eten maar eten van een catering bedrijf, een heel andere opvatting over opvoeden (kinderen moeten presteren, goed gedrag belonen en slecht bestraffen,...) We zijn mee overgegaan naar de nieuwe uitbaters maar de tweede dag van ons pop te moeten afgeven en te zien dat ze niet op haar gemak was en dat wij niet op ons gemak waren hebben we beslist van haar daar weg te halen (ik was thuisgekomen en in huilen uitgebarsten en mijn man had ook problemen om haar daar achter te laten) Ik ben haar dan maar om 3h, uit haar bedje gaan halen en we zijn enkel nog teruggeweest om haar knuffeltje te gaan halen. Het was even stressen om zonder opvang te zitten maar de grootouders en een beste vriendin hebben ze tijdens hun 4/5de dag kunnen opvangen. De maandag erop hebben we gelukkig opvang gevonden in de creche vlakbij ons nieuw huis en zijn we iets geruster een weekje op verlof vertrokken. Al was het daar ook wel te voelen dat Evelien veel stress had (ook van de nieuwe omgeving van Center Parcs en het nieuwe vakantieritme natuurlijk) dus was ik ook terug blij om thuis te zijn. Vorige week is ze dan begonnen in de nieuwe creche waar ze het overdag goed doet maar bij het afzetten nog wel veel weent als ik vertrek (ik heb het er ook moeilijk mee hoor) Maar elke dag gaat een beetje beter en binnenkort kunnen we haar zoals vroeger gewoon afzetten zonder tranen.

Gisteren is ze opgestaan met een gezwollen oog, dan maar naar de dokter van wacht die er een muggenbeet in zag maar de voorgeschreven zalf lijkt niet te werken dus gaan we vanavond maar eens terug naar onze huisarts. Lijkt allemaal zo banaal als ik de verhalen van @Cycento hoor. Hopelijk gaat het met jouw kindjes snel beter.
  • @nina, dat is helemaal niet banaal! Dat is ook erg voor je kind.
    Toen ik met mijn kids in Leuven zat en daar eens rondkeek, hebben mijn kids maar iets banaal, maar dat betekent niet dat dat ze niet afzien en dat ik het plots minder erg vind wat ze hebben. Wel ben ik blij dat ik weet dat dit niets levendsbedreigend is zoals je daar dus wel ziet.
    En die van mij slaan zich er ook wel door! Hier gaat het gelukkig om de virale vorm en niet de bacteriële vorm van hersenvliesonsteking.
    Blijkbaar heeft hij het entero-virus. Hij krijgt nu volop vocht en pijnstilling, maar zie hem stillaan vooruit gaan. Eten en drinken gaat niet, maar er kan af en toe eens een lachje vanaf. Iets wat ik de afgelopen 2 dagen nog niet gezien heb.

Wel jammer van je onthaalmoeder @Nina, mag er niet aan denken dat de onthaalouders van Louise moesten stoppen. En dan nog zo holderdebolder... Zo'n kleintje heeft nood aan structuur, die je nu helemaal opnieuw moet gaan zoeken.
  • @Cycento: Dat is toch niet normaal meer bij jullie! Veel genieten heb je nog niet kunnen doen, dat is duidelijk. Ik duim mee dat je snel bovenaan de lijst staat en dat het apparaatje effectief helpt. En natuurlijk veel beterschap voor je zoontje. Gelukkig is het de virale vorm maar daar dat wil inderdaad niet zeggen dat hij er niet van afziet.
    Dikke knuffels van ons.

@Nina: Je moet inderdaad je gevoel volgen als het op onthouders aankomt. Klinkt misschien raar, maar dat gevoel is er voor een reden. Op zich zal die nieuwe niet slecht geweest zijn (want dan zou ze natuurlijk geen onthaalouder mogen zijn) maar niet wat Evelien nodig heeft. Jij kent je dochter het best. Blij dat je zo snel een andere oplossing gevonden hebt!

Matthias gaat ondertussen een dikke 2 maand naar de nieuwe creche bij ons in het dorp en hij zit daar heel goed! Hij blijkt wel 1 van de grootste deugnieten te zijn (zoals ze dat dan zo eufimistisch mogelijk noemen:) ) maar dat wist ik al lang. Zo braaf en flink als onze dochter was, zo'n kapoen is Matthias. Hij is er zo eentje waar we later veel grappige verhalen over gaan hebben (maar die nu soms echt het bloed onder mijn nagels kan halen). Maar hij is ook superlief hoor, hij komt heel veel knuffelen en is zot van zijn zus.
    Die zus 'studeert' deze week af van de kleuterschool! Wat zo bizar is want in mijn ogen is ze nog maar pas geboren smile.gif.

Qua eten gaat het ook goed, hij wil nu vooral mee eten met de pot. Van zodra ik zeg dat het tijd is voor patatjes gaat hij zelf zijn bordje halen. Maar als ik dan afkom met 'potjes patatjes' wordt hij kwaad. Dus laten we die potjes maar achterwege.
    Hij wil ook altijd zelf eten dus de helft van de tijd zit hij in zijn pamper aan tafel en sta ik doodsangsten uit voor onze parket smile.gif
  • Nog eens tijd gevonden om hier langs te komen. Ondertussen trotse mama van 2 kleine mannetjes! Net zoals Enes wou wou kleine broer maar niet komen. Op maandag 27/6 is Ilan geboren om 10.29. 10 dagen na de uitgetelde datum en dus net zoals bij Enes moest ik ingeleid worden. Rond 8uur hebben ze mijn water gebroken. Ik had al zo'n 4-5cm opening. Weeën kwamen gelukkig vanzelf op gang dus deze keer geen medicatie voor nodig gehad. Rond 9.15 waren de weeën al serieus pijnlijk. Gyn en vroedvrouw hadden eerder gezegd dat het nog wel een paar uurtjes zou duren dus toen een epidurale gevraagd. Zonder dat ze me nog eens onderzocht hadden rond 9.30 epidurale gekregen. Even later vraagt men man als hij een sigaret mag gaan roken. Ik zeg: wacht nog even totdat het volledig werkt. Weer ff later vraagt hij het nog eens. Mijn reactie: neeeeee. De vroedvrouw ging sowieso rond 10.00 terugkomen om te zien als epidurale te goei werkte. Die kwam binnen: oei hebt ge nog zo'n pijn? Euh ja! Zij: ik ga u ff onderzoeken en dan de anesthesist terugbellen. 1min later: mevrouw u gaat nu bevallen! Raprap bed omgebouwd en rond 10.10 ben ik beginnen persen. Dus epidurale had ik waarschijnlijk niet meer gekregen als ze me toen onderzocht hadden maar op de monitor waren bijna geen weeën te zien, terwijl ik die wel degelijk had, dus zij dachten dat het nog wel ff zou duren en ik dus ook bigsmile.gif
    Ilan was wel wat kleiner dan zijn grote broer: 50,5cm en 3,355kg.

Ondertussen zijn we bijna 4weken verder en het is met momenten wel zwaar. Ondertussen heeft mijn man ook nog 5dagen in het ziekenhuis gelegen. Dat maakte het er ook niet gemakkelijker op. Rusten komt er niet altijd van, jammer genoeg.

@Cycento hoe is het met jouw kindjes? Zijn ze ondertussen beter?

Ik weet dat er nog iemand zwanger was/is, maar kan nu op het moment niet op de naam komen blush.gif Hoe is het met jou?
  • Proficiat JOJO!!!!
    Nu zal grote broer wel trots zijn niet?
    Toch moeilijk zo 2 kleintjes snel na elkaar, het lijkt alsof je altijd handen te kort hebt....
    En je bent overtijd gegaan.... Dat zijn echte stomme dagen, dan ben je het zo moe en moet je nog met die dikke buik een peuter die veel aandacht vraagt verzorgen.
    Wees niet bang om hulp te vragen hé, niemand neemt je dat kwalijk. Makkelijk is het niet....

Hier zijn ze nu toch een 2-3 weken gezond. Dat zal ook wel komen door de zomer! ZALIG!
    Louise is een echte babbelkous die je zeer goed kunt verstaan. (Natuurlijk niet superhelder als een volwassene, maar wat ze zegt, begrijp je)
    Ze kan alles benoemen (gaat niet, is het lekker?, ik slape, ....) Heb eens woorden genoteerd en kwam boven de 40 uit en er zijn al 3 woord-zinnetjes bij)
    Staat veel verder als broer, die amper sprak toen hij naar school ging.
    Bij jullie?
  • HOERA!!! Proficiat Jojo!

Het is een hele aanpassing weer maar ik ben er zeker van dat je het goed doet. En zoals Cycento al zegt; niet aarzelen om hulp te vragen!

Zoveel woordjes voor Louise al! Matthias kent er nog steeds maar een stuk of 4 maar hij begrijpt alles wel. Ik heb het eens opgezocht en blijkt dat jongens daar sowieso trager in kunnen zijn dus ik probeer me geen zorgen te maken. Met al het overige is hij al heel goed weg, hij eet zelf, legt op een dag afstanden af waar ik de auto voor zou pakken wink.gif, begint soms leuk te spelen met zijn zus en is vooral zoooo'n knuffelkont.

Afgelopen weekend was de zus op boerderijkamp dus had ik Matthias eens voor mij alleen. We hebben zo genoten van elkaar! Mijn man zei dat dat waarschijnlijk kwam omdat we hem dan meer zagen 'in zijn leeftijd' terwijl dat we hem als zijn zus wel thuis is meer met haar vergelijken en hij dan 'lastiger' is terwijl hij gewoon exact is zoals zou moeten op die leeftijd. Hij kan daar wel een punt hebben...

Iemand ervaring met loopbanden thuis? Ik ben nu aan het lopen, heb net de 5km gehaald dankzij start 2 run en ik wil heel graag verder blijven doen tot 10km. Wanneer mijn mag weg is, is het natuurlijk niet vanzelfsprekend om te gaan lopen want ik kan de kindjes natuurlijk niet alleen laten. En om telkens een babysit te moeten vragen voor een uurtje vind ik precies wat stom. Ik was aan het zien om dus een loopband thuis te zetten maar blijkbaar maakt dat superveel lawaai?
    Ervaringen?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld