kinderopvang

• ja als de kindjes geboren zijn eind 2012 bv is het normaal dat ze vol zitten tot eind 2014.
    Heb dus echt een probleem he! Net 2 mails terug gekregen van kinderopvang in de buurt en ze willen dat kindjes bij hen minstens 3 dagen komen, maar ik ga men kindje ook niet wegdoen om weg te doen.

Ella hadden we weggehaald in de opvang en nu past men moeder er een dagje op soms, mijn schoonmoeder en ik werk halftijds.
    Die waren hun attest van toezicht kwijt en had een inspectieverslag opgevraagd en men mond viel bijna open.

Dus dames, voor jullie kiezen, ( voor degene die in belgie wonen ) jullie kunnen bij kind en gezin inspectieverslagen opvragen , zeker de moeite waard om te doen. Ik had er ook een goed gevoel bij waar ella ging vorig jaar maar amaai ..

om een paar puntjes op te noemen :
    niet iedereen had een attest levensreddend handelen ( = verplicht)
    bedjes stonden te dicht op elkaar waardoor er niet voldoende luchtcirculatie was
    ze deden niets inzake wiegendoodpreventie
    mensen konden binnen en buiten lopen zonder er enige controle op was, dus je kon naar binnen stappen gewoon zonder een beveiligde deur ( ok dat had ik moeten weten) maar achteraf bekeken is het inderdaad niet veilig.
    plaats voor 14 kindjes terwijl ze er 24 aan namen.
    liep een hondje tussen de kindjes
    ze kregen warm eten om half elf en ze kregen niets bij als ze nog vroegen

En als ik mijn dochter ging halen om half zes en ik gaf die thuis een boterhammeke die at dat op precies ze had van de hele dag niets gegeten.. terwijl ze daar normaal boterhammekes gaven rond drie uur half vier..
  • 900 euro voor twee kinderen lijkt me toch niet abnormaal?!
  • wonen jullie dan in nederland of belgie die dat niet abnormaal vinden?
  • Ik woon in belgië, en van wat ik van familie gehoord heb is 900 euro voor twee kinderen samen inderdaad niet abnormaal.
  • Als ze werken via een vaste prijs, bv 25 euro per dag dan kom je voor 1 kindje op 500 euro, het zou inderdaad kunnen kloppen zowiezo.

Maar 900 euro zou ik er zeker niet aan kunnen geven, dan zou ik bv al halftijds werken via tijdskrediet , je krijgt dan uw halftijds loon van je werk, je krijgt bij van de RVA en je kan een vlaamse aanmoedingspremie aanvragen ( meestal niet altijd zijn voorwaarden aan verbonden ) en je bent meer bij de kindjes. Sommige mensen weten gewoon niet dat die zaken bestaan
  • Evelien & Petra, excuseer, ik had het verkeerd gelezen. Las dat er aanvragen waren tot 2014. Daarmee dat ik dat zo raar vond. Tzijn idd jonge kindjes die gewoon nog niet naar het klasje gaan. Ik ga morgen naar de gyn, en zal deze week ook eens rond gaan.

Voor de mensen in België, gaan jullie langs bij de onthaalmoeder zelf, of ineens naar het consultatiebureau, zoals bij ons de Landelijke Kinderopvang?

Ik weet nog niet eens wanneer het kindje naar de onthaalmoeder/creche zou moeten en welke dagen...
  • Steffietje,
    best is eerst bij de dienst. Die geven je dan een lijstje mee van onthaalouders waar er overal plaats is wink.gif
  • Hier van de eerste veel te lang gewacht om een onthaalmoeder te zoeken, gelukkig op het nippertje nog iemand gevonden, ze kon daar wel maar 2 jaar gaan, daarna is ze veranderd naar een crèche, broertjes en zusjes hebben daar altijd voorrang, dus de dag dat ik wist dat ik zwanger was ben ik het direct gaan melden en mocht de kleinste daar dan ook naar toe.

Mijn kleinste pruts was een prematuurtje en had nogal wat problemen in de crèche, te druk, te veel lawaai, ze wou er niet slapen, niet eten, ik ben dan een paar maanden thuisgebleven en dan heb ik een onthaalmoeder gevonden, ze mogen er nog steeds naar toe in de vakanties. Maar nu ga ik zelf niet meer werken en ik blijf normaal thuis tot nummertje 3 ook naar school gaat, maar idd je moet erg in sommige steden erg vroeg bij zijn.
  • Bloemeke onthaalouder

Beste mama's
    Zoeken jullie nog een onthaalouder voor jullie spruitjes kan ik je helpen.
    Heb namelijk nog plaats vrij.
    Ben alle werkdagen open van 6u30 tot 18u30.
    Voor vroeger of later opvang ben ik berijd om mijn uren te veranderen.
    Voor max 5u vraag ik 10euro voor max 10u 20euro.
    Is er een tweeling krijg je korting.
    Bloemeke is te legen Beerzel-Heist-op-den-berg
    Tel:015.24.02.07
    Mail:bloemeke.onthaalouder@gmail.com wink.gif thumbup.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld