Bang voor de bevalling

• Morgen al een afspraak, ben heel benieuwd of er iets gaat uitkomen? Ik heb al vele gyns gezien daar, deze ken ik niet. (kan ook een klinisch verloskundige of ars assistent zijn) Nou ja ik laat me maar verassen. Ik heb daar gelukkig al een vrij dik dossier met al die curretages en gesprekken. Dus het is niet dat het out of the blue komt. Ik hoop zo, dat ze me misschien ergens volgende week willen inleiden. Ik word vaak ook al midden in de nacht wakker of de baby het nog wel doet. Wat kan je geest toch rare dingen met je doen. Ik laat even weten wat er is uit gekomen.
  • Wij duimen voor een goed gesprek!
  • bedankt liesbeth, moet om 11.45 dus nog even wachten!
  • bloem: ik thumbup.gif
  • Goed gesprek gehad. Als de baby niet spontaan aankomende dagen komt, word ik volgende week woensdag de 24e ingeleid. Afspraak staat al gepland. Ze leiden liever niet in voor 39 weken en zo groot is ons pukkie niet. Dus nog maximaal een week. Heerlijk in ieder geval geen 4 weken stress meer.
  • Super Bloem!

Hier nog niks opening en kleine zit heel erg hoog, dus zal ni voor direct zijn. Hoop wel dat het niet zoals bij men mama (3x) een veel te lange zwangerschap wordt en daardoor een zwaar kindje upset.gif
    Als hij er niet is op 40 weken ga ik er gewoon op staan dat ze inleiden denk ik na men ma haar horrorverhalen te horen...
  • Bloem, wat een goed nieuws. thumbup.gif
  • ja echt een opluchting, dat het binnen 6 dagen nu gaat gebeuren. Baby lag een stukje ingedaald. Baarmoederhals was al verkort, 1cm ontsluiting. Dus wel wat gel, maar infuus gaat er heel snel aan.
  • Zijn er vrouwen die zowel bevalling met als zonder epidurale hebben meegemaakt(dus al minstens 2 x bevallen zijn) en mij het verschil kunnen vertellen voor hen?
    Weet gewoon niet goed wat ik ervan moet verwachten en of indien ik er één zou nemen, ik niet iets prachtig mis ofzo... Misschien dat vrouwen die beide gehad hebben hier een beter zicht op hebben.
  • ruuhne, als ik jouw was zou ik gewoon aankijken hoe het gaat. Dan kun je altijd nog die keuze maken. Ik heb echt een mega weeënstorm gehad vorige keer met inleiden (maar geen prik hoor) Heb het overleefd.

Ik zou het niet standaard vantevoren al doen (maar dat is mijn mening)
  • oh nee, zoieso wil ik liever zonder, een natuurlijke bevalling, maar als ik uiteindelijk beslis op een gegeven moment van ik wil het toch, wil ik weten waarvoor ik dan eigenlijk kies
  • Hoi Ruuhne,

ik ben een keer bevallen zonder epidurale en zou het opnieuw doen zonder. Dat het pijn doet moet ik je niet vertellen, maar de bevalling gaat vlotter (met epidurale valt het doorgaans een tijdje stil), minder kans op zuignap, je kan na de bevalling snel terug stappen, kindje ondervindt geen hinder van epidurale (slaperigheid), je loopt ook zelf niet het risico dat je reageert op de verdoving (misselijkheid en overgeven), soms hoor je verhalen dat de epidurale niet goed werkt. Ikzelf zou ook gewoon bang hebben dat er verkeerd gestoken wordt en je er een blijvend letsel van overhoudt (ik heb nu een ks en daar heb ik dus het meest schrik voor).
    En tenslotte, eerder bijkomstig en eigenlijk totaal onbelangrijk, een trots gevoel dat je de klus zonder hebt kunnen klaren wink.gif

Succes!
  • Hallo,

ik heb beide gehad en ging beide vlot.
    Bij mijn eerste was ik bang en kon me niet echt ontspannen. Ik wou ook liever niet in een ziekenhuis bevallen maar in België is dat de standaard. Al die procedures maakte het voor mij nog moeilijker maar dat is mijn ervaring. De bevalling met epi liep heel vlot van 3cm naar volledig op een half uur en dan drie keer persen en klaar. Ik kon daarna ook direct weer staan en mezelf wassen.
    Dus op zich zeker geen slechte ervaring.
    Ben bij mijn andere 2 kindjes thuis bevallen in een bevallingsbad en dat was voor mij echt wel een waow-ervaring. Het natuurlijke ervan, het kunnen baren op eigen kracht, het aannemen van houdingen die voor mij fijn zijn tsja dat kon niet in een ziekenhuis.
    Maar ik zeg het beide mooie ervaringen enkel zonder epi was voor mij een plusje, maar vooral zonder ziekenhuis.

Groetjes
  • super bedankt voor de reacties smile.gif
  • hier nog twee nachten doorbijten.. Hopelijk is de angst na de bevalling een beetje weg, zo niet dan maar verder kijken hoe en wat. Maar ben blij als ik die kleine vriend kan knuffelen. Zo wil ik voor geen goud thuis bevallen met het oog op controle en snelle ziekenhuis actie. Maar komt ook door de eerste bevalling. Als je heerlijk bent thuis bevallen, kan ik me best voorstellen dat je het anders ervaart.
  • zo benieuwd naar je ervaring Bloem smile.gif
  • Wij gaan wellicht het bad gebruiken in het ziekenhuis als de weeën te erg worden. Ik wil dat toch eerder een kans geven voor epidurale en de gyn zei dat het tegenwoordig vaker gedaan wordt. De bevalling zelf is vaak dan wel nog terug uit het bad, omdat de persweeën dan duidelijker zijn...
    Vind het wel spannend worden smile.gif
  • ik wil ook het bad gebruiken.
    alleen kan het zijn dat het niet mogelijk is omdat ze over eent ijd terug met een besmetting zaten maar ik hoop zo dat het mag. Thuis geen bad en ik ben een echt bad mens kom dan helemaal tot rust. goofy.gif
  • Ook ik hoop weer op een thuisbevalling in bad... Ben de vorige keer thuis in bad bevallen en het was een geweldige ervaring.. En dat in tegenstelling tot mijn eerste bevalling in het ziekenhuis, waar ook ik me totaal niet kon ontspannen. Overigens geen epi gehad toen... Snap je daarin volledig Papillon..

Had ook het echt wel het idee dat het bad zorgde voor minder pijn. Moest er even uit, maar sprong er toch snel weer in.
    Maar ook dit schijnt voor iedereen weer anders te zijn, voor de een ontspannend, voor de ander een verschrikking.. dat voel je op dat moment het beste aan.. Ik kan het alleen maar aanraden... Succes meiden!!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld