Rare (vage) symptomen + op reis deze week

• Pff kzit met wat twijfels, mss weten jullie raad.

Ik slaag er in om ELK JAAR ziek te zijn op reis. En elk jaar komt er op zen minst een dokter of een kliniek aan te pas in het buitenland. Nu ben ik eerste maal zwanger... en ik stel de laatste weken t'een en t'ander vast. kweet echt niet of ik nu spoken zie of ik effectief naar de dokter moet hollen in mijn laatste week. vrijdag vertrekken wij nl. naar spanje

1/ pijn aan tandvlees. Geen gaatje vermoed ik maar eerder ontsteking. ik heb al eens onverwacht een abses gehad op reis dus heb ik snel vrijdag een afspraak gemaakt voor nu maandag en daar zelfs congé voor genomen. We zijn nu een paar dagen verder en het doet geen pijn meer. Toch maar gaan zeker?

2/ Ik verlies 'water', een beetje doorzichtig en een beetje met iets wit in. Ik kan het niet tegenhouden maar tis echt mini-beetje op een dag. al een paar dagen. ik vermoed dat het uit mijn blaas komt. Ik zou denken 'blaasontsteking' maar ik voel op zich geen pijn. Moet ik dan naar huisarts? bel ik gynaecoloog? Herkennen jullie dat?
  • Ik zou zeggen:
    - tandartsbezoek zeker houden. Aangezien je zwanger bent, is het moeilijk om een foto te nemen, maar als ze toch een gaatje vinden, is dat toch al opgelost. Of misschien zien ze wel een tandvleesontsteking waar ze wel iets voor kunnen geven.
    - waterig verlies: ga langs de dokter met een urinestaaltje. Die kan dan meteen een blaasontsteking uitsluiten of bevestigen.
  • Ja, ik ben anders niet van het 'overbezorgde'-type. meestal denk ik, als het verkeerd zit zal de pijn wel erger worden en dan ga ik. Maar nu wil ik dat risico niet nemen op verlof in het buitenland.

Ik heb het tandartsbezoek laten staan, ook al voelde ik dit weekend niets meer. En wat bleek: gelukkig dat ik het laten staan heb. Kheb dus een tandvleesontsteking. Een typische zwangerschapskwaal blijkbaar (al heb ik dat zonder zwangerschap ook al gehad). Ik heb ontsmettingsspray meegekregen op voorschrift en speciale borsteltjes om te 'poetsen'. Dus ik zou mijn vakantie nu veilig moeten kunnen doorkomen qua gebid.

Wat het wit- en vochtverlies betreft voel ik geen pijn in mijn buik/blaas dus heb ik wat de boot afgehouden maar ik blifj ongerust. Ik heb sinds vandaag wat pijn in onderrug en het eerste waar je aan denk 'mijn nieren'. Ik heb ook iets zwaars gedragen vandaag, mss ik het dat. Ik ga gewoon deze avond bij dokter of morgen bij gynaecoloog dan kan ik vrijdag gerust vertrekken. Foert dat ze mij een overbezorgde zwangere noemen wink.gif
  • @mams: ik had overtijd ook pijn in mijn onderrug en meer witverlies en bleek dat er een bacterie in mijn urine zat voor blaasonsteking dus je kan niet vaak genoeg controleren. nu, erg is dat niet, gewoon veel drinken en moest cranberola's nemen die je zonder voorschrift kon krijgen om het in de toekomst te vermijden. als je zwanger bent, is je immunsysteem lager, zei mijn huisdokter, dus je kan snel vanalles opnemen. inderdaad als je op vakantie vertrekt, kan je beter met een gerust gevoel gaan. veel plezier!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld